گزیده خبرهای 12 خرداد -93

گزیده خبرهای 12 خرداد -93
یک مورد دیگر بخشی از دستآورد 35 ساله ی مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین این چنین گزارش شده است.
مردي ميانسال كه از اعتياد پسرش خسته شده بود او را با ضربه‌هاي چاقو كشت. به گزارش مهر، هفتم خرداد ماه امسال ماموران پليس هنگام گشت زني در شهر اصفهان با جسد خون آلود پسر 27 ساله‌اي روبرو شدند. در بررسي‌ها مشخص شد پسر جوان از ناحيه هر دو پا با ضربه‌هاي چاقو مجروح شده است. در ادامه بررسي‌ها هويت مقتول شناسايي و مشخص شد تعميركار موتور بوده و به مواد مخدر اعتياد شديدي دارد. خانواده مقتول در بازجويي‌ها گفتند، پسرمان شب قبل از حادثه از خانه خارج شد تا اينكه از طريق ماموران متوجه قتل او شديم. تيم پليسي كه به اظهارات پدر مقتول مشكوك شده بودند به بازجويي از وي ادامه دادند كه وي سرانجام لب به اعتراف گشود و به قتل پسرش اعتراف كرد. مرد 51 ساله به ماموران گفت: شب حادثه پسرم در حال مصرف مواد مخدر بود كه با وي درگير شدم. او شروع به داد و فرياد كرد كه من مجبور شدم با چاقو دو ضربه به پايش بزنم پسرم در حالي كه مجروح بود از خانه خارج شد تا اينكه صبح روز بعد متوجه شديم براساس شدت جراحات جان خود را از دست داده است. سرهنگ ستار خسروي، رييس پليس آگاهي استان اصفهان با اعلام اين خبر گفت: متهم پس از اعتراف به جرم خود با قرار قانوني روانه زندان شد. 
گزارش از چگونگی جامعه ی اخلاقی- معنوی دین ابزاری شده .
مردی در مشهد پس از مراجعه به کلانتری  پرده از اخاذی میلیونی زن شیاد و همدستش این گونه برداشت: چند ماه پیش زنی در زمینه کاری ام درخواست کمک کرد. به گزارش خراسان، وی دوباره پس از چند روز به دفتر کار من مراجعه و طوری رفتار کرد که گویی عاشق من است و پیشنهاد دوستی داد. او که اظهار می کرد مطلقه است اعتماد من را به خود جلب کرد و رابطه  ما شروع شد. یک روز که من را به منزلش دعوت کرد پس از مدتی مردی با عصبانیت وارد اتاق شد و با تهدید اعلام کرد که از رابطه شما فیلم برداری کرده و در صورتی که آنچه را می خواهیم عملی نکنی با پخش کردن فیلم غیراخلاقی تو در محل کارت آبرویت را خواهیم برد. من کارت عابر بانک خود را به زن دادم و مرد هم از کیفم مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان پول نقد را برداشت و زن هم پس از مراجعه به دستگاه عابر بانک مبلغ ده میلیون تومان را طی چند مرحله از حساب مالباخته خارج کرد. اخاذی آنها هرچند وقت یک بار ادامه یافت. ماموران پس از شنیدن صحبت های شاکی در یک قرار صوری هر دو متهم را دستگیر و به مراجع قضایی منتقل کردند در بازرسی گوشی همراه متهمان فیلم غیراخلاقی ضبط شده به منظور اخاذی کشف و ضبط شد. زن و مرد شیاد به اتهام مشارکت در سرقت مقرون به آزار و کلاهبرداری و مالباخته به اتهام برقراری رابطه نامشروع روانه زندان شدند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان از وقوع سه زمین لرزه در بخش بسطام شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: بزرگترین این زمین لرزه ها به بزرگی 3.6 درجه در مقیاس امواج درونی زمین بود. احمد طاهری در گفتگو با مهر، ضمن اشاره به وقوع سه زمین لرزه طی یک ساعت در بخش بسطام شهرستان شاهرود، افزود: اولین زمین لرزه در ساعت 23 و هشت دقیقه به بزرگی 3.6 ریشتر، دومین زلزله در ساعت 23 و بیست و هشت دقیقه به بزرگی 2.8 ریشتر و سومین زمین لرزه نیز در ساعت 23 و سی و سه دقیقه با 3.1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) به وقوع پیوسته است. وی با بیان اینکه این زلزله ها همگی در عمق 10 کیلومتری زمین روی داده، تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی آن نیز ۳۶.۶۵ شمالي و ۵۵.۰۴ شرقي بوده است. مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان همچنین با اشاره به زمین لرزه دوم که در کلاته خیج بسطام و در موقعیت جغرافیایی ۳۶.۶۸ شمالي و ۵۵.۰۶ شرقي اتفاق افتاده، افزود: زلزله سوم نیز در موقعیت ۳۶.۶۹ شمالي و ۵۵.۰۴ شرقي روی داده است. طاهری در خاتمه با یادآوری زلزله خیز بودن استان سمنان با توجه به گسل های فعال آن گفت: گزارشی مبنی وقوع خسارات تاکنون گزارش نشده است. 
کاش آدرس کارتون خوابان خیابانی وپارکی تهران هم گزارش می شد .
بر اساس اطلاعاتی که مرکز آمار ایران منتشر کرده می توان نتیجه گرفت که بیشترین کاهش قیمت مسکن در منطقه ۲۲ با منفی ۲ درصد اتفاق افتاده است. به گزارش خبرآنلاین، در میان مناطق ۲۲ گانه تهران،  منطقه یک تهران را می توان به عنوان گران‌ترین منطقه برای خرید مسکن دانست. با بررسی اطلاعاتی که در آخرین گزارش مرکز آمار ایران که مربوط به متوسط قیمت رسمی مسکن در پاییز92 است، منتشر شده می توان نتیجه گیری کرد میانگین قیمت مسکن در کل شهر تهران طی پاییز سال گذشته مترمربعی 3 میلیون و 900 هزار تومان است. این رقم در منطقه یک  تهران  به 7 میلیون و 988 هزار تومان ‌رسیده است. این در حالی است که در مناطق مرکزی، مناطق غربی و شرقی قیمت آپارتمان حدود 4 میلیون تومان در هر متر برآورد ‌شده است. گفتنی است مرکز آمار ایران متوسط نرخ افت قیمت مسکن در پاییز گذشته را 4 درصد اعلام کرده که بیشترین کاهش در منطقه22 با نرخ 2- درصد اتفاق افتاده است 
مشخص است هر جریانی که ثروت وقدرت و غارت وچپاول گری بیشتری می کند همچون مجموعه نهاد های ز یر مجموعه ی بیت رهبری یامالیات کمتری می دهند یا اصلاً مالیات نمی دهند .

کارشناس مالیاتی مرکز پژوهشهای مجلس گفت: طلافروشان سال گذشته کمتر از کارمندان مالیات پرداخت کردند، میانگین پرداخت مالیات بر درآمد سالانه هر طلافروشی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است. به نقل از روابط عمومی برنامه پایش، یک کارشناس مالیاتی گفت: به طور متوسط مالیات بر مشاغل طلافروشی برای هر عضو این صنف یک میلیون و 600 هزار تومان در سال است که این میزان مالیات از درآمد قشر کارگر هم کمتر است. سعید توتونچی کارشناس حوزه مالیاتی مرکز پژوهش های مجلس در ارتباط تلفنی خود برنامه پایش گفت: مالیات بر ارزش افزوده یک نظام مالیاتی مدرن است که مالیات بر کالا را در فرآیند خود مدنظر قرار می‌دهد. در قانون به این نکته اشاره شده است تا هر کالا و خدماتی که در اقتصاد ایران مورد مبادله واقعی قرار می‌گیرد، باید مالیات بر ارزش افزوده آن با یک نرخ مشخص که قانون گذار تعیین می‌کند، از مصرف کننده نهایی دریافت شود. فروشنده به عنوان ممیز مالیاتی باید مالیات بر ارزش افزوده را وصول کند و در واقع رابط بین سازمان امور مالیاتی و مصرف کننده نهایی شود، تا این مالیات بر ارزش افزوده را به سازمان مالیاتی به عنوان امانتی پرداخت کند. توتونچی گفت: متأسفانه مشکلی که در حال حاضر در صنف طلافروش‌ها به وجود آمده است، که به صورت خودساختگی توسط برخی از اعضای این صنف به وجود آمده است. به عقیده من طبق توافقاتی که میان اعضای صنف طلافروش‌ها و سازمان امور مالیاتی به عنوان مجری قانون شکل گرفته، این صنف دیگر هیچ بهانه ای برای پرداخت نکردن مالیات ندارد. در حقیقت عمل نکردن به وظایف قانونی از طرف سازمان امور مالیاتی و صنف طلافروش‌ها نباید صورت بگیرد. او گفت: بر اساس عملکرد سال 90 به طور متوسط مالیات بر مشاغل طلافروشی برای هر عضو این صنف یک میلیون و 600 هزار تومان در سال است که این میزان مالیات از درآمد قشر کارگر هم کمتر است. علاوه بر این به طور کلی میزان تمام مالیات‌های پرداختی در کشور بسیار پایین است و این وضعیت ضعف نظام مالیاتی کشور را نشان می‌دهد و باعث می‌شود که نتوانیم به درستی از مشاغل مالیات دریافت کنیم. کارشناس حوزه مالیات در پایان گفت: در بحث مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی به عنوان مجری قانون باید مر قانون را مانند سایر کالاها در ارتباط با طلا نیز اجرا کند. اساساً نفس این قانون برای شفاف سازی و ردیابی کالاها طراحی و تدوین شده است.