صدا ونامه های شما

صدا ونامه های شما .11 اسفند -92
* اكبري از تهران: اينكه قيمت بنزين بايد مطابق استانداردهاي جهاني شود، درست است، اما اگر قرار بر اين است كه ميزان دريافتي حقوق بگيران هيچ تغييري نكند اجحاف به هموطنان است. چرا مسئولان فقط نرخ بنزين و يا ساير حاملهاي انرژي را با ساير كشورها مقايسه مي‌كنند؟ آيا درآمد كارگران و كارمندان ما هم با ساير كشورهاي ديگر يكسان است؟! * خالقي از مريوان: پس از خشك شدن بسياري از تالاب‌ها و درياچه‌ها طي سالهاي اخير، به مسئولان بگوييد تا دير نشده درياچه آب شيرين "زيوار" را دريابيد. به چه دليل فاضلاب قسمتي از شهر مريوان به اين درياچه سرازير مي‌شود.؟ سرقت كابل برق ساكنان خيابان جنت‌آباد شمالي به علت سرقت كابل‌هاي برق، شب‌ها مشكلات فراواني را تحمل مي‌كنند. از مسئولان شركت برق منطقه‌اي و نيروي انتظامي تقاضا دارند براي رفع مشكلات ايجاد شده، چاره‌اي اساسي بينديشند.  افزايش اختياري! برخي كارخانه‌ها خودسرانه و بي‌هيچ توجيه قانوني قيمت محصولاتشان را افزايش مي‌دهند و بعضي‌ها هم وزن اجناس خود را كاهش داده و در ظرف و قالب لفاف پيشين، كم فروشي مي‌كنند. به عنوان نمونه بيسكويت‌هاي كرمدار مينو، شكلات‌هاي تك تك گران شده است و برخي كارخانه‌هاي چيپس‌سازي در كاهش وزن جنس خود از يكديگر گوي سبقت ربوده‌اند تا مبادا از قافله تاختن، عقب بمانند! به راستي مسئولان اين چيزها را نمي‌خرند و خبر ندارند تا تكاني به خود بدهند و به اين همه گرانفروشي به مردم حقوق بگير رسيدگي كنند؟
صداي شما
* صفاوردي از تهران: توصيه‌هاي مهم و بسيار راهبردي رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتي در ديدار سران محترم قوا با معظم له، حلال همه مشكلات اقتصادي است، به شرطي كه همه ما تا آخر به آنها پايبند و عامل باشيم، انشاءالله 
* خانم مستوفي از تهران: از بازار تجريش عبور مي‌كردم و ديدم فردي مسن چند دسته كرفس را روي پايش براي فروش گذاشته بود. مأموران شهرداري كه جوان هم بودند با رفتار خاصي با او برخورد كردند و دسته‌هاي كرفس را از دست او گرفتند و با خود بردند! اما در فاصله‌اي نه چندان دور، چهارراه مژده سالهاست يك جرثقيل، يك سوم خيابان را هم اشغال كرده و كاملاً در خيابان اصلي نصب شده، اما شهرداري اعمال قانون را براي يك پيرمرد كرفس فروش اعمال مي‌كند ولي براي اين برج سازها خير. دليلش را نمي‌دانم! 
* اكبري از تهران: اينكه قيمت بنزين بايد مطابق استانداردهاي جهاني شود، درست است، اما اگر قرار بر اين است كه ميزان دريافتي حقوق بگيران هيچ تغييري نكند اجحاف به هموطنان است. چرا مسئولان فقط نرخ بنزين و يا ساير حاملهاي انرژي را با ساير كشورها مقايسه مي‌كنند؟ آيا درآمد كارگران و كارمندان ما هم با ساير كشورهاي ديگر يكسان است؟! 
* يكي از خوانندگان روزنامه جمهوري اسلامي از تهران: انتقاد در هر زمينه‌اي مي‌تواند مسئولان را نسبت به مسايل و مشكلات جامعه آشنا كند و آنان نيز براي رفع موضوع‌هايي كه عنوان مي‌شود بايد اقدام كنند. بدينوسيله از دست‌اندركاران روزنامه به خاطر اختصاص چنين ستوني براي درج مطالب هموطنان، قدرداني مي‌كنم. 
* خالقي از مريوان: پس از خشك شدن بسياري از تالاب‌ها و درياچه‌ها طي سالهاي اخير، به مسئولان بگوييد تا دير نشده درياچه آب شيرين "زيوار" را دريابيد. به چه دليل فاضلاب قسمتي از شهر مريوان به اين درياچه سرازير مي‌شود.؟ 
نامه‌هاي شما
بليت موجود نيست! 
بسياري از مسافران نوروزي براي اين كه سفر ايمن و راحتي داشته باشند، به دليل ترافيك سنگين جاده‌ها، ترجيح مي‌دهند با قطار سفر كنند. متأسفانه به دليل كمبود سهميه بليت، وقتي يكم اسفند ماه جاري براي رزرو بليت تهران/گلستان براي 28 اسفند با يكي از آژانس‌ها تماس گرفتم، مسئولش گفت از چند روز قبل و بعد از آن پيش‌‌فروش شده است و بليت به مقصد استان گلستان موجود نيست! ايكاش مسئولان راه‌آهن براي چنين ايامي تعداد حركت قطارها و واگن‌ها را افزايش دهند تا مسافران دغدغه‌اي براي تهيه بليت نداشته باشند. علي ـ تهران 
سرقت كابل برق 
ساكنان خيابان جنت‌آباد شمالي به علت سرقت كابل‌هاي برق، شب‌ها مشكلات فراواني را تحمل مي‌كنند. از مسئولان شركت برق منطقه‌اي و نيروي انتظامي تقاضا دارند براي رفع مشكلات ايجاد شده، چاره‌اي اساسي بينديشند. عليرضا مصلحتي ـ تهران 
افزايش اختياري! 
برخي كارخانه‌ها خودسرانه و بي‌هيچ توجيه قانوني قيمت محصولاتشان را افزايش مي‌دهند و بعضي‌ها هم وزن اجناس خود را كاهش داده و در ظرف و قالب لفاف پيشين، كم فروشي مي‌كنند. به عنوان نمونه بيسكويت‌هاي كرمدار مينو، شكلات‌هاي تك تك گران شده است و برخي كارخانه‌هاي چيپس‌سازي در كاهش وزن جنس خود از يكديگر گوي سبقت ربوده‌اند تا مبادا از قافله تاختن، عقب بمانند! به راستي مسئولان اين چيزها را نمي‌خرند و خبر ندارند تا تكاني به خود بدهند و به اين همه گرانفروشي به مردم حقوق بگير رسيدگي كنند؟ مليحه. ف تهران 
طرح‌هاي خوب بازده مستمر 

طرح جمع‌آوري وانت‌بارهاي ميوه‌فروشِ دوره‌گرد، در خيابان شكوفه، منشعب از خيابان پيروزي به خوبي در حال اجرا است. اميدواريم اين‌گونه طرح‌ها كه سبب روان‌سازي ترافيك و رفت و آمد آسان در اين محل مي‌شود، ادامه داشته باشد و استمرار يابد.
عرفان ـ تهران