8 اقدامي كه موجب كاهش عمر مي‌شود

دانستني‌ها
8 اقدامي كه موجب كاهش عمر مي‌شود
.2 تیر-93
با رعايت كردن برخي نكات مي‌توان از كاهش طول عمر جلوگيري كرد. تا قبل از اينكه دير شود مي‌توانيم با رعايت نكاتي, از كوتاه شدن عمر جلوگيري كنيم. 
* زود بازنشسته شدن: 
مطالعات: 89 درصد از افرادي كه در سن 55 سالگي بازنشسته مي‌شوند نسبت به افرادي كه در 65 سالگي بازنشسته مي‌شوند، 10 سال زودتر به مرگ نزديك مي‌شوند. نتيجه: عدم فعاليت در زندگي نقش مهمي در سلامت افراد جوان‌تر دارد. 
* خوردن گوشت قرمز: 
مطالعات: خوردن روزانه 120 گرم گوشت قرمز، 30 درصد از عمر را كاهش مي‌دهد. نتايج: افزايش در خوردن گوشت قرمز با مرگ و مير، سرطان و بيماري‌هاي قلبي عروقي همراه است. 
* تلويزيون: 
مطالعات: دو ساعت در روز روبه‌روي تلويزيون نشستن يك سال و نيم از عمر كم مي‌كند. نتيجه: مطالعاتي نشان داده است زمان زيادي در مقابل تلويزيون نشستن موجب از دست دادن چند سال از عمر مي‌شود. 
* خواب بيش از حد: 
مطالعات: تحقيقاتي كه طي 6 سال در دانشگاه كاليفرنيا در مورد يك ميليون و صد هزار بيمار انجام گرفت، نشان داد افرادي كه روزانه 8 ساعت مي‌خوابند نسبت به افرادي كه 6 يا 7 ساعت مي‌خوابند، كمتر عمر مي‌كنند. نتيجه: پرخوابي با خشكي ديابت، بيماري قلبي و افسردگي مرتبط است. 
* ذرت بو داده در مايكروويو: 
مطالعات: ذرت بو داده در مايكروويو مي‌تواند باعث بيماري‌هاي ريوي شود كه موجب كوتاه شدن عمر مي‌شود. نتيجه: به دليل كره‌اي كه روي ذرت زده شده است عطر و طعم ذرت خوب مي‌شود اما توليد يك ماده شيميايي به نام دي استيل مي‌كند كه در صورت بيش از حد خوردن آن دچار عفونت جدي ريوي مي‌شويد. 
* قرص‌هاي خواب‌آور: 
مطالعات: افرادي كه به طور منظم قرص‌هاي خواب‌آور مصرف مي‌كنند 4 تا 6 برابر به مرگ نزديك مي‌شوند. نتيجه: قرص‌هاي بنزوديازپين‌ها، باربيتوريت‌ها و آرام بخش خطرناك هستند. 
* ترافيك: 
مطالعات: رفت و آمدهاي طولاني روزانه منجر به مشكلات بهداشتي و بيماري‌ها مي‌شود. نتيجه: استرس و عدم فعاليت در ترافيك منجر به فشارخون بالا و فشارهاي عصبي شده و عمر را كوتاه مي‌كند. 
* مسواك: 
مطالعات: مراقبت نكردن از دندان‌ها نه تنها باعث بيماري‌هاي دهان و دندان مي‌شود بلكه ممكن است باعث بيماري‌هاي قلبي و عروقي شود و 6 سال عمر را كوتاه مي‌كند. نتيجه: التهاب لثه باعث اختلال در رگ‌هاي خوني و بيماري‌هاي عروقي مي‌شود