خبرهاي دریافتي مربوط چهارشنبه سوري.


خبرهاي دریافتي مربوط  چهارشنبه سوري. 28 اسفند-91
فروش ترقه وفشفشه درمناطق مختلف تهران
درمحدوده خيابان جمهوری و پل حافظ درامتداد خيابان اصلي و در فواصل 100 متری پر از فروشنده هایی هست که مواد آتش بازی براي چهارشنبه سوري میفروشند و مردم خیلی آزادانه در حال خرید هستند.
مردم و جوانان اروميه به استقبال چهارشنبه سوري ميروند
طي هفته اخير و تا رسيدن به روز چهارشنبه سوري مردم و جوانان اهل اروميه بطور مستمر از بعد از ظهرها ترقه و نارنجك هاي دستي منفجر ميكنند. جوانان در خيابانها مختلف اروميه، از جمله خيابان موسوم به امام و شهرك هاي اطراف اروميه بطور شبانه مشغول انفجار نارنجك هاي دستي خودشان هستند و به نيروي انتظامي و پليس كه مستمرا در خيابانها عبور ميكنند، وقعي نميگذارند.
تهديد به زندان براي روشن كردن آتش
از روز جمعه 25 اسفند ماه اداره اماکن نيروي انتظامي به تمامي فروشگاه ها و واحد هاي صنفي اصفهان اخطار داده است.ماموران اماکن با اکيپ هاي سه نفره در تمامي فروشگاه ها حاضر و به صاحبان آنها اخطار داده اند در صورتي که هر نوع مواد محترقه از قبيل فشفشه و ترقه براي چهارشنبه سوري به فروش برسانند جزايش حداقل يک سال زندان است .همچنين به تمامي مغازه داران اخطار داده شده در صورتيکه در مقابل واحد هاي صنفي خود آتش روشن کنند و يا هر حرکتي انجام دهند که دال بر برگزاري مراسم چهارشنبه سوري باشد علاوه بر لغو جواز کسب حداقل دو سال زندان در انتظار آنهاست. اينها تماماً نشان از ترس حکومت از قيام مردم در روز چهارشنبه سوري است . اما بيشتر اين فروشندگان کمترين اعتنائي به اين تهديدات ندارند و خود را براي برگزاري مراسمي در خور ايران و ايراني آماده ميکنند.