هفته هم شرقی هم شرقی، جانم فدای شرقی

ایمیل دریافتی:20اسفند-92
هفته هم شرقی هم شرقی، جانم فدای شرقی
آقای هفته‌زاده
اگر کسی زیر لحاف با منزل‌اش درباره مذاکره با غرب حرف بزند اقدام علیه امنیت ملی کرده و می‌گیرند چپقش را ... اما این روزها شاهدیم که علمای اسلام در حمایت از کاخ کرملین چه طور از یقه تا خشتک‌شان را جر می‌دهند!...
 هم شرقی هم شرقی جان‌ام فدای شرقی!
معلوم نیست خودشان را مسخره کرده‌اند یا ما را؟
برداشتند تابلو زدند بالای سر در وزارت خارجه که بعله: «نه شرقی نه غربی فلان و بهمان!»
حالا اگر کسی زیر لحاف با منزل‌اش درباره مذاکره با غرب حرف بزند اقدام علیه امنیت ملی کرده و می‌گیرند چپقش را چاق می‌کنند اما این روزها شاهدیم که علمای اسلام در حمایت از کاخ کرملین چه طور از یقه تا خشتک‌شان را جر می‌دهند!
جالب این‌جاست که در حوادث اوکراین، چین که رفیق فابریک روسیه محسوب می‌شود بی‌طرف مانده و منتظر است ببیند دست آخر اوضاع به کدام سمت پیش می‌رود تا چینی‌ها بر اساس آن یا جنس روسی را کپی کنند یا بدل اجناس آمریکایی را بزنند و صادر کنند به اوکراین!
بعد ما معلوم نیست این وسط چه‌کاره‌ایم و اصلا این روس‌ها که کل مملکت ما را سالیان سال چاپیدند و بردند و خوردند چه گلی به سر ما زده‌اند که شعار می‌دهیم نه شرقی نه غربی که در واقع باید تابلو را عوض کنند و بنویسند «هم شرقی هم شرقی جانم فدای شرقی!»
 تمساح از لُپ لُپ درآمد!
این که آیت‌الله تمساح یزدی یک بار دیگر پنبه جمهوریت و رای مردم و انتخابات را زده است که خب چیز جدیدی نیست و ما هم جدی نگرفتیم و همین که فتوای قتل جدیدی فعلا صادر نکرده و یا شاید هم صادر کرده و هنوز اجرا نشده است باید خدا را شکر کنیم اما یک سوالی که این‌جا پیش آمده است این است که خب پس خود حاجی تمساح الان از تو لُپ لُپ درآوردنش و بردند مجلس خبرگان!
بعد جالب‌انگیزتر این که استاد تمساح فرموده‌اند که «پدیده حقوق‌بشر و حقوق شهروندی غربی است!» خلاصه چیز بیخودی است.
ظاهرا ایشان با الاغ به انگلیس و آمریکا سفر می‌کنند چون هواپیما هم مولود غربی‌هاست و البته در این کشورهای اسلامی و شرقی  با لباس مبدل در جشن مذهبی هالوین به فیض اکمل و اجمل می‌رسند!
 میخ طویله و حامل‌های انرژی!
ماجرای این افزایش قیمت حامل‌های انرژی هم شده است مثل آن جک معروف که طرف گلاب به روی‌تان دست‌شویی داشته و می‌رفته به داروخانه‌ای می‌گفته: میخ طویله دارید؟ بعد داروخانه‌ای بیچاره می‌گفته: نه! و طرف هم ... حالا هر بار که دولتی‌ها قیمت را افزایش دهیم.می‌خواهند آب و برق و گاز را گران کنند بهانه می‌آورند که مصرف انرژی در ایران بالاست و برای جلوگیری از مصرف انرژی مجبوریم
آخرین دست از این تکنیک داروخانه و میخ طویله را وزیر نیروی دکتر حسن ارائه کرده و گفته: «شدت مصرف نهایی انرژی در ایران چهار برابر متوسط جهانی است و ۹ برابر ژاپن و نروژ، هفت برابر کشورهای OECD، حدود پنج برابر ترکیه و سه برابر عربستان است. سرانه مصرف نهایی انرژی ۱.۹۳ تن معادل نفت خام به‌ازای هر نفر است که پنج برابر هند و پاکستان، دو برابر چین و ترکیه و ۶۸ درصد بیش از متوسط جهان است.»
خب عمو جان! دست‌شویی داری بیا کارت را بکن چرا بی‌خودی بهانه میخ طویله می‌گیری؟
می‌خوای گران کنی گران کن ما که حرفی نمی‌زنیم و چشم‌مان کور و دنده‌مان نرم... چرا هر دفعه به این میزان مصرف ملت گیر می‌دهی؟
 یا بالاخره توجه کنیم نکنیم!
حاج عبدالله جوادی آملی٬ یک چیزی گفته که شما از هر زاویه‌ای که به آن توجه کنی قطعا خنده‌ات می‌گیرد!
جوادی آملی معتقد است که «بی‌توجهی» به دین در دانشگاه‌های غربی موجب بروز دو جنگ جهانی اول و دوم شد.
خب اگر این را قبول داشته باشیم حالا چند تا مساله پیش می‌آید. یکی این که آخه بدبختی این‌جاست که در طول تاریخ که نگاه می‌کنی «توجه» به دین هم چه جنگ‌ها و خون و خون‌ریزی‌هایی که موجب نشده است و آدمی همین‌طور انگشت به دهان می‌ماند که به دین توجه کند یا بی‌توجهی کند چون در هر دو صورت جنگ رو شاخش است.
نکته دیگر این که حالا گیریم ۸۰ سال پیش اروپایی‌ها یک جوانی کردند نفهمیدند و به دین بی‌توجهی کردند و جنگ کردند و تمام شده است و رفته پی کارش، خب در این ۷۰ - ۸۰ سال بعد از جنگ جهانی دوم که در صلح و صفا زندگی کردند لابد به دین توجه کرده‌اند.
پس لامصب‌ها چرا این‌قدر به غربی‌ها فحش می‌دهید! این‌ها که بیش‌تر از شما به دین توجه کرده‌اند و نه تنها جنگی نداشته‌اند بل‌که کلا مرز و پول ملی را هم از میان خود برداشته و شما با تاکسی می‌توانید کل اروپا را بگردید!
اما این طرف چی؟ شما ببین از زمان جنگ جهانی دوم به بعد که اروپایی‌ها جنگ را گذاشتند کنار، این طرف در دانشگاه‌های اسلامی دائم به دین توجه کرده‌اند و به جان هم افتاده‌اند، هی توجه کردند و بمب گذاشتند، هی توجه کردند و همدیگر را ترکاندند!
 صرف و نحو زبان بیگانه!
در خبرها آمده بود که شورای مدیران حوزه‌های علمیه زنان تصویب کرده از این پس «کاربرد اصطلاحات و خط بیگانه در بخش‌نامه‌ها، مکاتبات، تابلو‌ها، نشریات، پایگاه‌ها، شبکه و سایر موارد مشابه» در این حوزه‌ها ممنوع است.
این شورا هم‌چنین «استفاده از پوشاک، لوازم و امکاناتی که منقش به خط و علائم زبان بیگانه است» را برای کارکنان حوزه‌های علمیه زنان ممنوع کرده است.
شما فقط نگاه کنید اسم دروسی که در این حوزه‌های علمیه با زبان بیگانه عربی تدریس می‌شود چیست بعد بگردید ساقی این‌ها را پیدا کنید و یک ایول به ایشان بگویید!

صرف، هدایه، صمدیه، نحو، الفیه، بلاغت، فقه، نهج البلاغه، تفسیر، رجال و...