چند گزیده گزارش خبری در مورد چگونگی امنیت و اشتغال و رفاه اجتماعی و.... 3 تیر -93

 چند گزیده  گزارش  خبری در مورد چگونگی امنیت و اشتغال و رفاه اجتماعی. 3 تیر -93
 يك كشته و 2 مجروح برجاي گذاشت تصادف تريلي حمل سوخت با كاميون آرد
تصادف شديد كاميون حمل آرد خبازي با تانكر 32هزار ليتري حمل مواد سوختي(مازت) در حومه شهر مشهد 1كشته و 2مجروح برجاي گذاشت. "تيموري" مدير حوزه 3 آتش نشاني در تشريح جزئيات اين خبر افزود: اين حادثه، حوالي پل طرق در جاده فريمان به مشهد رخ داد و يكي از سرنشينان كاميون حمل آرد خبازي كه دردم فوت نموده بود وجنازه وي در زير تريلي 30هزار ليتري حامل سوخت گير كرده بود با حضور گروه‌هاي امدادي از ايستگاه‌هاي 9 و39.44 از لابه لاي آهن پاره‌هاي تريلي خارج و تحويل عوامل انتظامي حاضر در محل شد و 2نفر ديگر كه به شدت مجروح شده بودند با 2 آمبولانس اورژانس روانه بيمارستان گرديدند. تيموري افزود: در اين حادثه تانكر حمل مواد سوختي (مازت)كه دچار نشت شديد شده بود، با حضور تيم ويژه مواد شيميايي آتش نشاني مشهد در محل و نشت گيري با تجهيزات مخصوص و ضد الكتريسيته خوشبختانه از وقوع حادثه ناگوار جلوگيري بعمل آمد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، وي خاطر نشان كرد: علت دقيق اين حادثه توسط كارشناسان پليس راه خراسان رضوي دردرست بررسي است. 
 سفارش خونين سرقت موتورسيكلت
دو مرد جنايتكار كه پس از گرفتن سفارش سرقت موتورسيكلت، جوان موتورسواري را در سعادت آباد به قتل رسانده بودند پس از دو سال دستگير شدند. ساعت 22 و 30 دقيقه 29 مرداد سال 91 از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 وقوع يك فقره درگيري در منطقه سعادت آباد، بلوار معارف به كلانتري 134 شهرك قدس (غرب) اعلام شد. با حضور مأموران كلانتري در محل و انجام بررسي‌هاي اوليه مشخص شد جواني به نام عليرضا 18 ساله كه به همراه دوستش با يك دستگاه موتورسيكلت پالس در مسير بازگشت به خانه بوده، مورد حمله سرنشينان يك دستگاه موتورسيكلت قرار گرفته و اين دو نفر با استفاده از سلاح سرد و مجروح كردن عليرضا، اقدام به سرقت موتورسيكلت پالس كرده‌اند. با وجود انتقال "عليرضا" به مركز درماني و انجام اقدامات درماني، به علت شدت ضربات وارده شده و اصابت چاقو به قسمت‌هاي حياتي بدن، عليرضا فوت كرده و پرونده با موضوع زورگيري منجر به جنايت (قتل عمد) تشكيل و به دستور قاضي رودگر، بازپرس شعبه چهارم دادسراي امور جنايي، پرونده براي تحقيقات و شناسايي و دستگيري عاملان جنايت در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. با آغاز رسيدگي به پرونده و در اولين مرحله از اقدامات پليسي جهت كشف پرونده، دستور توقيف موتورسيكلت به همراه دستگيري سرنشينان آن در سيستم جامع پليس ثبت شد. در ارديبهشت ماه سال 92، سرنشين يك دستگاه موتورسيكلت پالس به نام احمدرضا 16 ساله از سوي كارآگاهان آگاهي شهريار دستگير و به اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد. با انتقال "احمدرضا.الف" به اداره دهم، وي در اعترافات خود عنوان داشت كه موتورسيكلت متعلق به يكي از دوستانش به نام اميد. ت بوده و او هيچگونه دخالتي در سرقت موتورسيكلت و موضوع قتل ندارد. 
با معرفي "اميد. ت" از سوي "احمدرضا"، وي 20 مرداد 92 در منطقه وائين شهريار شناسايي و دستگير شد. "اميد" در اعترافات خود با وجود اعتراف صريح به سرقت موتورسيكلت، نحوه سرقت آن را به صورت ديگري بيان و عنوان داشت: "از موضوع جنايت هيچ اطلاعي ندارم".
وي در اعترافات خود به كارآگاهان گفت: به همراه دو نفر از دوستانم به نام‌هاي حميد و ميكائيل اقدام به سرقت موتورسيكلت از روبروي يك باشگاه بيليارد در منطقه وايين شهريار كرديم. با اعتراف "اميد" به سرقت موتورسيكلت و معرفي دو همدست خود (حميد و ميكائيل)، دستگيري اين دو نفر در دستور كار كارآگاهان اداره دهم قرار گرفت. آنها نيز 10 شهريور سال گذشته دستگير و در تحقيقات، اظهارات "اميد. ت" را تأييد كردند. با شناسايي محل سرقت موتورسيكلت از روبروي باشگاه بيليارد در منطقه وايين شهريار، كارآگاهان به اين محل مراجعه و در تحقيقات پليسي اطلاع پيدا كردند كه موتورسيكلت در اختيار فردي به نام "مسعود. ح" - يكي از اراذل و اوباش منطقه قلعه حسن آباد و شهريار - قرار داشته است. بلافاصله "مسعود" دستگير و در اعترافات خود عنوان داشت: "موتورسيكلت را در ازاي مقداري موادمخدر، از فردي به نام "اصغر. م" تحويل گرفته ام". با شناسايي "اصغر" به عنوان يكي از فروشندگان عمده موادمخدر در منطه قلعه حسن خان، محل‌هاي تردد وي شناسايي و سرانجام او نيز 11 دي ماه دستگير و به اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد. 
"اصغر. م" پس از انتقال به اداره دهم، در اعترافات خود به كارآگاهان گفت: "موتورسيكلت را از دو نفر به نام‌هاي احسان و رضا كه از خلافكاران منطقه قلعه حسن خان هستند، به مبلغ 250 هزار تومان خريده ام." وي در ادامه اعترافات خود عنوان داشت: "در شب خريد موتورسيكلت، مقداري زيادي خون بر روي باك بنزين و قسمت‌هاي ديگر آن و همچنين لباس‌هاي احسان و رضا بود". با توجه به اعتراف اصغر مبني بر خريد موتورسيكلت آغشته به خون و همچنين خون آلود بودن لباس‌هاي احسان و رضا، دستگيري اين دو نفر در دستور كار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت با شناسايي هويت احسان. ح (25 ساله) و رضا. ح (22 ساله)، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه اين دو عمو و برادر زاده بوده و در زمينه فروش موادمخدر فعاليت دارند. در ادامه تحقيقات جهت دستگيري اين دو نفر، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه احسان 21 دي ماه و به اتهام سرقت منزل توسط پايگاه دوم پليس آگاهي دستگير شده كه بلافاصله متهم به اداره دهم منتقل شد. 
احسان پس از انتقال به اداره دهم و شناسايي از سوي تنها شاهد صحنه جنايت (دوست مقتول) به كارآگاهان گفت: شب جنايت به همراه رضا. ح (عموي احسان) با موتورسيكلت متعلق به خودم براي فروش موادمخدر به سعادت آباد رفتيم.در كنار خيابان ايستاده بوديم كه مقتول بهمراه دوستش با موتورسيكلت از كنار ما عبور كردند كه رضا گفت دنبال آنها برويم.دنبال آنها بوديم كه مقتول در انتهاي يك كوچه توقف كرد و ترك نشين آن قصد پياده شدن داشت كه رضا از موتور پياده شد و در حاليكه فرياد مي‌زد: "گوشي خواهرم را مي‌دزدي" به آنها نزديك شد و پس از زدن اسپري اشك آور به صورت مقتول، با او درگير شد و با چاقويي كه همراهش بود ضربه‌اي به پهلويش زد و موتورسيكلت را از دست مقتول گرفت و چاقو را در حاليكه خوني بود بر روي دسته فرمان گذاشت و با سرعت، با موتورسيلكت از محل فرار كرد و من نيز به دنبال او به محل خودمان در منطقه قلعه حسن خان رفتيم". احسان در خصوص فروش موتورسيكلت به اصغر. م نيز به كارآگاهان گفت: "پس از بازگشت به قلعه حسن خان، با اصغر كه از قبل به من سفارش خريد يك موتورسيكلت سرقتي را داده بود تماس گرفتم. وقتي اصغر آمد، موتورسيكلت را به مبلغ 250 هزار تومان به او فروختيم. در حاليكه باك و دسته فرمان موتورسيكلت و لباس‌هاي هر دو نفرمان خوني بود، اصغر علت خون آلود بودن ما و موتورسيكلت را پرسيد كه گفتم با دائي‌ام درگير شده ام". با توجه به اعترافات احسان و معرفي عموي خود (رضا) به عنوان عامل اصلي جنايت، دستگيري رضا در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت تا مشخص شد كه وي به اتهام زورگيري و سرقت خودرو و مصدوم نمودن مالك خودرو كه به علت شدت جراحات در حالت كما به سر مي‌برد، دستگير و در زندان كرج بازداشت است. بلافاصله هماهنگي‌هاي لازم قضايي انجام و متهم جهت انجام تحقيقات در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. "رضا. ح" در اظهارات اوليه منكر اظهارات برادرزاده خود شد و مدعي شد: "در شب مورد نظر (شب جنايت) احسان را در قلعه حسن خان ديدم. احسان به من گفت قصد فروش يك دستگاه موتورسيكلت را به دوستم اصغر را دارد ولي چون با او تعارف دارد از من درخواست كرد تا من معامله را انجام دهم و من هم قبول كردم. وقتي اصغر آمد موتورسيكلت را به مبلغ 250 هزار تومان با او معامله كرده و تمام مبلغ را نيز به احسان دادم و من هيچگونه دخالتي در سرقت و قتل نداشته ام". سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر گفت: "با وجود اظهارات ضد و نقيض متهم اصلي پرونده به ارتكاب جنايت، تجميع اطلاعات پرونده در دستور كار اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفت". 
 سرقت كيف مادر بزرگ‌ها با موتورسيكلت در يك چشم به هم زدن
دو جوان كه با موتورسيكلت تندرو در يك چشم به هم زدن اقدام به قاپيدن كيف مادربزرگ‌ها مي‌كردند، توسط پليس شناسايي و دستگير شدند. واحد گشت خودرويي كلانتري نامجو در خيابان حقوقي در حال گشت زني بود كه مشاهده مي‌كند، راكب و ترك نشين يك دستگاه موتور سيكلت "پالس" مشكي رنگ اقدام به قاپيدن كيف خانمي سالخورده نموده و به سرعت متواري شدند. با فرار متهمان عمليات تعقيب و گريز ماموران آغاز و پس از 3 بار فرمان ايست باصداي بلند ماموران اقدام به شليك 2 تير هوايي كردند كه سارقين كيف قاپ تعادل خود را از دست داده و با زمين برخورد مي‌كنند. با هوشياري واحد گشت سارقان به هويت "آرمان" و "رامين" دستگير شدند كه در بازرسي از افراد دستگير شده، 3 عدد كيف زنانه، 3 عابر بانك و يك بيمه نامه سلامت و يك گوشي صورتي رنگ كه به وسيله آن يكي از مالباخته‌ها به نام "نسترن" شناسايي و به كلانتري مراجعت و يكي از كيف‌هايي كه همراه متهم بود را شناسايي و از متهمان شكايت كرد. رئيس كلانتري 106 نامجو سرهنگ "عزت‌الله معاني" درباره اين خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: سرانجام موتورسيكلت متهمان به پاركينگ انتقال يافت و پرونده ايي در اين رابطه تشكيل و متهمان بنا به دستور مقام قضايي براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند. 
 دستگيري مأمورنماي زورگير!
رئيس كلانتري 116 مولوي از دستگيري مامور تقلبي پليس خبرداد كه اموال مردم را مي‌ربود.سرهنگ "سيف‌اله نوايي" در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، در تشريح جزئيات اين خبر، گفت: در پي دريافت شكايت متعدد شهروندان تهراني مبني بر اينكه شخصي با موتورسيكلت جلوي افراد را گرفته و اقدام به اخاذي از آنها مي‌كند و تحت عنوان مامور كلانتري، تقاضاي بازرسي بدني افراد را مي‌كند؛ كه رسيدگي به اين موضوع در دستور كار قرار گرفت. وي با اشاره به عدم آگاهي مردم از قانون اطلاعي گفت: ماموران تعقيب و مراقبت‌هاي محل تردد متهم را دستور كار قرار دادند و اين درحالي بود كه در حين بررسي اطلاع داده شد كه فردي كه مبلغ 2 ميليون تومان وجه نقد به همراه داشته، توسط متهم كه خود را مامور معرفي كرده مورد تقاضاي بازرسي بدني قرار گرفته است كه اين فرد از مامور تقاضاي كارت شناسايي مي‌كند و هنگامي كه با رفتار مشكوك وي روبرو مي‌‌شود، سريعا با پليس 110 تماس گرفته و ماموران او را دستگير مي‌كنند. رئيس كلانتري 116 مولوي با بيان اينكه بررسي‌هاي اوليه نشان داد كه اين مامور تقلبي "جمشيد" نام دارد، گفت: اين فرد به تازگي از زندان آزاد شده بود و داراي 7 فقره سابقه در زمينه‌هاي اخاذي و سرقت بود كه در اين خصوص پرونده تشكيل و بنا به دستور مقام قضايي و كشف ساير سرقت‌ها و دامنه فعاليت وي در اختيار كارآگاهان پايگاه هفتم پليس آگاي تهران بزرگ قرار گرفت. 
زلزله 1/4 ريشتري در "عنبرآباد" كرمان

صبح ديروز منطقه "عنبرآباد" كرمان را لرزيد. "حسين درخشان"، سخنگوي سازمان امداد ونجات جمعيت هلال احمر در گفت و گو با خبرگزاري دانشجويان ايران، با بيان اينكه در ساعت8:51 صبح ديروززلزله به بزرگي 1/4 ريشتر در اعماق دروني زمين منطقه عنبرآباد در استان كرمان را لرزاند، گفت:اين زمين لرزه در عمق 2/14 كيلومتري زمين و در عرض جغرافيايي (درجه - شمالي) 665/28 رخ داد. وي افزود: پس از وقوع زمين لرزه تيم‌هاي ارزياب به محل اعزام شدند كه خوشبختانه تاكنون گزارش از ميزان خسارات جاني و مالي گزارش نشده است.