گزیده خبر های 21 آبان – 91 . قسمت -2



سفير ايران نزد سازمان ملل خواستار شد .اقدام فوري جامعه بين الملل براي توقف اقدامات رژيم صهيونيستي در فلسطين
این یارو که تصویر مار کشیده ومار قالب کرده است. اگر بیل زن است اول باغچه خودش را بیل بزند بعد سراغ بیل زنی باغچه دیگران برود .اول بگوید که ستار بهشتی وبلاگ نویس برای چه زیر شکنجه به قتل رسید آنگاه اشک   تمساح برای ملت فلسطین بریزد.
سفير و معاون نمايندگي جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد خواستار اقدام فوري جامعه بين الملل براي توقف اقدامات رژيم صهيونيستي در فلسطين شد.اسحاق آل حبيب، سفير و معاون نمايندگي جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك در نشست كميته ويژه سياسي و استعمارزدايي مجمع عمومي اين سازمان كه به منظور بررسي گزارش تحقيقي اين كميته در مورد اقدامات رژيم صهيونيستي در نقض حقوق مردم فلسطين و ديگر سرزمين هاي اشغالي عربي تشكيل شده بود، به نمايندگي از جنبش عدم تعهد از تداوم نقض حقوق بشر، شهرك سازي و محاصره غزه در فلسطين اشغالي ابراز نگراني كرد و خواستار اقدام فوري و عملي جامعه بين المللي براي متوقف كردن اينگونه اقدامات رژيم صهيونيستي شد.سفير و معاون نمايندگي كشورمان يافته هاي گزارش كميته ويژه سياسي به ويژه در زمينه دستگيري و زنداني كردن گسترده فلسطيني ها، تخريب خانه فلسطيني ها و شهرك سازي، خشونت گسترده شهرك نشينان عليه فلسطيني ها و تداوم محاصره غزه را موجب نگراني جدي دانست و تاكيد كرد: جنبش عدم تعهد خواستار اجراي توصيه هاي اين گزارش، احترام به حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بين المللي توسط رژيم صهيونيستي در سرزمينهاي اشغالي فلسطين و پايان مصونيت از مجازات اين رژيم مي باشد.آل حبيب توجهات را به بدتر شدن وضعيت حقوق بشر در سرزمين هاي اشغالي فلسطين جلب كرد و افزود: جنبش عدم تعهد نگران اعمال غيرقانوني رژيم صهيونيستي با هدف جابجايي و انتقال شهروندان فلسطيني از مناطق استراتژيك در سرزمين هاي اشغالي فلسطين از جمله بيت المقدس شرقي شامل تداوم شهرك سازي گسترده، ساخت ديوار، اخراج به زور، تخريب خانه ها و فسخ اقامت فلسطيني ها مي باشد.
انتقال ايرانيان زنداني در سوريه به تهران
حاکمان ایران موفق به باز گرداندن پاسداران ربوده و باز داشت شده  نشدند که در اختیار مخالفان دیکتاتور جنایتکار بشار اسد هستند .برای همین چون دیگر امنیت در سوریه وجود ندارد . قرار شده که تعداد 17 نفر زندانیان دیگر ایرانی که باید خلافکار و قاچاقچی یا معتاد باشند به تهران منتقل شوند . به نظر می رسد که اینان نباید جزو سیاسی یا دگر اندیش باشند چون اگر چنین بود قبلاً  دیپورت و  تحویل  ایران داده می شدند.
يك منبع آگاه در بخش كنسولي ايران در دمشق اعلام كرد كه در پي هماهنگي و موافقت مقامهاي سوري براي انتقال 17 ايراني زنداني در سوريه آنان در آينده نزديك و بتدريج براي گذراندن ادامه محكوميت خود به ايران منتقل مي‌شوند.وي كه خواست نامش اعلام نشود، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در دمشق خاطر نشان كرد كه اين اقدام در چارچوب توافقنامه استرداد مجرمان بين دو كشور صورت مي‌گيرد.به گفته وي اين روند به علت طي مراحل قضايي، زمان بر خواهد بود و در مرحله اول دو نفر از اين زندانيان كه احكام آنان صادر شده است بزودي به تهران منتقل مي‌شوند. هفده تن از اتباع ايراني در سالهاي اخير در سوريه به اتهام ارتكاب جرايم مختلفي دستگير، محكوم و زنداني شده‌اند و با توجه به بحران سوريه در حال حاضر در وضعيت بدي بسر مي‌برند.
مديرعامل‌سايپا: پرايد،‌ هندوانه ‌در بسته است!
جالب است که تولید خود روی داخلی تشبیه به هندوانه شده که مشخص نیست که سرخ وسفید و صورتی ونارس وپر تخمه و... می باشد .در صورتی که قبلاً هندوانه ها بدلیل سرخی وشیرین بودنش به ضرب چاقو فروخته می شد.
سعيد مدني، مديرعامل سايپا اظهار داشت: خودروي پرايد مانند هندوانه سربسته است كه ممكن است داراي كيفيت خوب يا بد باشد، اين مسئله نشان‌دهنده نبود نظارت و كنترل كيفي در فرآيند توليد اين محصول است. به گزارش خبرآنلاين مديرعامل سايپا گفت: در دهه 70 نيز كه كيفيت پرايد در سطح بالايي قرار داشت، صداي تمام قطعات آن از دو كيلومتري شنيده مي‌شد. بسياري از مشكلات كيفي توليد ناشي از عملكرد كارگران است والبته 50 تا 60 درصد مشكلات كيفي نيز به خودروسازان و بقيه آن به قطعه‌سازان مربوط مي‌شود. وي با اشاره به اينكه امروز خودرو با ارز ارزان توليد مي‌شود و واردات قطعات نيز صورت نمي‌گيرد، گفت: قطعه سازان نمي‌توانند بهانه واردات قطعات چيني را براي بي‌كيفيت بودن قطعات مطرح كنند بلكه اين امر بايد باعث بهبود كيفيت توليدات شود.
شكايت فرانسه از ايران به دليل ارسال پارازيت
در ادامه ی صدور سیاست تروریسم وارتجاع وبحران به برون مرز  اکنون مکمل  این سیاست سرکوب وسانسور داخلی هم صادر شده است که مشکل ساز شده ومورد انتقاد وشکایت واقع شده است.
وزارت امور خارجه فرانسه اعلام كرد: اين كشور يك شكايت رسمي عليه ايران به "اتحاديه بين‌المللي ارتباطات راه دور" ارائه كرده است.به گزارش عصر ايران، علت اين شكايت "ارسال پارازيت از طرف ايران بر روي برنامه‌هاي شبكه‌هاي خارجي" اعلام شده است. اتحاديه بين‌المللي ارتباطات از راه دور (ITU) وابسته به سازمان ملل متحد است كه مسؤوليت قانون‌گذاري، مديريت فضاي فركانسي، تدوين استانداردهاي تبادل داده و اطلاعات و كمك به رشد و توسعه ارتباطات در سراسر جهان را بر عهده دارد.در بيانيه وزارت خارجه فرانسه آمده است: پاريس به اتحاديه بين‌المللي ارتباطات راه دور اعلام كرده است ايران از تجهيزات ارسال پارازيت عليه برنامه‌هاي شبكه‌هاي خارجي استفاده مي‌كند و اين اقدام به معني ناديده گرفتن تعهدات بين‌المللي تهران است. وزارت خارجه فرانسه افزود: اين پارازيت اندازي به دليل اقدام برخي رسانه‌هاي خارجي در انتشار گزارش‌هايي در انتقاد از سياست‌هاي ايران صورت مي‌گيرد. صداوسيماي ايران هم در سال 89 نيز با ارسال شكايت نامه‌اي به اتحاديه بين‌المللي ارتباطات راه دور به ارسال پارازيت بر روي برخي برنامه‌هاي صداوسيما اعتراض كرد. چندي پيش شركت ماهواره‌اي "يوتل ست" كه توسط شركت فرانسوي مديريت مي‌شود اعلام كرد پخش برنامه 19 شبكه‌هاي راديو تلويزيوني صداوسيماي ايران را قطع كرده است.
سازمان هواشناسي هشدار داد: آب گرفتگي معابر و جاري شدن سيلاب در 23 استان
به جای اینکه  پیام داده شود که از هم اکنون اقدام شود تا تیم های امداد وخدمات رسانی آموز ش لازم به بینند  ودر حال آماده باش باشند تا  در صورت جاری شدن سیل یا آبگرفتی قبل از اینکه خسارات مالی وجانی وارد شود وهمچون سیل زدگان مازندران یا زلزله زدگان مناطق آذربایجان به حال خود رها شوند . اینان برای امداد رسانی وارد صحنه شوند .ولی فقط اخطار برای رفع مسئولیت داده شده است
سازمان هواشناسي نسبت به آب گرفتگي معابر و جاري شدن سيلاب در حداقل 23 استان كشور هشدار داد.بنابر گزارش اين سازمان نقشه هاي پيش يابي بيانگر ورود يك سامانه بارشي به كشور است، از اين رو تا روز يكشنبه در شمال غرب، غرب و برخي مناطق جنوب غرب افزايش ابر، وزش باد، رگبار باران گاهي با رعد و برق پيش بيني مي شود و بتدريج با نفوذ جريانات شمالي به كشور در سواحل درياي خزر نيز بارندگي شروع خواهد شد.همچنين از عصر روز يكشنبه با تقويت بيشتر جريانات شمالي بارش ها در سواحل درياي خزر تشديد شده و دريا مواج خواهد شد و گستره بارش ها به دامنه هاي جنوبي البرز نيز مي رسد. از روز دوشنبه و طي روز سه شنبه دامنه فعاليت اين سامانه كل نيمه غربي و نوار شمالي كشور را در بر مي گيرد و بارش ها در دامنه هاي مركزي و جنوبي زاگرس نيز تشديد مي شود.اين سامانه با هواي سرد همراه بوده و موجب كاهش محسوس دما در سطح كشور بويژه در نيمه شمالي خواهد شد و بارش ها در مناطق كوهستاني و سردسير به صورت برف خواهد بود.بنابر هشدار سازمان هواشناسي كشور در روز يكشنبه در استان هاي گيلان، مازندران، چهارمحال و بختياري، غرب اصفهان و شمال سمنان، دوشنبه در استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، كردستان، كرمانشاه، ايلام، خوزستان، اردبيل، گيلان، مازندران، گلستان، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختياري، اصفهان، قم، مركزي، قزوين، البرز، تهران و شمال سمنان و سه شنبه در استان هاي كرمانشاه، ايلام، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختياري، اصفهان، لرستان، كهگيلويه و بويراحمد، همدان، مركزي، قم، قزوين، البرز، تهران، سمنان، مازندران، گلستان و فارس به سبب پيش بيني بارش شديد باران آب گرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن رودخانه ها و مسيل ها پيش بيني مي شود.همچنين در روز يكشنبه آسمان تهران نيمه ابري بتدريج ابري همراه با بارش باران در ارتفاعات بارش برف گاهي وزش باد خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز با دو درجه كاهش به 12 و 23 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد. همچنين در روز دوشنبه نيز آسمان پايتخت ابري در پاره اي نقاط بارش باران، در ارتفاعات بارش برف، گاهي وزش باد خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 9 و 19 درجه سانتيگراد بالاي صفر خواهد رسيد.