ان: اقتصاد مقاومتي بدون خودباوري بي معناست

نمايندگان مجلس در گفت وگو با كيهان: اقتصاد مقاومتي بدون خودباوري بي معناست  4 آبان -94

37سال است که هرثانیه و دقیقه وساعت درشبانه روز ثابت شده است که رژیم و ارونه ی ولی فقیه ورهبر ولی فقیه و اقتصادی خری خمینی شیاد پوچ ونامفهوم وغیر متعارف وبی معنابوده ست. حال  اقتصاد من درآوردی جهادی – مقاومتی – بسیجی خامنه ای رهبر دکوری که جای خوددارد.
نمايدگان مجلس در گفت و گو با کيهان تاکيد کردند: خوداتکايي و خودباوري مهم ترين اصل اقتصاد مقاومتي است و مردم و مسئولان بايد تلاششان در راستاي منافع ملي کشور باشد.
    سرويس سياسي-

    در حالي که تمامي کارشناسان در حوزه اقتصاد تاکيد دارند که تنها کليد حل مشکلات اقتصادي کشور عمل به سياست هاي اقتصاد مقاومتي است در روزهاي اخير محمدرضا نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت در همايش روز ملي صادرات در اظهارات قابل تاملي گفت : من به برخي از شرکت ها پيشنهاد واردات مديران خارجي را دادم که برخي از آنها نيز اقدام به اين کار و از اين شرايط استقبال کردند.

    همچنين پيش از اين اکبر ترکان مشاور ارشد رئيس جمهور در نشست تخصصي صنعت خودرو در سخنان جنجالي اظهار داشت : بگذاريد با خود روراست باشيم ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزي در هيچ تکنولوژي صنعتي نسبت به جهان برتري نداريم!

    اين سخنان در حالي از سوي دولت مردان مطرح مي شود که بدون شک راز موفقيت اقتصاد مقاومتي داشتن روحيه خود باوري و اعتماد به توليد ملي است. در همين ارتباط حجت الاسلام عليرضا سليمي نماينده مردم محلات در مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با کيهان گفت: روحيه خودباوري و استفاده از ظرفيت هاي داخلي اکسير نجات بخش براي کشور است که متاسفانه از دوره قاجارروحيه اي در بين مسئولان حکومتي به وجود آمدکه معتقد بودند که بايد غرب را قبله آمال و آرزوهاي خود دانست و تا کنون نيز اين روحيه در برخي مسئولان ادامه يافته است.

    وي افزود: متاسفانه هرگاه سرنوشت کشوردر دست سينه چاکان غرب بوده، هيچ گام مثبتي براي کشور برداشته نشده است .

    سليمي با اشاره اينکه در دوران رژيم پهلوي حدود 40 هزار مستشار آمريکايي در کشور وجود داشت اما نتيجه اي جز عجز و عقب ماندگي به همراه نداشت اظهار داشت: اين در حالي است که بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نيروهاي داخلي بودند که عقب ماندگي هاي دوران طاغوت را جبران کردند و اينک شاهد آن هستيم که در تمام حوزه هاي علمي شاهد حضور نيروهاي متخصص هستيم که قادر هستند کارهاي بزرگي را انجام دهند .

    وي اضافه کرد : اگر براي حل مشکلات اقتصادي به دنبال وارد کردن مدير اقتصادي از خارج هستيم پيش از آن بايد وزير صنعت نيز از غرب وارد کنيم که اين گونه اظهار نظرها اهانت به سرمايه هاي انساني در حوزه مديريتي و تخصصي کشور است .

    عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با تاکيد بر اينکه اقتصاد مقاومتي نيازبه روحيه خودباوري داردتاکيد کرد: تا وقتي که مسئولان، توليدکنندگان، و کارآفرينان به روحيه خودباوري نرسند از هيچ کس دراين زمينه کاري ساخته نيست.

    همچنين عزت الله يوسفيان ملانماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي گفت: يکي از افتخارات جامعه علمي کشور حضور دانشمندان و متخصصان ايراني در مراکز حساس علمي در اروپا و امريکا است.

    وي افزود : با نگاهي به آمار نشان مي دهد کسب رتبه هاي برتر در المپيادهاي علمي بين المللي، حضور مقالات پژوهشگران ايراني در سمينارهاي معتبر علمي جهان همه نشان از آن دارد که جامعه دانشگاهي کشور از جايگاه ويژه اي برخوردار است که مي توان از آن در تمام زمينه ها استفاده کرد .

    يوسفيان ملابا اشاره به آنکه افرادي که به دنبال واردات مدير از خارج هستند هدف شان تضعيف روحيه ملي است ابراز داشت : جامعه دانشگاهي ما ثابت کرده است که هرگاه نظام اسلامي به آنها اعتماد کرده است توانسته است کارهاي بزرگي را انجام دهند و بهترين زمينه در اين خصوص پيشرفت هاي صورت گرفته در صنعت هسته اي است .

    وي ادامه داد : در جهان کشورهايي توانسته اند راه موفقيت را طي کنند که به داشته هاي خود متکي بوده و فرهنگ کار و تلاش را نهادينه کرده اند.

    نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: نگاه ويژه به اقتصاد مقاومتي ، خودباوري ، خوداتکايي و نگرش به توانمندي هاي دروني را در جامعه نهادينه مي کند.

    در ادامه فاطمه رهبر نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: مسئله خودباوري موضوع جديدي نيست که مطرح شده باشد اين مسئله از ابتداي انقلاب در شعار هاي استقلال طلبانه ظهور داشته است .وي با اشاره به تاکيدات رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتي در نامه ايشان به رئيس جمهور درباره الزامات اجراي برجام افزود: به نظر مي رسد رهبر انقلاب راه حل آخر براي کشور را در عملي شدن سياست هاي اقتصاد مقاومتي دنبال مي کنند که در دل خودش خود باوري و توجه به توليد داخل را دارا مي باشد.

    نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه بيم آن مي رود در دوران پسافرجام توليد ملي مورد تاخت و تاز شرکت ها و کمپاني هاي غربي قرار گيرد ابراز داشت: بدون شک راه پيروزي ما در عرصه اقتصادي فقط در عمل به اقتصاد مقاومتي است که تجلي خود باوري در عرصه صنعت و توليد ملي است.

    وي خاطرنشان کرد: خود اتکايي و خودباوري مهم ترين اصل اقتصاد مقاومتي است و مردم و مسئو لان بايد تلاششان در راستاي منافع ملي کشور باشد.

    همچنين قاضي پور نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه واردات مدير از خارج به کشور بزرگترين توهين به ايرانيان است اظهار داشت : در تمامي مقاطع حساس در کشور هرگاه کارنامه درخشاني از خود به جا گذاشته ايم نشاني از حضور نيروهاي متخصص اين مرزو بوم بوده است .

    وي افزود : بايد فرهنگ خودباوري و استقلال در بين مردم و مسئولان رشد پيدا کند، زيرا فرهنگ خودباوري زيرساخت اصلي اقتصاد مقاومتي است و مقام معظم رهبري نيز بارها به اين مسئله اشاره کرده اند.

    قاضي پور با اشاره به اينکه هم اکنون جامعه علمي - مهندسي کشور در حال صدور خدمات فني مهندسي به خارج است ابراز داشت : نيروهاي انساني تربيت يافته در مراکز علمي و آموزشي کشور از توان بالاي مديريتي در کشور برخوردار هستند و بهترين نمونه براي اين منظور حضور نيروهاي ايراني در بحران هاي منطقه اي است که باعث شده است تا نقشه هاي نظام سلطه را نقش بر آب کنند .

    وي افزود : علاوه بر آن اقتصاد مقاومتي مي تواند فرهنگ جهادي را تقويت کند، فرهنگ جهادي داراي بهره وري بالايي است که امتحان خودش را پس داده است، فرهنگ جهادي مي تواند خودباوري را ايجاد کند.

    نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي در پايان تاکيد کرد : شکوفا کردن پتانسيلهاي دروني کشور ريشه در خودباوري دارد و متاسفانه باور کرديم که آنچه ديگران دارند برتر است و کالاي ايراني را از کالاي کشورهاي ديگر ضعيف تر مي دانيم و دانشمندان ايراني را از دانشمندان کشورهاي ديگر کم توان تر مي شناسيم، ريشه در عدم خودباوري دارد.