جشن جهانی نوروز در «عشق‌آباد

خبرگزاری دروغ پرداز فارس : تصاویر حضور رئیس جمهور در جشن جهانی نوروز در «عشق‌آباد» .جشن جهانی نوروز در قالب یک کنفرانس بین‌المللی با حضور سران کشورهای ترکمنستان، ایران، پاکستان، تاجیکستان و مقامات عالی‌رتبه کشورهای منطقه و کشورهای حوزه تمدنی نوروز در محل قصر «روحیت» عشق‌آباد آغاز می با شد. 2فروردین- 92
 
گذشته از اینکه احمدی نژاد وهیأت همراهش که در مراسم جشن جهانی نوروز در عشق آباد پایتخت ترکمنستان حضور داشته اند تا احمدی نژاد سخنرانی تبلیغاتی – نوروزی – بهاری – امام زمانی داشته باشد که تبلیغات ریاست جمهوری برای رحیم مشایی ودهان کجی کردن به رهبر ولی فقیه ومنتقدان دولت و وی ومخالفان  رحیم مشایی می باشد .از سوی دیگر بیانگر این واقعیت است که امکان برگزاری نه چنین مراسم جشن نوروزی در ایران نیست  و زنان درایران قادر نیستند چنین حضور پررنگی همچون اجرای مراسم جشن بیین المللی نوروز در عشق آباد ترکمنستان داشته باشند، بلکه نیروی انتظامی در تهران همایش برگزار کرده است تاکه در حال  آماده باش علیه مردم ونه در خدمت شان باشد .مهمتر اینکه در پاسارگاد که جمعیت کثیری قبل از تحویل حضور داشتندنارنجک دست ساز بسوی آرامگاه کورش پرتاب شدو لکه ای سیاه بر دیواره آرمگاه برجای گذاشت .
قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در آغاز سخنان خود ضمن قدردانی از سران کشورهای حاضر از جمله رئیس جمهور کشورمان، بر اهمیت این عید باستانی تأکید کرد.
  
وی افزود: جشن جهانی نوروز یک جشن باستانی است که با اشتراکات فراوان تاریخی و فرهنگی ملت‌ها از دیرباز آمیخته شده است و با جهانی شدن این جشن در واقع سطح جهانی آن ارتقاء یافته است.
 
رئیس جمهور ترکمستان تأکید کرد که عید نوروز در گنجینه و میراث فرهنگی جهانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که امروزه برگزاری جشن جهانی نیز گواه بر این امر می‌باشد.
 
وی همچنین با توجه به اهمیت جهانی و فرهنگی این عید پیشنهاد کرد که یک نشریه بین‌المللی با نام نوروز و نیز مسابقات بین‌المللی فرهنگی و هنری بین هنرمندان و اقشار فرهنگی کشورهای حوزه تمدنی نوروز برگزار شود.گزارشات و همچنین سخنرانی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در این همایش متعاقبا تقدیم مخاطبین گرامی فارس خواهد شد.