سرمقاله جمهوری " حضور ملت‌ها تنها راه حل بحران فلسطين


 روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 3 شنبه 30 آبان ماه سال 1391



نقد و بررسی :  سرمقاله روزی نامه  حکومتی جمهوری   " حضور ملت‌ها تنها راه حل بحران فلسطين"
  "سر مقاله نویس بدون اشاره به نقش خنجر از پشت زدن 34 ساله حاکمان ایران کند که به جنبش آزادیبخش ملی فلسطین خیانت کرده اند و تلاش برای عضو گیری ازدرون این جنبش وکوشش برای انشقاق حماس و تقویت آن با سایر گرایشات رادیکال مذهبی دیگر درون این جنبش علیه بخش سکولار و تضعیف آن  نموده اند که در راستای اهداف پلید حاکمان ایران درون جنبش فلسطین و منطقه وعلیه ی کشورهای عربی بوده است که جزو هم پیمانان شان نبوده اند .  البته موازی این سیاست  در جنگ خانمان بر اندازانه با عراق دنبال شد که با اصرار 7 ساله برادامه ی آن کردند که  موجب شد جنگنده های اسراییلی تأسیسات اتمی عراق بمباران هوایی ونابود نمایند . سپس حاکمان ایران پس از سرکشی جام زهر شکست جنگ اشغال گران نظامی عراق همکاری کردند که منتهی به سقوط رئیس جمهورش شد . آنگاه در یک توطئه ی مشترک و تشکیل دادگاه نمایشی و سفارشی شرایط دار زدنش در روز عید قربان را طراحی کردند . در صورتی که عراق تنها کشور عربی حامی فلسطینیان بود . اما اکنون سر مقاله نویس از موضع برج مقابل بارو و یک تیر و دو نشان زدن با اشک تمساح برای ملت فلسطین از امیر قطر نقل قول علیه ی اتحادیه عرب کرده است تا هر دو را کوبیده باشد"
 سر مقاله نویس بدون اشاره به نقش خنجر از پشت زدن 34 ساله حاکمان ایران کند که به جنبش آزادیبخش ملی فلسطین خیانت کرده اند و تلاش برای عضو گیری ازدرون این جنبش وکوشش برای انشقاق حماس و تقویت آن با سایر گرایشات رادیکال مذهبی دیگر درون این جنبش علیه بخش سکولار و تضعیف آن  نموده اند که در راستای اهداف پلید حاکمان ایران درون جنبش فلسطین و منطقه وعلیه ی کشورهای عربی بوده است که جزو هم پیمانان شان نبوده اند .  البته موازی این سیاست  در جنگ خانمان بر اندازانه با عراق دنبال شد که با اصرار 7 ساله برادامه ی آن کردند که  موجب شد جنگنده های اسراییلی تأسیسات اتمی عراق بمباران هوایی ونابود نمایند . سپس حاکمان ایران پس از سرکشی جام زهر شکست جنگ اشغال گران نظامی عراق همکاری کردند که منتهی به سقوط رئیس جمهورش شد . آنگاه در یک توطئه ی مشترک و تشکیل دادگاه نمایشی و سفارشی شرایط دار زدنش در روز عید قربان را طراحی کردند . در صورتی که عراق تنها کشور عربی حامی فلسطینیان بود . اما اکنون سر مقاله نویس از موضع برج مقابل بارو و یک تیر و دو نشان زدن با اشک تمساح برای ملت فلسطین از امیر قطر نقل قول علیه ی اتحادیه عرب کرده است تا هر دو را کوبیده باشد. چون  از نخست وزير قطر  نقل  کرده که وی با اعلام اينكه اجلاس اخير اتحاديه عرب در قاهره درخصوص غزه هيچ دستاوردي نداشته است تاكيد كرد اساساً ديدارهايي كه مسئولان عرب درخصوص مسئله فلسطين برگزار مي‌كنند فايده چنداني ندارد و بيشتر اتلاف وقت است. وي مسئولان كشورهاي عربي را به گوسفنداني تشبيه كرد كه توان اقدام اساسي درباره فلسطين را ندارند.  سرمقاله نویس در دنباله افزوده هر چند اين شيخ قطري، اين سخنان را با اهداف تبليغاتي مطرح مي‌كند، چرا كه قطر، خود يكي از متحدين اصلي آمريكا در منطقه مي‌باشد، ولي اصل اين موضوع غيرقابل انكار است و كاملاً با واقعيت مطابقت دارد. بهرحال سرمقاله نویس برای اینکه ثابت کند که در ست گفته می شود که هیچ گربه ای بخاطر رضایت خدا موش نمی گیرد پس   وی نیز یکی از این گربه ها می باشد . بنابراین پس از  اینکه کشور های اتحادیه عرب  به سیاست انفعال  در دفاع از فلسطین متهم کرده است  به ویژه کشور های حوزه خلیج فارس    اینان را وابسته به غرب ومرعوب شده  متهم کرده است. زیرا که مدعیست قدمی برای فلسطین بر نداشته اند . لذا پس از این بستر سازی ضد کشور های عربی و بدون اشاره به جنایات انسانی که ارتش بشار اسد جنایتکار که روزانه در سوریه مرتکب می شود . همینطور بدون اینکه بگوید چگونه  ارتش سوریه با پرتاب موشک  به منطقه یرموک اطراف دمشق تعداد زیادی از   ساکنین فلسطینیان  پناهنده کشته ومجروح شدند . اما در دفاع از هم پیمان سوریه کشورهای  عربی را این چنین متهم کرده است آنچه موجب تأسف بيشتر مي‌شود اين است كه دولت‌هاي عرب به جاي اقدام عليه رژيم صهيونيستي، انرژي و توان خود را بر فشار بر دولت سوريه متمركز كرده‌اند و با ارسال گسترده تسليحات به سوريه، به مسلمان‌كشي و آتش جنگ داخلي در يك كشور عربي - اسلامي دامن زده‌اند. اين بي‌عملي دولت‌هاي عربي و حتي خيانت حكام اين كشورها، راهي غير از اين باقي نمي‌گذارد كه ملت‌هاي عرب خود وارد ميدان شوند و ابتكار عمل را با كنار زدن حكام وابسته، مرعوب و خائن دردست خود بگيرند و لكه ننگ بي‌تفاوتي در برابر كشتار ملت فلسطين را از چهره خود و تاريخ اعراب پاك كنند"
"گوشه و كنايه زدن‌هاي شيوخ قطر به دولتمردان مصري و ساير دولت‌هاي عربي هر چند ريشه در تفكري دارد كه آنان براي مطرح ساختن شيخ نشين قطر به عنوان يك قطب و محور مشكل‌گشا در جهان عرب در سر دارند، ولي گاهي مي‌توان بعضي از واقعيت‌ها را نيز از زبان همين شيوخ شنيد. شيوخ قطر در عين حال كه لقمه‌اي بزرگ‌تر از دهان خود برداشته اند، نكاتي درباره سران عرب گفته‌اند كه شنيدني است و البته خودشان نيز مشمول اين نكات هستندنخست وزير قطر با اعلام اينكه اجلاس اخير اتحاديه عرب در قاهره درخصوص غزه هيچ دستاوردي نداشته است تاكيد كرد اساساً ديدارهايي كه مسئولان عرب درخصوص مسئله فلسطين برگزار مي‌كنند فايده چنداني ندارد و بيشتر اتلاف وقت است. وي مسئولان كشورهاي عربي را به گوسفنداني تشبيه كرد كه توان اقدام اساسي درباره فلسطين را ندارندهر چند اين شيخ قطري، اين سخنان را با اهداف تبليغاتي مطرح مي‌كند، چرا كه قطر، خود يكي از متحدين اصلي آمريكا در منطقه مي‌باشد، ولي اصل اين موضوع غيرقابل انكار است و كاملاً با واقعيت مطابقت دارداين يك واقعيت مسلم است كه اگر دولتهاي عرب، مطابق با خواسته و مواضع ملت‌هاي خود عمل مي‌كردند و اندكي غيرت و همت به خرج مي‌دادند حال و روز ملت فلسطين، اين چنين نبود و صهيونيستهاي جنايتكار قادر نبودند به راحتي، هر جنايتي را كه مي‌خواستند عليه ملت مظلوم فلسطين مرتكب شوندحدود يك هفته است كه ماشين جنگي رژيم صهيونيستي بار ديگر به حركت درآمده و مردم غزه را آماج شديدترين حملات وحشيانه قرار داده است. تازه‌ترين آمارها حاكي از شهادت بيش از يكصد فلسطيني و مجروح شدن نزديك به 1000 نفر در حملات صهيونيستها به غزه مي‌باشددر اين مدت، اقدامات اتحاديه عرب به عنوان اصلي‌ترين تشكيلات سياسي جهان عرب، تنها برگزاري نشستي در سطح وزراي خارجه در قاهره بوده است كه به اذعان مسئولان كشورهاي عربي بدون هيچ دستاورد و حاصلي به پايان رسيدبسياري از حكام عرب كه در موارد خاصي، عرق عربي آنها به جوش مي‌آيد و براي آن موارد، پيمان‌هاي امنيتي منعقد مي‌كنند و يا شوراي همكاري تشكيل مي‌دهند در قبال فلسطين و رنج و فلاكتي كه مردم آن متحمل مي‌شوند عربي بودنشان فراموش مي‌شود و سعي مي‌كنند خود را در پشت بيانيه‌هاي بي‌خاصيت و اعتراضات شفاهي مخفي كنند تا ديده نشوند. قطعاً اگر فشار افكار عمومي ملت‌هاي عرب نبود، اين حكام حتي در صدور بيانيه و اعلاميه نيز اقدام نمي‌كردنددر چنين شرايطي است كه صهيونيستهاي اشغالگر و جنايتكار به خود حق مي‌دهند صدها فلسطيني را در سرزميني كه متعلق به فلسطيني هاست قتل عام كنند و اين جنايات را "دفاع از خود" قلمداد نماينداساساً از دولتهاي حاشيه خليج فارس انتظاري بيش از اين نيست چرا كه آنها همگي وابسته به غرب و مرعوب فشارهاي آمريكا هستند، ولي مصر به دليل جايگاه جغرافيايي - سياسي و وزن و رتبه‌اي كه در جهان عرب دارد مي‌تواند نقش مهمي در معادلات منطقه، از جمله در فلسطين داشته باشد. آنچه موجب تأسف بيشتر مي‌شود اين است كه دولت‌هاي عرب به جاي اقدام عليه رژيم صهيونيستي، انرژي و توان خود را بر فشار بر دولت سوريه متمركز كرده‌اند و با ارسال گسترده تسليحات به سوريه، به مسلمان‌كشي و آتش جنگ داخلي در يك كشور عربي - اسلامي دامن زده‌اند. اين بي‌عملي دولت‌هاي عربي و حتي خيانت حكام اين كشورها، راهي غير از اين باقي نمي‌گذارد كه ملت‌هاي عرب خود وارد ميدان شوند و ابتكار عمل را با كنار زدن حكام وابسته، مرعوب و خائن دردست خود بگيرند و لكه ننگ بي‌تفاوتي در برابر كشتار ملت فلسطين را از چهره خود و تاريخ اعراب پاك كنند."
هوشنگ بهداد
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 3 شنبه 30 آبان ماه سال 1391
حضور ملت‌ها تنها راه حل بحران فلسطين