گزیده خبرهای 16 اسفند -91


 گزیده خبرهای 16 اسفند -91
دستگيري 200 هزار مجرم مواد مخدر در سال 91
 نتیجه 34 سال مبارزه با قاچابچیان مواد مخدر و معتادین به جایی رسیده که چنین آماری داده شده است که باید گفت وقتی آمار دستگیری سال جاری 200 هزار مجرم مواد مخدر بوده است مشخص است که  در 34 سال گذشته آمار دستگیری ومعتادین چه رقم وحشتناکی می باشد که بطور وارونه رقم معتادین کاهش داده می شود
ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد: 200 هزار نفر از مجرمان مواد مخدر طي 9 ماهه امسال دستگير شده اند كه 82 درصد آنها را قاچاقچيان و 16 درصد را معتادان تشكيل مي دادند.براساس اين گزارش طي اين مدت 15 نفر از نيروهاي انتظامي نيز در درگيري با اشرار و قاچاقچيان مواد مخدر به شهادت رسيده اند.همچنين طي سال هاي اخير در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر سالانه بطور متوسط حدود يكهزار و 400 عمليات و درگيري مسلحانه عليه باندها، گروهها، اشرار و قاچاقچيان مواد مخدر صورت مي گيرد.بطور ميانگين حدود دو هزار و 300 شبكه و باند مواد مخدر هر سال منهدم مي شود.ارزش افزوده بسيار بالاي تجارت، قاچاق مواد مخدر و درآمدهاي سرشار حاصل از اين فرآيند مخوف و غيرقانوني در كشور يكي از مهمترين عوامل گرايش، جذب افراد در گروه ها، باندها، شبكه هاي كوچك و بزرگ تهيه و توزيع مواد مخدر است.براساس اين گزارش، اين موضوع سبب تحميل تهديدات، هزينه هاي مالي، انساني گسترده اي به كشور و ساختارهاي مختلف اقتصادي، اجتماعي شده است.
آنقدر نسبت به این پس لرزه ها بی توجهی می شود تا همچون وقوع زلزله ای که شهر تاریخی بم را ویران ونابود نمود در رفسنجان تکرار شود
معاون برنامه‌ریزی فرماندار رفسنجان گفت: مطابق آمار طی یک سال گذشته 303 زلزله در شهرستان رفسنجان رخ داده است.علی آرمان امروز در گفت‌وگو با فارس در رفسنجان به حادثه‌خیز بودن ایران در زمینه حوادث طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: رفسنجان در سطح ایران از نظر زلزله‌خیز بودن در طبقه سوم است.وی افزود: بر اساس آمار طی یک سال گذشته حدود 303 زلزله در محدوده این شهر اتفاق افتاده ‌و همه مردم و دستگاه‌ها باید در این زمینه حساس باشند تا بتوانند در مواقع حادثه آمادگی داشته باشند.آرمان با اشاره به اینکه در ایران هر ماه بیش از 800 زلزله رخ می‌دهد، خاطر‌نشان کرد: تاکنون‌ سه جلسه ستاد بحران در شهرستان رفسنجان تشکیل و مواردی در مورد مانور و آموزش در این جلسات ارائه شده است.وی عنوان کرد: سال جاری یک دستگاه تویوتا ‌و تلفن ماهواره‌ای برای ستاد بحران رفسنجان فراهم شده و سوله‌ای به متراژ 650 متر مربع نیز برای ذخیره اقلام ضروری مردم در این زمینه فراهم شده است.معاون فرماندار رفسنجان به انجام سه مانور در سطح شهرستان اشاره و عنوان کرد: در بحث آموزش اقدامات خوبی توسط جمعیت هلال‌احمر صورت گرفته‌ و چند روستا نیز از آموزش‌ها بهره‌مند شدند.آرمان از تشکیل گروه‌های 30 نفره خبر داد و بیان کرد: این گروه‌ها در روستا‌ها باید تشکیل شود تا در زمان بحران از گروه‌های محلی استفاده شود.وی انتخاب دو خانه داوطلب را از دیگر اقدامات ستاد بحران شهرستان رفسنجان برشمرد.
 دروغ نامه کیهان : حوادث كوتاه از كشور
چند خبر کوتاه  مرگ در صف برنج هندی و مرگ خاموش 6 نفره گاز گرفتگی در اردبیل و لرزش زمین در بلداجی بروجن و دستگیری یک قاتل در پارس آباد.
 لرزش زمين در بلداجي
بروجن- ايرنا: دو زمين لرزه به بزرگي 4و6دهم و 4 و 5دهم ريشتر شامگاه شنبه بلداجي از توابع شهرستان بروجن را به لرزه درآورد. تا لحظه تنظيم اين خبر از تلفات و خسارت هاي احتمالي اين زمين لرزه گزارشي مخابره نشده است.
جان دادن در صف برنج هندي
كرج- البرز آنلاين: در يكي از بازارهاي نوروزي كرج كه برنج هندي توزيع مي شد مرد 65 ساله اي در صف ايستاده بود تا نوبتش شود اما با فردي بر سر نوبت جر و بحثش شد. اين موضوع سبب شد تا پيرمرد از شدت عصبانيت جان به جان آفرين تسليم كند، حتي فرصت بستن چشمهايش را نداشت.
قربانيان مرگ خاموش
اردبيل- فارس: در اثر گازگرفتگي در يك واحد مسكوني در شهرستان اردبيل 6 نفر جان خود را از دست دادند. به گفته مديرعامل سازمان آتش نشاني استان اردبيل، قربانيان اين حادثه اعضاي يك خانواده سه نفره و ميهمانان آن بوده اند.
دستگيري قاتل
پارس آباد- فارس: به دنبال وقوع قتلي در شهرستان پارس آباد كارآگاهان پليس آگاهي اين شهرستان طي عملياتي موفق شدند قاتل را در كمتر از 3 ساعت دستگير كنند. به گفته فرمانده نيروي انتظامي پارس آباد، قاتل با تشكيل پرونده اي تحويل مراجع قضايي شد، گفتني است قاتل برادر مقتول است.
سربازجو شریعتمداری برای اینکه انتقام همسرش از وزارت بهداشت و درمان را گرفته باشد در سایت مشرق خود دست به مچ گیری سئوال برانگیز زده است .چون پرسش کرده اتومبیل بیت المال چرا در اختیار همسر مدیر ورزش می باشد؟
مشرق نوشت:در حالی که دستگاه ورزش کشور مشغول کمیته ملی المپیک و تحولات آن است، تخلفات عجیبی صورت می گیرد که بدون نظارت مسئولان و در غفلت آنها روی داده است.در حالی که همه نگاهها معطوف به جدال مسئولان برای رسیدن به پست ریاست کمیته ملی المپیک و برگزاری انتخابات آن است، اتفاقاتی در زیر پوست ورزش روی میدهد که در نوع خود شگفتیبرانگیز است. یکی از این موارد مربوط به یکی از مدیران رده بالای دستگاه ورزش است که البته وی در این باره سوابق قابل توجهی داشته است.براساس اخبار دریافتی، یک خودروی پرشیا که متعلق به بیتالمال است، هم اکنون در اختیار همسر این مدیر قرار گرفته است. این مدیر که برای مدتی از ورزش دور شده بود، در پی تحولات صورت گرفته در سالهای اخیر، با سفارش یک جریان خاص به این مجموعه بازگشته و سمت مهمی را نیز تقبل کرده است. وی در حال فعالیت گسترده برای این جریان در ورزش است.این اتومبیل برای استفاده مشاور یکی از مسئولان ورزش تهیه شده بود که به دلیلی نامعلوم، اکنون در اختیار همسر این مدیر قرار گرفته است. گویا این شخص ارتباط مطلوبی با جریانهای درگیر در انتخابات کمیته دارد و این هدیه، بیارتباط با این جریان نیز نبوده است.نکته حایز اهمیت دیگر این است که این مدیر چندی قبل از سوی نهادهای نظارتی با عدم تائید صلاحیت برای فعالیت مواجه شده بود؛ اما چرا بار دیگر به دستگاه ورزش بازگشته و سمتی قابل توجه را کسب کرده، پرسشی است که در جریان حامی وی باید یافت؛ جریان خاص!
پس از سپری شدن 34 ساله ورود خمینی شیاد بیا حساس به بهشت زهرا تا کنون فقط ببازار صدور احکام اعدام و گسترش و آباد کردن گورستان ها در سراسر ایران داغ بوده است . چون جای  پاسخگویی مطالبات مردم  ایران را گرفته است.
دو قاتل در بخش ترکمانچای شهرستان میانه به دار مجازات آویخته شدند.علی بسیا سرپرست دادگاه عمومی بخش ترکمانچای در گفتگو با مهر، اعلام کرد: قاتلین دی ماه سال گذشته پس از سرقت اتومبیل  مقتول را به منطقه ای متروکه برده و با شلیک گلوله  مقتول را  مجروح کرده سپس وی را که نیمه جان بوده سوزاندند که جسد سوخته شده پس از  10 روز کشف شد.وی افزود: متعاقب این امر تحقیقات پلیس آغاز و در این رابطه  دو نفر مظنون به قتل وجود داشت که به محض شروع تحقیقات پلیس این نفرات متواری شده و تقریبا پس از 10 روز  قاتلین متواری شده دستگیر و در بازجویی های تخصصی به  جرم خود اعتراف کردند.بسیا اضافه كرد: پس از انجام تحقيقات مقدماتي توسط دادرس دادگاه عمومي و انقلاب ميانه پرونده متهمین به محاكم كيفری  آذربايجان شرقي ارسال و متعاقب اين امر حكم قصاص نفس محکومین صادر و در ديوان عالي كشور به تاييد رسيد که ساعت 8 صبح امروز اجرا شد.سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت مسلحانه، آدم ربایی و...از دیگر جرائم این محکومین بود