استقبال مدير كل انجمن اولياء و مربيان آموزش و پرورش از «كمك اجباري»

احمدي: دريافت پول كمك به مدرسه از اولياء سقفي ندارد! 4 آبان -94
استقبال مدير كل انجمن اولياء و مربيان آموزش و پرورش از «كمك اجباري»
درقانون اساسی رژیم وارونه ی ولایت فقیه قید شده بود نه آموزش رایگان که اجباریست .درصورتیکه نه پول های هنگفت بابت نامنویسی دانش آموزاند رمدارس دریافت می شود که باترفندهای گوناگون  والدین دانش آموزان سرکیسه می شوند .از سوی دیگر هرروز برآمار دانش آموزان چندین میلیونی ترک تحصیل کرده و تبدیل به کودکان کار خیابانی شده افزوده می گردد.
مدير کل انجمن اولياء و مربيان وزارت آموزش و پرورش با بيان اين که دريافت پول از اولياء سقفي ندارد، گفت: نمايندگان انجمن، نمايندگان اولياي دانش آموزان هستند و اولياء، خودشان تصويب مي کنند که چه مقداري پول به مدرسه کمک شود.
    علي اصغر احمدي در گفت وگو با فارس ضمن تاکيد بر دموکراتيک برگزار شدن انتخابات انجمن مدارس، اظهار داشت: حس مسئوليت پذيري اولياء براي حضور رواني و فيزيکي در مدرسه يک ضرورت است.

    وي با بيان اين که اولياء در مدارس و در انجمن تصويب مي کنند که چقدر پول توسط خانواده ها به مدارس پرداخت شود، خاطرنشان کرد: اولياي دانش آموزان با قانونمندي در مجامع ابتدايي و انتهايي انجمن حضور يابند و در پايان سال هم ترازنامه را تصويب کنند.

    احمدي در خصوص دريافت پول در برخي مدارس به صورت ميليوني، تصريح کرد: دريافت پول از اولياء سقفي ندارد، زيرا نمايندگان انجمن، نمايندگان اولياي دانش آموزان هستند و اولياء خودشان تصويب مي کنند چه مقداري پول به مدرسه کمک شود و اگر حتي تصويب شود که 20 ميليون تومان بايد پرداخت شود، انجام مي شود!

    مدير کل انجمن اولياء و مربيان وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکيد داريم که همواره يکي از امضاهاي چک مدرسه بايد با مدير و ديگري رئيس انجمن اولياء و مربيان باشد تا مشخص شود پول کمک به مدرسه چگونه هزينه مي شود.

    البته احمدي نگفت که چرا تمام اولياء دانش آموزان (حتي مستضعفين مالي) بايد ملزم به اجراي مصوبه اي باشند که تعدادي از اولياء در قالب انجمن مورد اشاره آن را تصويب کرده و به نوعي در عمل انجام شده بايد به مدرسه «کمک اجباري» کنند!

    اين رويه آموزش و پرورش بارها مورد انتقاد خود اولياء قرار گرفته و ظاهراً مقصود از ضرورت حس مسئوليت پذيري اولياء براي حضور رواني و فيزيکي در مدرسه، در عمل فقط کمک مالي به مدرسه است و فعاليت هاي ديگر آنها هم ذيل اين عنوان تعريف مي شود!