گزیده خبر های 27 اسفند 90
سوریه یک محموله تسلیحات اسرائیلی را کشف و ضبط کرد.خبرگزاری فارس: سوریه از کشف یک محموله سلاح اسرائیلی در جاده بین‌المللی حمص خبر داد.
 
حتماً کاشف  سربازان گمنام سپاه قدس  وحزب الله لبنان و شبه نظامیان شیعی عراقی حامیان مقتدا صدر بوده اند. بهر حال این خبر با دو خبر بعدی مرتبط بهم هستند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، دولت سوریه از ضبط و توقیف یک خوردوی مملو از تسلیحات مختلف در جاده بین‌المللی "حمص" خبر دادند.بر اساس این گزارش، برخی از تسلیحات توقیف شده ساخت اسرائیل هستند.خبرنگار سانا به نقل از منابعی در حمص اعلام کرد که این محموله سلاح شامل، 4 آر پی جی، 4 خمپاره ساخت اسرائیل، 3 موشک ضد تانک و تفنگ‌های مختلف بوده است.همچنین نیروهای مسلح سوری در درگیری با گروه‌های تروریستی مسلح در منطقه کفر نوبل و هزازین در ادلب، تعدادی از عناصر تروریستی را به هلاکت رسانده و تعدادی دیگر را نیز دستگیر کردند.از این افراد مسلح نیز تعدادی تسلیحات و ابرازهای ارتباطی پیشرفته کشف شده است.همچنین نیروهای امنیتی سوریه حدود 14 خودرو را که توسط گروه‌های تروریستی ربوده شده بودند را باز پس گرفتند.
محسن رضایی: موساد فرزندم را ترور کرده است.
اینگونه آدرس غلط دادن فرمایشی که پس از فاش شدن دو اقدام تروریستی در هند وتایلند علیه اسراییل از سوی پاسدار محسن رضایی  فرافکنانه  مطرح می شود  پاسخی به   عدم اخراج وی از دبیر مجمع مصلحت می باشد
به گزارش نسیم،  روزنامه جوان، وابسته به سپاه در ویژه نامه نامه نوروزی خود از قول  محسن رضایی نوشت : نمی‌توان کشور را هشت سال پشت سر یک جریان نگه داشت/ خط قرمز ما در منطقه سوریه و حزب‌الله است/ موساد برای انتقام‌گیری به‌خاطر دوران فرماندهی‌ام در سپاه و اقداماتی که در تشکیل حزب‌الله و حماس انجام دادم؛ فرزندم را ترور کرد.در 22 آبان سال جاری احمد رضایی ، فرزند محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در هتل گلوریای دبی به طرز مشکوکی درگذشت.
هشدار اسرائیل در خصوص احتمال حمله تروریستی ایران در ترکیه علیه یهودیان
 موضع گیری ادعای پاسدار محسن رضایی در خبر قبلی مرتبط به این هشدار اسراییل است که پیرامون فاش شدن طرح ترور یهودیان در ترکیه  است .چون هدف تلاش برای ایجاد تنش رابطه میان ترکیه واسراییل است چونکه ارتباط  با بحران سوریه وخطر احتمال سقوط دیکتاتور خونریز وجنایتکار بشار دارد
سایت رادیو تلویزیون ترکیه trtfarsi : بنا بر خبر منتشره در روزنامه وطن چاپ ترکیه، اسرائیل با اعلام اینکه ظرف چند روز در ترکیه به مواضع اسرائیل و یهودیان حمله خواهد شد، به شهروندان خود هشدار داد که از سفر به ترکیه بپرهیزند.اداره مبارزه با جرایم تروریستی اسرائیل با انتشار بیانیه ای اعلام داشت: واحدهای اطلاعاتی اسرائیل اعلام کردند، تروریستها ظرف چند روز آتی به مواضع اسرائیل و یهودیان حمله خواهند کرد.حکومت اسرائیل ضمن دعوت از شهروندان اسرائیلی ساکن ترکیه به رعایت احتیاط و دقت، از سایر شهروندان خود نیز خواست: تا زمانیکه اجباری در کار نباشد، از سفر به ترکیه بپرهیزند.یک مقام امنیتی اسرائیلی اظهار داشت که ایران مواضع اسرائیل در سایر کشورها را مورد هدف قرار می دهد. تهدید و خطر موجود در ترکیه نیز از جانب ایران وجود دارد.بنابر اخبار جای گرفته در این روزنامه، موساد با ارسال نامه ای به سازمان امنیت و اطلاعات اسرائیل اعلام داشت که ٤ تن از منسوبین نیروی قدس موجود در بنیه سپاه پاسداران ایران با هدف حمله به مواضع اسرائیل وارد ترکیه شده اند. 
قیمت دلار از مرز ۲ هزار تومان گذشت
وقتی سیستم اقتصادی وبانکی وارداتی و دلالی و واسطه گری  شده باشد .به خصوص تحریم ها موازی ر قابت و اختلاف و شکاف ناشی از جنگ سخت قدرت وثروت شده باشد . به خصوص ایام است ومتقاضیان هم تقاضای دلار برای مسافرت می کنند که بانک ارز لازم را ندارد یا نمی هد . بنابراین معلوم است که افزیش قیمت دلار وجود دارد.
ایلنا: مسافران نوروزی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند به دلیل بی‌ثباتی در خرید و فروش ارز و سیاست‌های متغییر بانک مرکزی دچار بلاتکلیفی و سرگردانی شده‌اند.به گزارش خبرنگار ایلنا، محدوديت خرید و فروش ارز مورد نیاز مسافران که اخيرا از سوی رئیس کل بانک مرکزی اعلام شد بار دیگر شوک دیگری را به بازار ارز وارد ساخت و باعث التهاب مجدد بازار ارز شده است.گزارش‌ها در بازار ارز از عدم تمكين صرافي ها در خصوص ارائه ارز با قيمت مصوب مي‌كند به طوري كه در حال حاضر دلار با شيب قيمتي مواجه شده و از مرز 2 هزار تومان عبور كرده است.در حالی که تا چندی پیش بانک مرکزی با اعلام اینکه هر گونه خرید و فروش ارز تنها از بانک‌های عامل مجاز است اما گزارش‌ها حکایت از آن دارد که بی‌ثباتی در این بازار همچنان ادامه دارد و مسافران به دلیل عدم ارائه ارز مورد نیاز با قیمت مصوب بانک مرکزی در بلاتکلیفی و سرگردانی به سر مي‌برند.اين در حالي است كه بسياري از صرافان اقدام جديد بانك مركزي در خصوص ارائه ارز به تعداد محدودي از صرافي‌ها را نوعي فرافكني دانسته و به اين موضوع معترض هستند.کار‌شناسان معتقدند عدم اتخاذ استراتژی مناسب از سوی بانک مرکزی که طی دو سال گذشته گریبان این نهاد پولی بزرگ را گرفته است باعث شده تا همچنان بازار ارز حتی در واپسین روزهای سال ۹۰ بار دیگر تب دار شود و التهاب تمامی اجزای آن را فرا بگیرد.
مطهری : نظام باید اعتراض‌های مردم را به رسمیت بشناسد
وقتی ولی وقیح همکاره وجود ندارد که نه به مردم که به هیچ مقام ومرجعی پاسخگو نیست، بلکه قانوشکنی می کند وفراتر از آن فتوار صادر می کند دیگر چه انتظاری از رئیس جمهور دست نشانده ی وی می باشد؟ تازه دررژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف مگر مسئولی یا عضو بازار مکاره ای وجود دارد که مردم و مطالبات و اعتراضات شان را به رسمیت بشناسد؟
علی مطهری نماینده مجلس گفته که جمهوری اسلامی باید «حق اعتراض مردم» را به رسمیت بشناسد.آقای مطهری که از سوی کاربران سایت «خبرآنلاین» به عنوان دومین چهره سیاسی سال ۱۳۹۰ انتخاب شده٬ گفته که شاید علت این انتخاب انتقاد وی «از نوع برخورد‌ها با منتقدان و معترضان» بوده باشد.این نماینده مجلس تائید کرده که مقام‌های جمهوری اسلامی طی سال‌های اخیر در برخورد با منتقدان و معترضان «رفتار‌های خشنی» داشته‌اند.مطهری روز جمعه (۲۶ اسفند) به سایت «خبر‌ آنلاین» گفته که «اعتراض را باید به عنوان یک حق برای مردم به رسمیت شناخت و آن را به معنی مبارزه با نظام تلقی نکردعلی مطهری یکی از معدود نمایندگان محافظه‌کاری است که طی دو سال گذشته بار‌ها از برخورد‌های خشونت‌بار دولتی با معترضان به وضعیت موجود انتقاد کرده است.با آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و حوادث پس از آن٬ اعتراض‌های مردمی در جمهوری اسلامی به شدت سرکوب می‌شود.طی دو سال گذشته ده‌ها فعال سیاسی٬ مدنی و رسانه‌ای بازداشت٬ دادگاهی و زندانی شده‌اند و جمهوری اسلامی حاضر نیست درباره این برخورد‌ها به مردم و مجامع بین‌المللی پاسخ بدهد.
اینترپل به درخواست پلیس هند برای سه ایرانی متهم حکم جلب صادر می کند
این از اقدامات مثبتی است که اگر اقدام وشامل مرور زمان نشود می تواند نتیجه بخش باشد .زیرا که با سرنخ های انکار نا شدنی کسب شده راه هرگونه تکذیب کردن را مسدود می کند وموجب کاهش اقدامات تروریستی حاکمان ایران در برون مرز می شود.
پلیس هند از پلیس بین الملل، اینترپل، خواسته است برای  سه ایرانی متهم در حمله به اتوموبیل دیپلمات اسرائیلی در دهلی نو،  برگ هشدار قرمز صادر کند. این برگ به معنای حکم جلب است.به گزارش رادیو فردا،  پلیس هند برای این سه ایرانی به نام های «هوشنگ افشار ایرانی»، «سید علی صدر مهدیان» و «محمدرضا ابوالقاسمی» قرار بازداشت صادر کرده است و احتمال می‌دهد که این سه نفر در حال حاضر در ایران باشندپلیس هند می گوید شواهد حاکی است که«هوشنگ افشار ایرانی» با یکی از افراد دستگیر شده در جریان انفجارهای بانکوک، پایتخت ِ تایلند نیز در ارتباط بوده است.