گزیده خبر های 15 آبان 91- قسمت -2



سفير ايران در عراق خبرداد بغداد آذر ماه ميزبان احمدي نژاد
به نظر می رسد که اعتراضات گوناگونی که از سوی مخالفان عراقی سفر احمدی نژاد به عراق موجب شده است که این سفر به تأخیر بی افتد
سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق گفت كه محمود احمدي نژاد به منظور انجام سفري دوجانبه آذر ماه به بغداد مي رود.
«حسن دانايي فر» سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق، با اعلام اين خبر گفت : محمود احمدي نژاد رئيس جمهور به منظور انجام سفري دوجانبه و ديدار و گفت وگو با مقامات عراقي آذر ماه به بغداد مي رود.به گزارش فارس، وي درباره اخبار قبلي مبني بر انجام اين سفر در ماه جاري (آبان) نيز اظهار داشت: اين سفر بنا به دلايلي به تعويق افتاد و اميدواريم در ماه آينده (آذر) انجام شود.سفير ايران درباره برگزاري دومين اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم كه قرار بود آبان ماه در بغداد برگزار شود نيز عنوان كرد كه مسئولان عراقي هنوز تاريخ دقيقي را براي برگزاري اين اجلاس اعلام نكرده اند.تهران تير ماه 1390 ميزبان نخستين اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم بود و در طي اين اجلاس، دولت عراق آمادگي خود را براي ميزباني دومين اجلاس اعلام كرد.
جالب است که شبکه سخن پراکنی آیت الله بی بی سی آنچنان خبرر سانی می کند که موجب خشنودی پاسدار سر بازجو شریعتمداری می شود. چون که موجب می شود  سیاست یک تیر چند هدف زدنش را دنبال کند . اکنون مهدی خلج را دراز کرده تا رقیب مدعی اصلاح طلب را فاش کند که دچارر یزش شده اند.
شبكه دولتي انگليس معتقد است اپوزيسيون و اصلاح طلبان همسو با آنان دچار «آرزوانديشي و نوستالژي» شده اند و فاقد قدرت بسيج اجتماعي هستند.وبسايت بي بي سي در تحليلي به قلم «مهدي-خ» (از همكاران فراري نشريات اصلاح طلب كه به استخدام موسسه مطالعات خاور نزديك واشنگتن درآمده)، به روند نزولي قدرت اجتماعي اصلاح طلبان پس از انتخابات مجلس ششم پرداخت و نوشت: پيروزي اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ششم، توقع درباره اصلاح طلبان را بالا برد، اما آنها به دلايل دروني و بيروني نتوانستند پاسخي درخور به انتظارات بدهند. به تدريج پايگاه اجتماعي آنها رو به نزاري و ناتواني نهاد. شكست آن ها در انتخابات شوراي شهر، سپس مجلس هفتم و بعد انتخابات رياست جمهوري سال 1384 همه گواهي مي داد كه اصلاح طلبان نه تنها از نظر ايدئولوژيك و استراتژيك ديگر آن اجماع و انسجام پيشين را ندارند كه هواداران شان نيز به طيف هاي گسترده اي پراكنده شده اند و ديگر امكان بسيج عمومي آن ها به شيوه پيشين از ميان رفته است.تحليلگر بي بي سي با بيان اينكه هاشمي رفسنجاني در انتخابات مجلس ششم و انتخابات رياست جمهوري دچار خطاي تحليل شد، نوشت: يكي از خطاهايي كه ممكن است فعالان سياسي دچار شوند آن است كه شكست گروهي را به معناي امكان پيروزي خود بگيرند. هاشمي دوبار مرتكب اين خطا شد. همين خطا را اصلاح طلبان نيز مرتكب شدند. بازگشتن در عالم سياست به دشواري صورت مي پذيرد، اگر صورت بپذيرد. دور نيست كه اين خطا را بار ديگر اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري پيش رو انجام دهند. نه تنها رأي دهندگان تغيير مي كنند كه سراسر موقعيت و بافت سياسي و اجتماعي نيز دگرگون مي شود.در ادامه اين تحليل تصريح شده كه توقعات مورد نظر اصلاح طلبان تبديل به يك نوستالژي ناشي از ناكامي و فقدان بينشي نيرومند شده است و مخالفان از جمله اصلاح طلبان در داخل داراي سازمان فرسوده و فاقد استراتژي هستند. آنها براي تغيير جدي در نظام سياسي ابتدا بايد دست به اصلاحات درون گروهي بزنند.گفتني است تحليلگران بي بي سي سالهاست كه علي الدوام از اين رهنمودها و امريه ها صادر مي كنند اما در مقابل پاسخ مي شنوند كه شما از كنارگود و از خارج كشور مي گوييد لنگش كن و... گر تو بهتر مي زني بستان بزن!اين نيز گفتني است كه بي بي سي در جريان فتنه 88 نقش پررنگي در تهييج و تشويق اصلاح طلبان به اتخاذ مواضع ساختارشكنانه ايفا مي كرد و ويترين خود را به چهره هاي تندرو مدعي اصلاح طلبي از جمله از حزب مشاركت اختصاص داده بود.
زدن زیرآب  طرح پیشنهاد وحدت ملی رفسنجانی  با نقل قول کردن ازمهر علیزاده   كه گفته چون   اصلاح طلبان طرح وحدت ملي هاشمي رفسنجاني را پيش از اين تجربه كرده اند بنابراین  به نظر وی  طرح «دولت وحدت ملي» شكل نخواهد گرفت
معاون خاتمي در دولت اصلاحات گفت در انتخابات رياست جمهوري سال آينده، طرح هاشمي شكل نخواهد گرفت.محسن مهرعليزاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني در دولت اصلاحات با بيان اين كه اصلاح طلبان طرح وحدت ملي هاشمي رفسنجاني را پيش از اين تجربه كرده اند، گفت: به نظر من طرح «دولت وحدت ملي» شكل نخواهد گرفت.وي در گفت و گو با مشرق تصريح كرد: اين نوع طرز فكر قديمي است.مهرعليزاده در خصوص مصاحبه اخير خود مبني بر حضور قطعي خود در انتخابات با بيان اين كه اصلا چنين چيزي قطعيت ندارد افزود: من هيچ وقت اعلام قطعي نكردم و اين استنباط رسانه ها بوده است.صلاحيت مهرعليزاده در انتخابات دوره نهم رياست جمهوري تاييد نشده بود.در همين حال موسوي لاري وزير كشور دولت اصلاحات در مصاحبه با ايلنا و در پاسخ به اين سؤال كه دولت وحدت ملي تا چه اندازه تامين كننده خواست اصلاح طلبان است، بيان داشت: تاكنون تعريف روشني از دولت وحدت ملي ارائه نشده تا بتوان در اين خصوص اظهارنظر كرد.وي گفت: اگر نگاه جذب حداكثري به جاي طرد و حذف، حاكم شود، بديهي است استفاده از همه ظرفيت ها در جاهاي مختلف مورد تاكيد قرار مي گيرد و در واقع به ديگران ميدان داده ايم.موسوي لاري در عين حال با بغرنج تر كردن ماجراي دولت وحدت ملي گفته كه «ائتلاف ملي شرط اول تحقق دولت وحدت ملي است».طرح دولت وحدت ملي در انتخابات سال 88 از سوي برخي اعضاي كارگزاران نظير حسين مرعشي به عنوان عمليات فريب عليه اصولگرايان مطرح شد در حالي كه آنها با وجود تعارف ظاهري به چهره هايي نظير ناطق نوري، با موسوي بسته بودند و صرفا مايل بودند مانع از انسجام اصولگرايان شوند.
آخوند محمد یزدی، نایب رییس مجلس خبرگان : زندگی همه مردم کشور بهتر شده است.
 گفته می شود  که این شیخ ویران کننده کاخ دستگاه فاسد قضاییه  دچار فراموشی شده و  یادش رفته داروهایش  را بخورد وو قاطی شده و وارونه گویی کرده است . از سوی دیگر  خودش و آقازاده اش جزو مفسدان اقتصادی می باشد . از سوی دیگر چون امثال وی و همچون ولی فقیه خود را نه نماینده مردم که معادل مردم می دانند بنا براین با قیاس به نفس کردن مدعی شده بدلیل رشد تورم وگرانی وافزایش ارز وفقر وبیکاری زندگی همهم ردم بهتر شده است
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ایران در سخنان امروز خود : دیگر قشر متوسط نداریم
.به گزارش خبرگزاری ایلنا از قم، آیت‌الله محمد یزدی در جمع تعداد زیادی از بستگان خود که با هدف احیای سنت حسنه صله ارحام در مجتمع یاوران حضرت مهدی‌ قم گردهم آمده بودند،  با بیان این که امروز کشور در شرایط خاصی قرار دارد، اظهار داشت: دشمنان از اول انقلاب تا امروز برای تضعیف نظام نقشه کشیدند و هرکاری توانستند انجام دادند ولی کاری از پیش نبردند. وی با بیان این که نظام با وجود فراز و نشیب‌ها، رشد داشته است، ادامه داد: اول انقلاب، مدارس سه شیفته بود و حتی برخی جاها مدرسه نداشت، ولی الحمدالله امروز مدرسه‌های زیادی داریم. زندگی همه مردم بهتر شده است و کسی را نمی‌شناسم که زندگی‌اش بدتر شده باشد، افرادی هم که بهانه می‌گیرند و به قول ما غر و نق می‌زنند، وضعشان بهتر شده است.رییس جامعه مدرسین حوزه افزود: امروز کشور ما الهی است و همه بر اساس اسلام کار می‌کنند، خوشحالیم که کشور رهبر، مجلس، قوه قضائیه و مجریه و شورای نگهبان دارد و همه برای سربلندی نظام کار می‌کنند.نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که مشکلات کشور حل خواهد شد، اظهار داشت: در شرایط امروز باید زندگی را ساده‌تر کنیم، چشم و هم چشمی را کنار بگذاریم و خود را به خاطر تجملات ناراحت نکنیم و کمی هم به دنبال معنویات باشیم. این مردم صبورترین، مقاوم‌ترین و متدین‌ترین هستند و نباید به بی‌مبالاتی گوشه و کنار نگاه کنیم.
حقوق اعضای شورای نگهبان از 2.5 تا 3 میلیون تومان
گرچه این حقوق نسبت به ارقام نجومی میلیارد های اختلاس بسیار ناچیز می باشد و مشخص است که به جز این حقوق باید مزایای چندین برابری دیگر هم داشته باشند .برای اینکه ی این رقم که مرز زیر خط فقر می باشد. باا ین حال  6 تا 8 برابر دستمزد نا چیز کارگران محروم وزحمتکش است که هرروز در معرض خطر اخراج وبیکار شدن یا دستمزدش نا چیزش به تعویق افتادن می باشد.
جام جم آنلاین : عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که «حقوق اعضاي حقوقدان شورا چقدر تعيين شده است» گفت: حقوق و امتيازات شوراي نگهبان طبق مصوبه‌اي كه اواسط دهه 60 تصويب شده همانند حقوق و امتيازات اعضاي محترم مجلس است، ولي اين براي زماني بوده كه شوراي نگهبان بودجه و درآمدي از مجلس مي‌گرفت، اما الان بر اساس نظام جاري كشور است. مثلا اگر مسووليت مديريتي داشته باشند اضافه پرداخت مديريتي به آنها تعلق مي‌گيرد. حقوق بر حسب سابقه و سال‌هاي عضويت در شورا متفاوت است. اين رقم بين 2.5 تا 3 ميليون تومان است