نامه‌ها و صداي شما.

 نامه‌ها و صداي شما.21 اسفند -92
حقارت هزينه‌هاي درمان و جراحي در كشور مشخص نيست بر چه پايه و اساسي از سوي متخصصان و جراحان به بيماران اعلام مي‌شود؟ افراد كم درآمد جامعه به دليل اين كه قدرت پرداخت هزينه‌ها را ندارند نزد همسر و فرزندانشان احساس حقارت مي‌كنند. به عنوان نمونه همسرم را براي درمان بيماري‌اش به يكي از متخصصان جراح بردم، به دليل اين كه قدرت مالي‌ام اجازه پرداخت هزينه‌هاي اعلام شده را نمي‌دهد، از ادامه درمان بازمانده‌ام و پيش همسرم سرافكنده شده‌ام. به راستي پرداخت حق بيمه كه از بيمه‌شدگان دريافت مي‌شود، صرف چه اموري مي‌شود؟ مگر نبايد بيمه‌شدگان در هر شرايطي بتوانند از مزاياي بيمه بهره‌مند باشند؟!* كهرام از كرج: هواي كرج نيز مانند تهران آلوده است و حالا مي‌خواهند در باغ‌هاي اطراف كاخ مرواريد مهرشهر كه ريه شهر محسوب مي‌شود هفت هزار واحد مسكوني بسازند! اين آپارتمان‌ها را بايد در زمين‌هايي كه به درد كشاورزي هم نمي‌خورد ساخت. كاخ‌ مرواريد و باغ‌هاي آن ثبت ملي شده و بايد مثل كاخ نياوران و سعدآباد در تملك دولت و ميراث فرهنگي به خصوص در جهت بهبود هواي آلوده مردم كرج قرار گيرد. تقاضاي من از شما اين است كه حتما پيامم را چاپ كنيد. * اصغرزاده از تهران: به مسئولان ذيربط بگوييد ماموران ادارات آب، برق، گاز و... زماني كه براي قرائت كنتور به درب منازل مراجعه مي‌كنند حتما از لباس اداره مربوطه استفاده كنند تا خداي ناكرده سوء استفاده‌اي رخ ندهد. * يكي از اهالي ساوجبلاغ: من نمي‌دانم مسئولان صداوسيما از جان اين دولت چه مي‌خواهد. سخنان بي‌ارزش وزير امورخارجه آمريكا را صد مرتبه پخش مي‌كند! اگر زمان رئيس‌جمهور قبلي بود خود آقايان جواب آنها را مي‌دادند. به رئيس صداوسيما بگوييد ما كه در روستا زندگي مي‌كنيم متوجه مي‌شويم اين حركات شما از روي چه هدفي است، لااقل كمي انصاف داشته باشيد. 
  نامه‌هاي شما
پيشنهاد به شهردار منطقه 3 
از شهردار منطقه 3 يا نماينده ايشان تقاضا داريم براي يك بار هم شده به ايستگاه مترو شهيد حقاني مراجعه كنند و ببينند مسافران و رهگذران مجبورند از داخل قفسي كه به وسيله پيمانكار ساخت و ساز پاركينگ طبقاتي در اين محل ايجاد شده است، رفت و آمد كنند. اين موضوع موجب زشت و بدمنظر شدن قسمتي از بزرگراه شهيد حقاني و نارضايتي شهروندان شده است. معصومه فرهنگ نيا- تهران 
خيابان بد نما! 
نماي خيابان مجاهدين اسلام به دليل بلوك‌هاي سيماني وسط خيابان بدنما و غيرقابل تحمل است. همچنين در رفت و آمد ساكنان و رهگذران مشكلات فراواني ايجاد شده است. از اينرو پيشنهاد مي‌شود با جمع‌آوري بلوك‌هاي بدمنظر، اين خيابان را از اين وضع نجات دهيد! مجيد رضاياني ـ تهران 
حقارت 
هزينه‌هاي درمان و جراحي در كشور مشخص نيست بر چه پايه و اساسي از سوي متخصصان و جراحان به بيماران اعلام مي‌شود؟ افراد كم درآمد جامعه به دليل اين كه قدرت پرداخت هزينه‌ها را ندارند نزد همسر و فرزندانشان احساس حقارت مي‌كنند. به عنوان نمونه همسرم را براي درمان بيماري‌اش به يكي از متخصصان جراح بردم، به دليل اين كه قدرت مالي‌ام اجازه پرداخت هزينه‌هاي اعلام شده را نمي‌دهد، از ادامه درمان بازمانده‌ام و پيش همسرم سرافكنده شده‌ام. به راستي پرداخت حق بيمه كه از بيمه‌شدگان دريافت مي‌شود، صرف چه اموري مي‌شود؟ مگر نبايد بيمه‌شدگان در هر شرايطي بتوانند از مزاياي بيمه بهره‌مند باشند؟! علي ـ تهران 
چرا به تخلف كارگاه رسيدگي نشد؟ 
مدتي قبل در همين روزنامه درباره تخلف يكي از كارگاه‌هاي جلدسازي واقع در خيابان ري، روبه روي پمپ‌بنزين، گاراژ اكبرمشهدي، كه بدون جواز كسب فعال است و برخي از روزهاي هفته به ويژه پنجشنبه‌ها بين ساعت 19 تا 20 از كارگران با مشروبات الكلي پذيرايي مي‌كنند مطلبي چاپ شد كه متاسفانه رسيدگي نشد؟ اميدواريم اداره اماكن و كلانتري 116 مولوي و شهرداري منطقه به تخلف‌هاي اين كارگاه رسيدگي كنند. رضا فيضي - تهران 
صداي شما
* كهرام از كرج: هواي كرج نيز مانند تهران آلوده است و حالا مي‌خواهند در باغ‌هاي اطراف كاخ مرواريد مهرشهر كه ريه شهر محسوب مي‌شود هفت هزار واحد مسكوني بسازند! اين آپارتمان‌ها را بايد در زمين‌هايي كه به درد كشاورزي هم نمي‌خورد ساخت. كاخ‌ مرواريد و باغ‌هاي آن ثبت ملي شده و بايد مثل كاخ نياوران و سعدآباد در تملك دولت و ميراث فرهنگي به خصوص در جهت بهبود هواي آلوده مردم كرج قرار گيرد. تقاضاي من از شما اين است كه حتما پيامم را چاپ كنيد. 
* اصغرزاده از تهران: به مسئولان ذيربط بگوييد ماموران ادارات آب، برق، گاز و... زماني كه براي قرائت كنتور به درب منازل مراجعه مي‌كنند حتما از لباس اداره مربوطه استفاده كنند تا خداي ناكرده سوء استفاده‌اي رخ ندهد. 
* يك راننده اتوبوس: در حالي كه دولت تامين بودجه حمل و نقل درون شهري شهر تهران را تصويب و آن را در اختيار شهردار تهران (شركت واحد تهران و حومه) قرار داده تا به وضع نابسامان ناوگان مسافربري درون شهري اين كلانشهر سروسامان دهد. جا دارد شهردار و يا شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه سوبسيد معوقه اتوبوسهاي بخش خصوصي زيرنظر شهرداري را مانند ديگر شهرداران شهرستانهاي تهران و حومه از قبيل (كرج - شهرري - اسلامشهر - رباط كريم و قلعه حسن‌خان) پرداخت تا اميد و پشتگرمي به صاحبان اتوبوسهاي بخش خصوصي زنده و بيشتر گردد تا عدالت و مساوات هم برقرار شود. 
* يكي از اهالي ساوجبلاغ: من نمي‌دانم مسئولان صداوسيما از جان اين دولت چه مي‌خواهد. سخنان بي‌ارزش وزير امورخارجه آمريكا را صد مرتبه پخش مي‌كند! اگر زمان رئيس‌جمهور قبلي بود خود آقايان جواب آنها را مي‌دادند. به رئيس صداوسيما بگوييد ما كه در روستا زندگي مي‌كنيم متوجه مي‌شويم اين حركات شما از روي چه هدفي است، لااقل كمي انصاف داشته باشيد. 
*وزيري از تهران: از رانندگان درخواست مي‌شود در روزهاي باراني با سرعت پايين‌تري تردد كنند و احتياط لازم را بنمايند. بعضي اوقات ديده شده برخي از رانندگان با سرعت بالا حركت كرده و باعث پاشيدن آب باران به روي آنها مي‌شود. 

* كرمي محمدي از تهران: با توجه به افزايش قيمت خودرو، به نظر مي‌رسد اراده‌اي براي افزايش كيفيت آن صورت نگرفته و بدتر اينكه به فكر ساخت همان خودروهاي قديمي با همان كيفيت معمول و متعارف هستند.