گزیده خبر 4 آذر -91



گزیده خبر 4 آذر -91
مترو در روزهای تاسوعا و عاشورا رایگان است.خبرگزاری فارس: شرکت بهره برداری مترو تهران وحومه اعلام کرد که در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، خدمات رسانی در این ناوگان رایگان است.
بدون شک این اقدام  پیش در آمد تبلیغات ریاست جمهوری دوره ی یازدهم  از سوی سر دار شهردار تهران محمد باقر قالیباف از بودجه و امکانات شهرداری  می باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) اعلام کرد: برای تکریم و رفاه حال عزاداران حسینی، خدمات رسانی شبکه مترو تهران و حومه در همه خطوط طی روزهای شنبه و یکشنبه چهارم و پنجم آذرماه(تاسوعا و عاشورای حسینی) رایگان است.
 قیمت تراکتور 3 برابر شد

خوب  رشد مداوم تورم وگرانی و فقر و بیداد  می کند . اقتصاد وارداتی و دلالی ومصرفی شده است . به ویژه اینکه تولید ومحصولات کشاورزی  وارد می شود . حمایت از کشاورزان هم نمی شود . اکنون قیمت تراکتور هم 3 برابر شده است . بنا براین با در نظر گرفتن تحریم ها مشخص است که چه سرنوشت شومی در انتظار کشاورزی و کشاورزان زحمت کش درپیش می باشد؟

جواد زینالی‌مهر ظهر امروز در جلسه شورای مدیران سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات انفرادی خرید تراکتور متوقف شده است، اظهار کرد: تسهیلات کم بهره فقط به شرکت‌های تعاونی و اشتغالزا اعطا می‌شود.رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این تصمیم به واسطه افزایش قیمت محصولات تولیدی توسط شرکت‌های تراکتورسازی و کمباین سازی داخلی اتخاذ شده است، افزود: افزایش قیمت مانع توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بوده و این شرکت‌ها قیمت تولیدات خود را در سال‌جاری تا سه بار افزایش داده‌اند.وی با اعلام اینکه 63 درصد از 28 هزار و 754 دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی موجود در استان بیش از 13 سال عمر داشته و فرسوده محسوب می‌شود، گفت: 19 هزار و 28 دستگاه تراکتور و 130 دستگاه کمباین در این رده قرار دارند
آموزش مداحی 1200 دانش آموز در زنجان
داشته باشید که بیش از 7 میلیون دانش آموزان خانواده های فقیر مجبور به ترک تحصیل وتبدیل به کودکان کار خیابانی شده اند واین پدیده ی شوم در حال رشد است .ولی حاکمان عوامفریب دین فروش غارت گر و عوامفریب وجنگ افروز در زنجان به 1200 دانش آموز آموزش  مداحی یا نوحه گری ومرثیه خوانی بعنوان کار فرهنگی داده اند !
ایلنا: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اشاعه اشعار مناسب آیینی و حماسی و مورد تایید عقل و شرع از اهداف تشکیل هیئت‌های دانش‌آموزی است.به گزارش خبرنگارایلنا: امیرنظری در حاشیه همایش 13 ساله‌ها، ابراز کرد: 14 کارگروه فرهنگی با تخصصهای مذهبی، علمی، ورزشی، فرهنگی و بهداشتی در خصوص دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند که دانش‌آموزان با فعالیت در این گروهها زندگی واقعی خود را در بزرگسالی تجربه می‌کنند و به طور حتم مداحان نوجوان امروز، در بزرگسالی مداحان بزرگی خواهند بود.مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دستورالعمل تشکیل هیئت‌های دانش‌آموزی به تمام مناطق ارسال شده است و 39 هیئت دانش‌آموزی و 14 هیئت همکاران فرهنگی فعال شده‌اند و 1200 نفر دانش‌آموز مداح شناسایی و به هیئت‌های مذهبی و مداحان جهت آموزش معرفی شده‌اند.
در حالیکه ادعا می شود اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور اجباری نیست؛سردار یعقوب سلیمانی : این اردوها باید به هر شکل ممکن برگزار شود.
این گزارش خبری هم مکمل گزارش خبر قبلی می باشد . زیرا که حاکمان مرگ زی و مرگ پرست و جنگ افروز برای ادامه حکومت ننگین ضد بشری شان نیاز شدید به جنگ افروزی موهبت الهی ویک بار مصرفان تنور جنگ دارند. برای همین دانش آموزدختر ان وپسران مدارس با اجبار ملحق به کاروان گور وراهی میادین مرگ عملیات جنگی جنوب می شوند . سپس در جاده های مرگ آفرین بر اثر سوانح جان می بازند. در پایان هیچ فرد ونهادی مسئولیت مرگ دانش آموزان را نمی پذیرد.
رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با اعلام راه اندازی ستاد راهیان نور شهید نوری در راه آهن، گفت: اعزام زائران راهیان نور مسیر تهران از این پس با خطوط ریلی و از طریق قطار به مناطق عملیاتی انجام می شود.به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج مستضعفین ، همزمان با فرارسیدن هفته بسیج، جلسه مشترک بین قرارگاه مرکزی راهیان نور و راه آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور عبدالعلی صاحب محمدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، سردار علی فضلی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور، سردار یعقوب سلیمانی رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج به منظور تشکیل ستاد راهیان نور شهید نوری در راه آهن جمهوری اسلامی ایران و همچنین استفاده حداکثری از خطوط ریلی برای اردوهای راهیان نور برگزار شد.وی افزود: به خاطر اهمیت و عملکرد مثبت راهیان نور، این اردوها باید به هر شکل ممکن برگزار شود تا آموزه هایی مثل جهاد و شهادت بین نسل جوان به خصوص دانش آموزان ترویج، حفظ و تقویت شود. با توجه به اینکه اعزام زائران راهیان نور مسیر تهران از این پس با خطوط ریلی و از طریق قطار به مناطق عملیاتی انجام می شود، نگرانی خانواده ها نیز در خصوص امنیت و سلامت فزرندانشان رفع می شود
آخوند علیرضا پناهیان : مگر ما حیوانیم که در دانشگاه، مختلط باشیم/ کت و شلوار باید از همان اول حرام اعلام می‌شد
گذشته از اینکه این آخوند لمپن و پالان ساییده حیوان صفت جزو شاگردان آخوند محمد تقی مصباح یزدی است که برای رهبر علامه است .زیرا که دستمال ابریشم یزدی بر دست رهبر می باشد . اکنون با این اعتراف این آخوند باید از زن و فرزندان دخترش اگر داشته باشد جدا وتحویل قفس انفرادی هم کف زمین تا بقول خودش به خدایش نزدیک تر شود باغ وحش داده شود .
علیرضا پناهیان٬ عضو قرارگاه «عمار» گفته اسلام برای «در» و «دیوار» هم برنامه دارد٬ ارتباط انسان با «خاک» برای اسلام مهم است و کت و شلوار باید در ایران «حرام» اعلام می‌شد.به گزارش دیگربان٬ آقای پناهیان این مطالب را طی سخنانی در پنجمین روز از ماه محرم در دانشگاه تهران بیان کرده است.مهمترین گزاره‌های این سخنرانی این روحانی برای دانشجویان بدین شرح است:● اسلامی که حتی برای خانه، دیوارهای خانه و سقف خانه‌ها نیز حرف دارد، برایش سبک زندگی مهم است.من نمی‌دانم چرا هر چه طبقات بالا‌تر می‌رود، خانه گران‌تر می‌شود؟ در روایات وارد شده است که شب‌ها هرچه می‌توانید به زمین نزدیک‌تر شوید. ارتباط انسان با خاک برای اسلام مهم است.چقدر احمق هستند آنهایی که برداشت نظام‌مند به قواعد اسلامی ندارند. آن افرادی که قواعد اسلام را نظام‌مند می‌بینند، یک حکم اسلامی را می‌گیرند و فضای شهر را با‌‌ همان تغییر می‌دهند.● می‌گویند جوان‌ها در دانشگاه باید مختلط باشند؛ در حالی که در خود آمریکا بین دانشجویان دختر و پسر در اتوبوس پرده می‌کشند و می‌گویند مگر ما حیوانیم که مختلط زندگی کنیم؟خدا سعی کرده غیرت دینی را با حلال و حرام حفظ کند؛ مثلا حرام است شکل ظاهری و چهره شبیه به کفار شود. شباهت به کفار معنا پیدا می‌کند آن زمانی که کت و شلوار در ایران باب شد. علمایی قوی نداشتیم وگرنه در آن زمان کت و شلوار حرام قطعی بود.● روایت داریم همسایه برای معامله اولی است؛ طبق روایت، خرید از سوپر محله مستحب است؛ ولی خرید از سوپر محلات دیگر هیچ ثواب خاصی ندارد.● روایت داریم که زیاد خوابیدن از زیاد نوشیدن تولید می‌شود، همچنین زیاد نوشیدن نیز نتیجه زیاد خوردن است. این امور نفس شما را سنگین می‌کند؛ بنابراین نمی‌توانید عبادت کنید. قساوت قلب شما نیز بیشتر می‌شود؛ بنابراین، قدرت تفکر را از شما می‌گیرد.● از آقای بهجت پرسیدند، چه کنیم که کم بخوابیم؟ گفتند: نشسته بخوابید. پسر آقای بهجت یک صندلی را به من نشان داد که صندلی خواب ایشان بود.● در روایات وارد شده که هر‌گاه خواستید خدا را ملاقات کنید، گرسنه باشید.