دادستان كل كشور:ادعاي نقدينگي 22 ميليارد دلاري بابك زنجاني صحت ندارد

دادستان كل كشور:ادعاي نقدينگي 22 ميليارد دلاري بابك زنجاني صحت ندارد 5 آذر -94
چون بابک زنجانی همکار دلال نفتی قرارگاه پاسداران خاتم بوده است بنابراین برای پاک کردن صورت مسأله سردژخیم منفور دستگاه فاسد قضاییه باید اعتراف بابک زنجانی درداذگاه نمایشی را تکذیب کند  چون ریش پاسداران غارتگر دراین پرونده  ی بابک زنجانی گیر است.

دادستان کل کشور ادعاي نقدينگي 22 ميليارد دلاري بابک زنجاني را تکذيب کرد.
    
رئيسي در پاسخ به سوالي درخصوص اين که بابک زنجاني در دادگاه مدعي شده 22 ميليارد يورو پول نقد دارد، گفت: اين فرد در مرحله بازجويي نيز چنين ادعاهايي داشت که در اين راستا گروه هايي به مالزي و برخي کشورهاي ديگر اعزام شدند تا مشخص شود ادعاي او درست است يا خير.
    
دادستان کل کشور افزود: زنجاني مدعي شده بود بانک و پول دارد اما با پيگيري هايي که از کشورهاي مختلف صورت گرفت مشخص شد که اين ادعا صحت ندارد و امروز اين ادعاها دوباره در دادگاه تکرار مي شود. در حالي که پيگيري هاي قبلي ثابت کرده اين ادعاها صحت ندارد.
    
به گزارش تسنيم، حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي در حاشيه مراسم تحليف جمعي از کارآموزان قضائي که در ساختمان کاخ دادگستري تهران برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اين که به تازگي دادستان مشهد اعلام کرده مسئولان پروژه شانديز از فرصت داده شده براي پيشبرد امور استفاده نمي کنند، اظهار داشت: تمام اقدامات قضائي که در اين پروژه انجام شده، در راستاي حفظ حقوق مردم بوده است.
    
دادستان کل کشور گفت: نگراني ما اين است مردمي که تصورشان اين بود مي توانند با يک سرمايه گذاري، بخشي از مشکلات خود را حل کنند، دچار ضرر و زيان شوند.
    
وي اضافه کرد: اقدامات صورت گرفته در دادستاني مشهد و اقدامات دستگاه هاي اجرايي از جمله وزارت کشور که کميته اي را در اين خصوص تشکيل داده، در راستاي حفظ حقوق مردم بوده است.
    
رئيسي در ادامه به جلسه دو روز گذشته دادستاني کل کشور در خصوص فاجعه منا اشاره کرد و گفت: با توجه به اينکه رهبر معظم انقلاب فرمود ه اند اين امر نبايد فراموش شود و ما هم مسئوليت پيگيري اين موضوع را داريم، جلسات متعددي در اين خصوص انجام شده است، البته خط مقدم اين قضيه وزارت امور خارجه است که از آن جمله مي توان به دادن يادداشت به بان کي مون دبير کل سازمان ملل براي تشکيل کميته حقيقت ياب اشاره کرد.
    
رئيسي افزود: همچنان مسئله فاجعه منا نامشخص است و سعودي ها تلاش دارند ابعاد اين قضيه براي جهانيان روشن نشود.
    
دادستان کل کشور با تاکيد بر پيگيري فاجعه منا، گفت: قرار شده يک کميته حقوقي زير نظر معاونت کنسولي وزارت امور خارجه تشکيل و از اين هفته فعال شود و ما نيز به عنوان دادستاني کل، اين موضوع را دنبال مي کنيم تا اين فاجعه و حقوق جانباختگان آن با گذشت زمان دچار فراموشي نشود.وي در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين که گفته مي شود با حکم دادستاني، موسسه مالي ثامن الحجج در استان البرز تعطيل شده است، خاطر نشان کرد: دادستان کرج گفته است که حکمي مبني بر تعطيلي اين موسسه نداده و دو شب گذشته نيز بانک مرکزي اطلاعيه اي صادر کرد و نشان داد موضوع در حال رسيدگي است.
        
وکيل ناسالم را براي جامعه و دادرسي عادلانه تهديد مي دانيم
    
حجت الاسلام رئيسي در مراسم تحليف جمعي از کارآموزان قضائي نيز با بيان اين که بزرگان براي امر قضاوت شرايطي را بيان کرده اند گفت: علم و عدالت دو شرط اصلي امر قضاوت است. درباره دانش قضائي گفته شده است که قاضي بايد مجتهد باشد و بزرگان دين در اين خصوص يک درجه عدول کرده و گفته اند کساني که دانش قضائي داشته و مقلد باشند و به مسائل قضائي به ميزان مورد نياز مسلط باشند مي توانند در جايگاه قضاء قرار بگيرند.
    
وي خطاب به کارآموزان قضايي گفت: به هيچ وجه نسبت به علوم و دانشي که در دانشگاه ها و حوزه ها کسب کرده ايد بسنده نکنيد و علم يک قاضي بايد به هنگام شود.
    
رئيسي با بيان اين که در برخورد با مفاسد اجتماعي و اقتصادي آراء قضات بسيار تاثيرگذار است، افزود: دادسراها خط مقدم برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي و اقتصادي در جامعه هستند و کارها بايد در دستگاه قضائي به صورتي باشد که مردم آرامش داشته باشند يا احساس اجراي عدالت کنند.دادستان کل کشور با بيان اينکه دستگاه قضائي بايد به عنوان ملجاء و پناهگاه مظلومان باشد، افزود: اميدواريم با تمام تلاش هايي که در جاي جاي کشور صورت مي گيرد اين مهم پيش از پيش در دستگاه قضائي خود را نشان دهد.
    
رئيسي ادامه داد: البته ناسلامتي ها و تهديدهايي در گوشه و کنار داريم که اراده جدي قوه قضائيه برخورد با اين تهديدهاست.وي با بيان اينکه براي وکيل در فقه و قانو ن اساسي و همچنين قوانين موضوعه جايگاه خوبي در نظر گرفته شده، گفت: وکيل به عنوان يکي از مددکاران قاضي و اصحاب دعوا محسوب مي شود و به اتقان آراء کمک مي کند.دادستان کل کشور تاکيد کرد: وکيل ناسالم را براي دادرسي عادلانه و اجراي عدالت و همچنين براي جامعه تهديد مي دانيم. لذا دنبال اين هستيم که ضمن استفاده از همه فرصت ها، آنگونه که اقتضاي عدالت است اين مجموعه پاک، سالم و کارآمد خدايي نکرده مورد آسيب قرار نگيرد.