صدا ونامه های شما

صدا ونامه های شما 14 اسفند -92
* درباني از شهريار: وزير نيرو چند روز پيش اعلام كرد قيمت برق از ابتداي سال آينده 25 درصد افزايش مي‌يابد به ايشان بگوييد مگر حقوق ما كارگران چقدر اضافه خواهد شد؟ * صفائيان از تهران: سرطان هر سال 700 هزار نفر را فقيرتر مي‌كند. هواي آلوده هر ماه چند نفر را به كام مرگ مي‌كشاند. تصادفات جاده‌اي و حوادث طبيعي و غيرطبيعي ديگر هم به نوعي براي جامعه مشكل آفرين هستند. گراني و تورم هم عرصه را به مردم تنگ مي‌كند، آنوقت برخي افراد مسئول بيشتر نگاهشان به چيزهايي است كه ضرورت ندارد و هيچ عيوب ديگري را نمي‌بينند!ضرب و شتم مأموران محيط زيست!! اينجانب در تاريخ 29/9/92 براي مهماني به شهرستان محلات سفر كرده بودم و در اين اثنا به همراه سه نفر از آشنايان براي گردش به منطقه‌اي كه بعداً معلوم شد معروف به "للي كاليبون" است رفتيم. من در اين سفر اسلحه شكاري داراي مجوز خود را نيز به همراه بردم ولي از آن هيچ استفاده‌اي نكردم. در خلال گردش در اين منطقه مأمورين محيط زيست به يكباره به سمت ما تيراندازي كرده و ضمن متوقف نمودن من و يكي از همراهانم ضمن ضبط اسلحه اقدام به ضرب و شتم، آزار و شكنجه و همچنين فحاشي‌هاي ركيك نسبت به ما نمودند بطوري كه لباس بنده را در آورده و دست بسته و پا برهنه در ميان برفهاي كوه مي‌زدند و شكنجه مي‌دادند و فحاشي مي‌كردند! متأسفانه آنها به اين هم بسنده نكردند و مرا در استخر يخ زده موجود در منطقه محيط باني آب باريك كه يخش را شكسته بودند انداختند و كراراً شكنجه دادند. از مسئولين محترم محيط زيست تقاضاي رسيدگي و احقاق حقوق خود را دارم. كاميار حسيني - كارمند شركت سپهر الكتريك تهران 
صداي شما
* يك مستأجر از تهران: برخي از دفاتر مشاورين املاك در تهران مي‌گويند اجازه ملك برحسب متري يك ميليون تومان است. به عنوان مثال اگر ملكي 80 متر است اجاره آن مي‌شود 80 ميليون تومان كه قابل تبديل به رهن و اجاره است. مي‌خواستم بدانم آيا اين فرمول مورد تأييد صنف مشاورين املاك تهران است يا خير؟ 
* درباني از شهريار: وزير نيرو چند روز پيش اعلام كرد قيمت برق از ابتداي سال آينده 25 درصد افزايش مي‌يابد به ايشان بگوييد مگر حقوق ما كارگران چقدر اضافه خواهد شد؟ 
* رسولي از تهران: اخبار 30/20 شبكه دوم سيما هر شب دولت را تضعيف مي‌كند و كسي هم نمي‌تواند چيزي به اين رسانه ملي بگويد. به آنان بگوييد حداقل سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با وحدت بين مسئولان (سران 3 قوه) را رعايت كنند. چرا نقاط مثبت دولت را نمي‌گويند و چرا نگاه دنيا را به خودمان بد جلوه مي‌دهيم؟ كمي منصف باشيم. 
* صفائيان از تهران: سرطان هر سال 700 هزار نفر را فقيرتر مي‌كند. هواي آلوده هر ماه چند نفر را به كام مرگ مي‌كشاند. تصادفات جاده‌اي و حوادث طبيعي و غيرطبيعي ديگر هم به نوعي براي جامعه مشكل آفرين هستند. گراني و تورم هم عرصه را به مردم تنگ مي‌كند، آنوقت برخي افراد مسئول بيشتر نگاهشان به چيزهايي است كه ضرورت ندارد و هيچ عيوب ديگري را نمي‌بينند!
* يك مادر از تهران: در مورد تبليغات در صدا و سيما پيامي دارم كه انتظارم اين است آنرا چاپ كنيد. در مورد تبليغات مثل پفك، چاكلز و امثال آن در برنامه "عمو پوررنگ" و... درحالي كه مي‌دانيم اين خوراكي‌ها خوب كه نيست، مضر هم هست. بايد در تلويزيون تبليغات بهتري صورت گيرد، چرا كه با اين تبليغات و خريد آن توسط خانواده‌ها، بچه‌ها مريض و ضعيف‌تر مي‌شوند؟! 
نامه‌هاي شما
ضرب و شتم مأموران محيط زيست!! 
اينجانب در تاريخ 29/9/92 براي مهماني به شهرستان محلات سفر كرده بودم و در اين اثنا به همراه سه نفر از آشنايان براي گردش به منطقه‌اي كه بعداً معلوم شد معروف به "للي كاليبون" است رفتيم. من در اين سفر اسلحه شكاري داراي مجوز خود را نيز به همراه بردم ولي از آن هيچ استفاده‌اي نكردم. در خلال گردش در اين منطقه مأمورين محيط زيست به يكباره به سمت ما تيراندازي كرده و ضمن متوقف نمودن من و يكي از همراهانم ضمن ضبط اسلحه اقدام به ضرب و شتم، آزار و شكنجه و همچنين فحاشي‌هاي ركيك نسبت به ما نمودند بطوري كه لباس بنده را در آورده و دست بسته و پا برهنه در ميان برفهاي كوه مي‌زدند و شكنجه مي‌دادند و فحاشي مي‌كردند! متأسفانه آنها به اين هم بسنده نكردند و مرا در استخر يخ زده موجود در منطقه محيط باني آب باريك كه يخش را شكسته بودند انداختند و كراراً شكنجه دادند. از مسئولين محترم محيط زيست تقاضاي رسيدگي و احقاق حقوق خود را دارم.
كاميار حسيني - كارمند شركت سپهر الكتريك تهران 
قابل توجه شهرداري منطقه 20 تهران 
با گذشت بيش از دو سال از ساخت آپارتمانهاي "سيد الكريم" در شهرك علائين شهرري هنوز خبري از آسفالت كوچه‌ها و معابر اصلي اين مجتمع‌ها نيست! بگونه‌اي كه طي ماه گذشته، شهرداري تنها اقدام به مسطح كردن اين معابر نمود اما به يكباره تمامي تجهيزات خود را از محل خارج نمود و اكنون تنها مسير خاكي پر از سنگ و خاك باقي مانده كه تردد افراد و وسايط نقليه را نيز با مشكل مواجه كرده است. با توجه به نزديكي عيد نوروز، مي‌طلبد مسئولان شهرداري منطقه 20 تهران نسبت به رفع معضل منطقه اقدام نمايند.
جمعي از اهالي منطقه 20 - تهران 
فرصتي براي جوانان 

پيشنهاد مي‌شود وزارت كار و سازمان تأمين اجتماعي طرح بازنشستگي پيش از موعد كارگران و كارمندان(افرادي كه 20 سال) به طور مداوم سابقه كار دارند و حق بيمه آن‌ها پرداخت شده است، به اجرا گذاشته شود و بازنشسته شوند تا با اين كار فرصتي براي استخدام جوانان تحصيلكرده و بيكار فراهم آيد. محمد - مشهد مقدس