گزیده خبرهای 17 آبان 91



گزیده خبرهای 17 آبان 91
نمونه ای از رعایت تعامل توصیه رهبر که با تأکید اخطاری همراه می باشد که گفت هرکس اختلافات پشت پرده را بین مردم بکشاند خیانت کرده است.
به نظر می رسد پروژه موسوی سازی با انتشار اخبار دورغ و جعلی در دستور کار برخی رسانه ها قرار گرفته است و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب این رفتارهای خلاق اخلاق و شرع را به ویژه در سفر اخیر خود نهی فرمودند و تصریح کردند که نباید رقیب انتخاباتی خود را شیطان اکبر بنامیم.روز گذشته یک سایت خبری به دورغ مدعی شد  که رنگ انتخاباتی قالیباف تعیین شده است. این سایت مدعی ارزش گرایی با جعل خبری ادعا کرد چندی پیش در محفلی  که حدود هزار نفر از حامیان محمد باقر قالیباف حضور داشتند دستبند و شال های تبلیغاتی با رنگ نارنجی میان آنها توزیع شد و در ادامه این سایت به سوء استفاده میر حسین موسوی از رنگ سبز و قصد براندازی نظام از سوی او اشاره کردبه نظر می رسد پروژه موسوی سازی با انتشار اخبار دورغ و جعلی در دستور کار برخی رسانه ها قرار گرفته است و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب این رفتارهای خلاق اخلاق و شرع را به ویژه در سفر اخیر خود نهی فرمودند و تصریح کردند که نباید رقیب انتخاباتی خود را شیطان اکبر بنامیم.
بازهم خبر ضد هنری از سوی فسیل های متحجر مرده پرست و مرگ زی و نوحه ومرثیه خوانان گورستان که دشمن هنر وهنرمند وموسیقی می باشند.
کنسرت فریدون آسرایی که دوشنبه شب گذشته در شهر قزوین برگزار شد با واکنش و انتقاد تند برخی از علمای دینی همراه بود. تنی چند از روحانیون شهر قزوین با انتقاد نسبت به این دست مراسم‌ها از مسوولان درخواست کردند جلوی برگزاری چنین کنسرت‌هایی گرفته شود.به گزارش خبرگزاري فارس حجت‌الاسلام علی قابل اظهار کرد: خوانندگان در کنسرت‌هایی که به مناسبت ولادت و ‌اعیاد اجرا می‌کنند باید در چارچوب اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنند و هرگونه موسیقی برخلاف موازین اسلامی به اسم ارزش‌های اسلامی اجرا شود، صحیح نیست و باید با آن برخورد شود. وی بیان کرد: مسوولان مربوطه از خوانندگان کنسرت‌هایی که آهنگ‌هایی با مضمون مغایر با اهداف اسلامی اجرا می‌کنند به شدت برخورد می‌کنندريیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین ابراز کرد: خوانندگان کنسرت‌هایی که به مناسبت 13 آبان برنامه اجرا می‌کنند باید مضمون این آهنگ‌ها به مناسبت این روز باشد تا مردم با اهداف این روز آشنا شوند. این مقام مسوول خاطرنشان کرد: خوانندگانی که در مراسم‌های ولادت و اعیاد کنسرت برگزار و از آهنگ‌های شادی استفاده می‌کنند باید از حدود شرعی اسلامی خارج نشوند و طبق موازین اسلامی این مراسم را برگزار کنند.
کشف بازداشتگاهی مخفی در تهران که دو مامور پلیس آن را اداره می‌کردند
یک زمان خانه های تیمی مرتبط با مخالفان کشف می شد ولی پس از فاش شدن بازداشت رضا زارعی  که جانشین فرمانده پلیس تهران بود در یک  خانه فساد وکنار 6 زن در تهران که زیر پوشش مبارزه با فساد اخلاقی بود . اکنون بازداشتگاه امن کشف شده است که از سویدو مأمور پلیس اداره می شده است .
«شبکه ایران» وابسته به موسسه ایران به نقل از یک مقام آگاه قضائی از شناسایی بازداشتگاهی در تهران خبر داده که از سوی دو پلیس اداره می‌شده است.به گزارش دیگربان، این سایت روز دوشنبه (۱۵ آبان) از کشف باندی ۱۰ نفره خبر داده که در راس آن‌ها دو مامور واقعی پلیس با استفاده از احکام قضائی و امکانات پلیس اقدام به اخاذی می‌کرده‌اند.این مقام آگاه قضائی گفته این افراد از عنوان رئیس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران برای صدور احکام بازداشت و بازجویی استفاده می‌کرده‌اند.از این باند «تجهیزات نظامی»٬ «بی‌سیم»٬ «کلت کمری»٬ «کارت شناسایی»٬ «لباس فرم پلیس» و «احکام قضائی جعلی» کشف و ضبط شده استشبکه ایران» در ادامه گزارش خود به نقل از این منبع آگاه آورده یکی از اعضای این باند مدارک شناسایی و احکام قضائی را با «مهارت» بسیار زیادی «جعل» می‌کرده است.در این گزارش همچنین آمده که اعضای این باند «بازداشتگاهی دروغین داخل خانه‌ای تعبیه کرده بودند و در آنجا یک مرد در نقش بازپرس جنایی به تحقیق از طعمه‌‌ها می‌پرداخت و به آنان تفهیم اتهام می‌کرددر ایران آن‌طور که گروهی از فعالان حقوق بشر گزارش کرده‌اند ده‌ها بازداشتگاه مخفی وجود دارد که مشخص نیست مسئولیت اداره آنها با چه سازمان و نهادی است.مقام‌های جمهوری اسلامی تاکنون از ارائه گزارشی دقیقی در مورد تعداد بازداشتگاه‌ها خودداری کرده و اجازه هرگونه بازدید از این بازداشتگاه‌ها را به نهاد‌های نظارتی داخل و خارج نمی‌دهند.
رانندگان از عهده جهش قیمت لوازم یدكی بر نمی‌آیند
مهم نیست چون بساط سورسات دود ومنقل  وهمه چیز در بیت جماران بر پا ست واز دود کش دود سفید بیرون می آید وعلایمی از اثرات تحریم دیده نمی شود .برای همین رهبر چپ و راست مدعی می شود تحریم ها اثری ندارد
رئیس انجمن صنفی رانندگان وسائط نقلیه سنگین شهرستان ابر کوه از پایمال شدن حق رانندگانی که از طریق این انجمن در پایانه باربری نوبت می‌گبرند انتقاد کرد.غدیرعلی عباسی در این باره به ایلنا گفت: متاسفانه پایانه وسائط سنگین به بهانه‌های مختلف، مبالغی را از رانندگان دریافت می‌کند. خواسته انجمن صنفی رانندگان، چیزی بیشتر از رعایت حداقل‌های حقوق یک راننده نیست. مهم‌تر از همه چیز مساله نوبت برای رانندگان است که هیچ توجهی به آن نمی‌شود.این فعال کارگری در ادامه با اشاره به گرانی‌های بی‌سابقه اخیر که دامن مردم را گرفته است اظهار داشت: مشکل دیگر رانندگان وسائط نقلیه سنگین، گرانی ابزار كار به خصوص لاستیک و قطعات یدکی است که قیمت آن به صورت جهشی افزایش یافته است به طوری كه رانندگان از پس جهش قیمت لوازم یدكی بر نمی‌آیند.
وعده های داده شده به خانواده مصدومان راهیان نور (مرگ)، سال کذشته مشهد عملی نشد
این خبر هم مرتب به خبر قبلی می باشد . به خصوص اینکه فراموش نشده که خمینی شیاد گفته بود جنگ نعمت است . اکنون جانشین وی از همان سیاست جنگ یا مرگ وویرانی موهبت الهی است تبعیت یا پیروی می کند . برای همین برایز نده نگهداشتن مأموریت یکبار مصرفان بسیجی در جنگ خانمان سوز هر ساله تعدادی از دانش آموزان دختر و پسران را از سوی راهیان زور راهی مناطق جنگ یا مرگ می شوند
در حالی که کشته شدن بیش از 20 دختر دانش آموز بروجنی، واکنش گسترده افکار عمومی را در پی داشته، از مشهد خبر می رسد، وعده های داده شده به خانواده مصدومان یک حادثه دیگر اردوی راهیان نور، هنوز عملی نشده است.به گزارش خبرنگار "بازتاب"، بهمن ماه سال گذشته بود که 34 نفر از دانش آموزان دبیرستان‌های تکتم و مریم مشهد به منظور بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس و در قالب درس آمادگی دفاعی راهی جنوب کشور شدند، اما پیش از رسیدن به این مناطق، اتوبوس حامل دانش‌آموزان در گردنه «زالیان» در استان لرستان واژگون شده و 3 نفر از دانش آموزان کشته و 15 نفر مجروح شدند.پس از این اتفاق، مسئولان آموزش و پرورش و سپاه پاسداران، قول دادند تا مقصران این حادثه را شناسایی کرده و موضوع را پیگیری نمایند که به همین منظور از سوی آموزش و پرورش استان و از جانب دانش‌آموزان اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب کشور، شکایتنامه‌ای تنظیم و به دادسرای مشهد ارائه شد.حالا و پس از گذشته ماه‌ها از آن تاریخ، خانواده دانش‌آموزان داغدیده همچنان از وقوع این حادثه شوکه هستند. آنها بنا را بر پیگیری مجدد و قضایی ماجرا گذاشته‌اند و از پیگیری‌های نافرجام آموزش و پرورش نیز شاکی هستند.