گزیده خبرهای 12 آبان – 94 قسمت -10

گزیده خبرهای 12 آبان – 94 قسمت -10
     خبر ويژه 
روايت خانواده كروبي از هوشمندي رهبري در قبال نقشه افراطيون
خانواده کروبي در پاسخ به مصطفي معين تاکيد کرد حکم حکومتي رهبري درباره بازگرداندن وي به انتخابات 84 (پس از رد صلاحيت توسط شوراي نگهبان) هوشمندانه بود.    به نوشته سحام نيوز «معين ضمن مصاحبه اي درباره انتخابات رياست جمهوري 84، با اشاره به حمايت خاتمي از خود، کروبي را مسئول تشتت آراي اصلاح طلبان در آن انتخابات مي داند و به نظرسنجي هاي دولت وقت استناد مي کند، در حالي که در دور اول آن انتخابات معين با 4/083/951 راي پنجم شد و تنها در يک استان توانست راي اول را کسب کند. وي همچنين تصريح مي کند که رئيس جمهور بدليل مسئوليت اش محدوديت قانوني در حمايت از کانديدا ها داشته اما عليرغم اين محدوديت رسما از ايشان حمايت کردند و او همين حمايت را مبنايي مي داند براي کنار رفتن ديگر کانديداها به نفع ايشان.» خانواده کروبي در پاسخ نامزد آن روز حزب مشارکت نوشت: فرموده ايد «يکي از رقباي اصلي من نظرسنجي ها را قبول نداشت و معتقد به نظرسازي بود و من تنها نامزد از ميان رقباي اصلي بودم که وعده يارانه 50 هزار توماني ندادم.» به درستي اشاره کرديد. آقاي کروبي نظرسنجي اصلاح طلبان دولتي را که با هدايت وزارت [...] وقت صورت مي گرفت، نظرسازي مي دانست و براساس همين نظرسازي ها بود که کف راي شما را 18 ميليون در نظر گرفته بودند و سقف راي آقاي کروبي را يک ميليون. با همين تخريب توانستند، بسياري از حاميان آقاي کروبي را جذب ستاد شما و آقاي هاشمي کنند. به هر حال انتخابات برگزار شد و جنابعالي از ميان هفت نامزد با چهار ميليون راي پنجم شديد و تنها نامزدي بوديد که در استان خودتان اصفهان هم، راي اول را کسب نکرديد، در حالي که آقاي کروبي در 11 استان راي اول را کسب کرد.    اين پاسخ مي افزايد: تناقض عجيبي در سخنان شما ديده مي شود. در ابتدا، به درستي مي گوييد، خاتمي نبايد دخالت مي کرد، اما بلافاصله مشروعيت ماندن در انتخاباتتان را ناشي از حمايت ايشان مي دانيد. در اين مورد از گفته تان آقاي خاتمي بايد توضيح دهند که در حالي که عضو مجمع روحانيون مبارز بوده و در سال 76 اين مجمع ايشان را به ميدان آورد و آقاي کروبي با همه توانش به حمايت از ايشان برخاست، چطور در سال 84، مقابل راي مجمع روحانيون که عضو آن است مي ايستد و در ابتدا آقاي هاشمي را به ميدان مي آورد و بعد از تاييد صلاحيت شما توسط رهبري، آقاي هاشمي را رها کرده و از شما حمايت مي کند؟ که بارها آقاي هاشمي گلايه مي کند که او را وسط ميدان رها کردند و رفتند.    خانواده کروبي همچنين در مورد حکم حکومتي که در سال 84 براي معين اعمال شد، نوشت: دوستاني که شما را وارد صحنه انتخابات کردند، نگاه ديگري به حضور شما داشتند و يک درصد احتمال تاييد صلاحيتتان را از سوي رهبري نمي دادند، زيرا سال گذشته اش بيش از هشتاد نفر از نمايندگان مجلس ششم و صدها نيروي کيفي براي نمايندگي مجلس رد صلاحيت شده بودند و مقام رهبري با اين حکم حکومتي هوشمندانه، مي دانست چه مي کند و چه نتيجه اي از آن خواهد گرفت. شما اگر اين حکم را فراقانوني مي دانستيد نبايد زير بار آن مي رفتيد تا در آن مقطع، از اين حکم بهره بگيريد و حالابا واژه ها بخواهيد از بارش فرار کنيد.
5 قرباني حادثه رانندگي
    سرويس شهرستان ها: رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان گلستان از تصادف شديد يک دستگاه خودرو سواري پژو با کاميون در محور کلاله- گنبدکاووس خبر داد.    سرهنگ عليرضا قدمي گفت: اين تصادف ساعت 14 روز يکشنبه در محور گنبدکاووس به کلاله و حوالي روستاي «نيقاق» به وقوع پيوست.    وي افزود: در اين تصادف سواري پژو 405 که از شرق به غرب در حرکت بود به دليل تجاوز به چپ به صورت رخ به رخ با کاميون برخورد کرد.    قدمي ادامه داد: با توجه به ريزش باران و لغزندگي سطح جاده و عدم توانايي راننده در کنترل وسيله نقليه، راننده و 4 سرنشين سواري پژو که همگي از اعضاي يک خانواده بودند در دم فوت کردند.    
    تصادفات خونين در آمل
    ساري- خبرنگار کيهان: سخنگوي مرکز فوريت هاي پزشکي مازندران گفت: در تصادف يک دستگاه کاميون با يک دستگاه نيسان که در منطقه پل مون رستوران سالاري رخ داد يکي از سرنشينان نيسان فوت کرد و 4 سرنشين ديگر مصدوم اين دو خودرو به بيمارستان آمل منتقل شدند.    ذکريا اشکپور افزود: در اثر برخورد خودرو پرايد با تير برق در منطقه نظام آباد جاده قديم آمل به بابل 2 نفر کشته و 3 نفر مصدوم و به بيمارستان 17 شهريور آمل منتقل شدند که حال يکي از مصدومان وخيم گزارش شده است.
    برخورد مرگبار جرثقيل با تريلي
    سرويس شهرستان ها: فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور گفت: ساعت 13 روز يکشنبه با اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر تصادف در کمربندي شهر نيشابور بلافاصله ماموران کلانتري 13 قدس به همراه نيروهاي امدادي به محل سانحه اعزام شدند.    سرهنگ سيدحسن حسيني افزود: در بررسي ها مشخص شد يک دستگاه کاميون جرثقيل که در مسير مشهد به نيشابور در حرکت بوده پس از برخورد با تريلي به سمت چپ منحرف شده و در مسير مخالف با يک دستگاه سواري پرايد برخورد کرده است.    در اين سانحه راننده خودرو پرايد عليرضا 34 ساله و سرنشين آن جمشيد 24 ساله به علت شدت جراحت در دم فوت کردند و راننده جرثقيل نيز مجروح و توسط اورژانس به بيمارستان منتقل شد.    وي تصريح کرد: کارشناس راهنمايي و رانندگي علت اين سانحه را ناتواني راننده جرثقيل در کنترل وسيله نقليه و تخطي از سرعت مطمئنه اعلام کرد.
    لغزندگي جاده حادثه آفريد
   قزوين- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامي شهرستان بويين زهرا از واژگوني يک دستگاه موتورسيکلت در محور بويين زهرا- دانسفهان در اثر لغزندگي خبر داد.    سرهنگ رسول حسين آبادي زمان اين حادثه را ساعت 23 و 30 دقيقه شب دوشنبه اعلام کرد و افزود: راکب موتورسيکلت به دليل عدم ديد کافي واژگون و بعد از انتقال به بيمارستان به دليل شدت جراحات وارد شده در دم فوت کرد.    
    برخورد با صندوق مالي متخلف
    گرگان- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامي گلستان گفت: يک صندوق مالي متخلف که در يکي از مجتمع هاي مسکوني در گرگان فعاليت مي کرد، با انجام کارهاي پليسي شناسايي شد.    سرتيپ سيدمحمود ميرفيضي افزود: با تحقيقات انجام شده مشخص شد گردانندگان اين صندوق بيش از يک ميليارد و 370 ميليون ريال وجه نقد از شهروندان گرگاني دريافت کرده اند.