گزیده خبر های 16 تیر 91
سياستمدارآلماني:ايرانيهاماراشرمنده‌كردند
این چگونه  از این سیاستمدار چاپلوس وو ارونه  گوی آلمانی پذیرایی شده و چگونه با شیوه ی چشم بندهای زندان اوین جا به جا شده که فقر فرا گستر در ایران به خصوص کارتن خوابان خیابانی وآلونک نشینان حاشیه شهر تهران را ندیده است که بداند  به اینان چه  می گذرد و در چه شرایط طاقت فرسایی بسر می برند که وی متوجه نشده وتبدیل به جارچی تبلیغاتچی رژیم فاشیستی مذهبی نا متععارف وو ارونه شده است؟ مشروط بر اینكه محبت و صميميت ايراني‌ها چه ارتباطی به حاکمان عوامفریب ودین فروش و غارتگر وجنگ افروز وارونه گوی دارد؟
يك سياستمدار باسابقه عضو حزب حاكم دموكرات مسيحي آلمان با انتشار مشاهداتش از سفر به ايران، به دفاع از برنامه هسته‌اي آن پرداخت و تصريح كرد: ايرانيها مردمي بسيار مهربان، صميمي و با محبت هستند و با اين رفتارشان، ما را شرمنده كردند. به گزارش ايرنا، "يورگن تودن هوفر" كه سالها مسووليت سخنگويي بخش كنترل تسليحات در فراكسيون دمكرات مسيحي‌ها و سوسيال دمكرات‌هاي آلمان را برعهده داشته و 18 سال سابقه نمايندگي در مجلس اين كشور را دارد، در مقاله‌اي در روزنامه "برلينر سايتونگ" نوشت: "تنها دو روز بعد از اينكه ما وارد ايران شديم، پسر من درمورد آنچه مي‌ديد و آنچه درمورد اين كشور شنيده بود، دچار تعجب و حيرت شد." وي افزود: غرب همواره اين ادعا را مطرح كرده كه ايران يك كشور افراطي و خشن است،اما تنها افراطي گري كه من و پسرم در طول سفر با آن مواجه شديم، افراط در صميميت و ارائه كمك‌هاي دوستانه به ما بود و بايد بگويم كه محبت و صميميت ايراني‌ها ما را واقعا خجالت زده كرد. تودن هوفر در همين رابطه اين سوال را مطرح كرد كه آيا ايراني كه ما آن را به مثابه يك كشور خنده و شادي ديديم همان چيزي است كه از سوي برخي‌ها با نام كشوري تاريك و سياه با افكار تروريستي خوانده و معرفي مي‌شود؟! اين سياستمدار باسابقه آلماني با رد چنين برداشت سياه و غيرمنطقي از ايران تصريح كرد: شرايط ايران با تصويري كه از سوي سياستمداران غربي به جهان ارائه مي‌شود، كاملا متفاوت است و بسيار علاقمند بودم كه در اين سفر حداقل يكي از كساني كه درمورد ايران چنين ادعاهايي دارد را با خودم همراه مي‌كردم
برنج ایرانی در انبار ؛ برنج خارجی در بازار / سال 90 سال رکوردشکنی در واردات برنج
اینگونه اقدام هم  جزو بخشی دیگر از  پیآمدهای پیام های نوروزی جهاد اقتصادی و سال همت مضاعف کار وحمایت از تولید داخلی و سرمایه ی ایرانی می باشد.
دبیر انجمن برنج ایران گفت: در حالی هم‌اکنون مقداری برنج ایرانی در انبارهای شهرهای شمالی کشور ذخیره شده است که مسئولان اخیرا اعلام کرده اند که برنج هندی به زودی در بازار توزیع خواهد شدجمیل علیزاده شایق  دربیان چرایی واردات برنج همزمان با برداشت این محصول از شالیزارهای کشور اظهارداشت: درحال حاضر که کشاورزان مشغول برداشت برنج از شالیزارهای خود هستند، برنج خارجی به کشور وارد می شود، چون واردات این محصول منحصر به یک بازه زمانی خاصی نیست.سال 90 سال رکوردشکنی در واردات برنج شایق درعین حال تصریح کرد: البته در سال 90 که اتفاقا سال خوبی برای تولید برنج داخلی بود در حدود یک میلیون و 520 هزارتن برنج به کشور وارد شد که در نوع خود رکورد عجیبی بود!وی درخصوص قیمت برنجهای خارجی در بازار جهانی عنوان کرد: قیمت برنج‌های خارجی از حدود 285 دلار تا حدود 1050 دلار در هرتن متغییر است.شایق با بیان اینکه باید قبول کنیم که هزینه تولید برنج داخلی بالاست، یکی از مهمترین دلائل بالارفتن هزینه تولید برنج درکشوررا خرد شدن و کوچک شدن مساحت شالیزارها ی شهرهای شمالی کشورعنوان کرد.وی اضافه کرد: در مقطعی در شالیزارهای شهرهای شمال کشور 1.2 هکتار متوسط واحد بهره برداری بود که هم اکنون این عدد به 0.7 هکتار رسیده است.دبیرانجمن برنج ایران افزود: باوجود اینکه هم اکنون مقداری برنج در انبارهای شهرهای شمالی کشور ذخیره شده است، مسئولان اخیرا در مازندران اعلام کرده اند که برنج هندی به کشور وارد شده و به زودی توزیع خواهد شد!
رئيس اتحاديه كارگران قراردادي و پيماني خبر داداخراج بيش از سه هزار كارگر قراردادي طي چهار ماهه نخست امسال
بازهم خبری دیگر از پیام های جهاد اقتصادی و حمایت از تولید داخلی  وسرمایه های ایرانی رهبر ولی فقیه که ترکش آن این چنین نصیب کارگران اخراجی شده است؟ صدا البته بنا بر ادعای وارونه ی رهبر تحریم ها اثر ندارد.
رئيس اتحاديه كارگران قراردادي و پيماني سراسر كشور اعلام كرد: از ابتداي سال جاري تا كنون بيش از سه هزار كارگر قراردادي از واحدهاي توليدي اخراج شده‌اند. فتح‌الله بيات با پيش‌بيني افزايش تعداد اخراج كارگران تا پايان سال جاري، به ايلنا گفت: در صورتي كه دولت از واحدهاي توليدي كشور حمايتي نكند روند اخراج كارگران تا پايان سال جاري همچنان افزايش خواهد يافت. بيات در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه كارگران روز مزد بيمه نمي‌شوند، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر تنها كارگران قراردادي از بيمه برخوردار هستند و بسياري از شركت‌ها از ارسال ليست بيمه كارگران روزمزد خودداري مي‌كنند. وي ادامه داد: در سال جاري بيش از 90 درصد از جامعه كارگري كشور با قراردادهاي سه ماهه در واحدهاي توليدي فعاليت مي‌كنند. رئيس اتحاديه كارگران قراردادي و پيماني كشور در ادامه با بيان اينكه در حال حاضر بيش از 50 درصد از اشتغال كشور ناپايدار است، ياد آور شد: نرخ اعلامي بيكاري مركز آمار ايران منطبق با واقعيت‌هاي بازار ايران نيست
آموزش مانكن‌هاي ايراني براي نمايشگاه‌هاي مد دبي و آنتاليا
اینهم نمودی دیگر از دستآورد 33 ساله ی مبارزه با بی حجابی 33 ساله  رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی  که با ترفند وطرح ها وبهانه های گوناگونه اجرا شده  اینگونه اثر بخش شده است .
همزمان با برگزاري نمايشگاه موسوم به مد اسلامي در سال 1387 موجي از فرهنگ مدگرايي و مانكن نمايي در جامعه ايجاد شد كه اثرات آن امروزه در عرصه‌هاي فرهنگي و اجتماعي قابل رويت است. به گزارش همراهان نيوز به نقل از نداي انقلاب، همزمان با برگزاري نمايشگاه موسوم به مد اسلامي در سال 1387 موجي از فرهنگ مدگرايي و مانكن نمايي در جامعه ايجاد شد كه اثرات آن امروزه در عرصه‌هاي فرهنگي و اجتماعي قابل رويت است. به گونه‌اي كه تا پيش از برگزاري نمايشگاه مذكور، مانكن نمايي نه تنها به عنوان امري غير قانوني بلكه مغاير با فرهنگ اسلامي و ايراني جامعه ايران محسوب مي‌شد اما به لطف مساعدت نهادهاي فرهنگي دخيل در برگزاري نمايشگاه مذكور هويت مانكنها نيز به فرهنگ رسمي جامعه ايران افزوده شد. فعاليت مانكن‌ها كه تا پيش از روي كار آمدن دولت نهم، محدود به محافل خصوصي و شخصي بود با برگزاري اين نمايشگاه فعاليت به ظاهر رسمي پيدا كردند و حتي اقدام به تاسيس مدرسه آموزش مانكن‌ها كردند. م.د يكي از كارآموزان اين مدارس با اشاره به آشنايي خود با مركز مذكور از طريق اينترنت مي‌گويد: با پايان تحصيلات دوره متوسطه به اين صنعت جلب شدم چون به نظرم شغل مناسبي بود! يكي از اين مدارس توسط فردي به نام خانم ش.ر تاسيس شده است. او مدعي است در 4 سال گذشته از بيش از 10 هزار زن درخواست ثبت نام دريافت كرده است. البته دامنه تاثيرات سو چنين رويه در فرهنگ اجتماعي كشور به بروز و تشديد برخي ناهنجاري‌هاي اجتماعي‌ها، تعميق فرهنگ مصرف گرايي و ترويج مد سازي محدود نمي‌شود يك نشريه ژاپني در گزارشي عنوان كرده است كه آموزش مانكن‌هاي ايراني زمينه فعاليت مافياي تجارت دختران و زنان ايراني را فراهم كرده است. به نحوي كه "در سال‌هاي اخير شمار روزافزون مانكن‌هاي ايراني به كشورهاي همسايه، چون امارات متحده عربي و تركيه" فرستاده شده‌اند
کارکنان ۱۱۸ فارس مقابل استانداری تجمع کردند
در کدام بخش فضای نا رضایتی  و اعتراضی وجود ندارد ؟ چرا با خاک پاشیدن بر توی چشمان مردم ادعای وارونه می شود که تحریم ها اثر ندارد وربطی به گرانی وتورم وفقر و بیکاری ندارد؟
کارگر نیوز : کارکنان مرکز پاسخگویی ۱۱۸ مخابرات استان در پی اعتراض به نحوه عقد قراردادهای جدید، در مقابل استانداری فارس تحصن کردند.کاهش ساعت کار، خدشه دار شدن به سنوات کاری، حذف مزایایی چون حق مسکن، حق اولاد با بن کارگری از جمله موارد مورد اعتراض کارکنان این مرکز بود.معترضین همچنین بیان می‌داشتند که در این شیوه جدید عقد قرارداد‌ها، سنوات کاری و نوع بیمه آن‌ها نیز دچار تغییر شده که این امر نهایتاً آن‌ها را به سمت انصراف از ادامه کار و تعدیل سوق خواهد داد.در همین راستا گفتگویی داشتیم با مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس پیرامون وضعیت قراردادهای جدید پرسنل مرکز ۱۱۸ با شرکت مخابرات. مدیرعامل شرکت مخابرات استان با بیان این که وجود ذهنیت‌های متفاوت نسبت به شیوه قراردادهای جدید باعث بروز این اعتراضات شده است، گفت: در مرکز ۱۱۸ مخابرات نه کسی اخراج شده و نه قرار است تعدیلی صورت بگیرد. در واقع پیمانکار این پروژه عوض شده و درهمین راستا قالب قرارداد‌ها نیز دچار تغییراتی شده است.عبدالعظیم قنبریان با تأکید بر اینکه شیوه عقد قرارداد‌ها از سوی پیمانکار دل بخواهی نیست، تصریح کرد: پیمانکار جدید بر اساس مقررات و نظارت اداره کار موظف به عقد قرارداد با پرسنل است لذا در این نظام جدید میزان پرداخت دستمزد تغییری نکرده و تن‌ها شیوه دریافت حقوق از روزمزدی به کارمزدی یا ساعت مزدی تغییر یافته است. ولی درخصوص امکان کاهش شدید حقوق پرسنل این مرکز در سایه عقد قراردادهای جدید، گفت: قرارداد‌ها کاملاً براساس موازین و قوانین اداره کار بسته می‌شود و میزان پرداخت حقوق نیز براساس ۵/۵ ساعت کار در روز تعریف شده است.قنبریان خاطرنشان کرد: قول می‌دهم در قراردادهای جدید افراد با این میزان ساعت کار عدد دستمزدی بالای ۴۰۰ هزار تومان داشته باشندمدیرعامل شرکت مخابرات استان اضافه کرد: در ساعت‌های ترافیک کاری این مرکز نیز هرگاه مدت زمان کار به بالای ۵/۵ ساعت برسد در قالب اضافه کار، ساعات افزایش مدت کار لحاظ شده و دستمزد به افراد تعلق می‌گیرد.وی همچنین درخصوص بیمه کارکنان این مرکز، گفت: بیمه این کارکنان به شکل کامل برعهده شرکت مخابرات است و هیچگونه مشکلی در بحث بیمه و یا سنوات کاری پرسنل این مرکز به وجود نخواهد آمد.قنبریان در پایان با بیان اینکه بهتر است خواسته‌های صنعتی در فضای آرام و فارغ از تنش پیگیری شود، گفت: در حال حاضر ۳۱۴ نفر در مراکز ۱۱۸ استان مشغول به کار هستند که از این تعداد پرسنل مراکز ۱۱۸ شهرستانهای استان قراردادهای خود را بسته‌اند و در شهر شیراز نیز جمع زیادی از پرسنل این مرکز تاکنون اقدام به عقد قرارداد نمود‌ه‌اند.