تخریب 400 کیلومتر از راه‌های عشایری کرمانشاه در پی وقوع سیل

تخریب 400 کیلومتر از راه‌های عشایری کرمانشاه در پی وقوع سیل  13 آبان -9 4
جاده های غیر کارشناسانه ای که پیمانکاران سپاه وبسیج احداث کرده باشنذ بهتراین نمی شوند چون غیر استانداردند . بنابراین یاموجب تصادف و افزایش آمار مرگ و میر می شوند . یااینکه به دلیل بارندگی تخریب  می گردند .

کرمانشاه –خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه با اشاره به مشکلات بوجود آمده بواسطه بارش‌های اخیر برای عشایر و امکانات محدود مدیریت امورعشایر در زمینه بازگشایی و مرمت راه‌های آسیب دیده، همکاری مسئولان و سایر ارگانهای ذیربط را خواستار شد.
علی اشرف آزادی به ارائه گزارشی از خسارت وارده به عشایر استان در پی جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها پرداخت و گفت: به دنبال بارش‌های شدید چند روز اخیر در استان کرمانشاه و جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف، بیش از 400 کیلومتر از راه‌های عشایری و ابنیه فنی استان تخریب شد.
آزادی افزود: برآورد اولیه خسارت ناشی از بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب به بخش راه‌های ارتباطی عشایر 20میلیارد ریال و در بخش ابنیه فنی شش میلیارد ریال است.
مدیر امور عشایری استان کرمانشاه افزود: بیشترین آسیب‌ها مربوط به مناطق عشایری شهرستان گیلانغرب و بخش باینگان شهرستان پاوه است.
وی با بیان اینکه در پی هشدار هواشناسی در خصوص جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها ستاد مدیریت بحران در امورعشایر تشکیل جلسه داد و تذکرات لازم از طریق ادارات شهرستانها به عشایر داده شد، گفت: در روزهای گذشته با همکاری هلال احمر و سایر ارگانهای ذیربط امدادرسانی به عشایر در مناطق مختلف صورت گرفت و خوشبختانه تلفات جانی در این زمینه حادث نشد، اما متاسفانه درمواردی دامهای عشایر تلف شدند و خسارات زیادی به علوفه دامی ذخیره شده عشایر وارد آمد.
آزادی با اشاره به مشکلات بوجودآمده و امکانات محدود مدیریت امورعشایردر زمینه بازگشایی و مرمت راههای آسیب دیده و با توجه به نزدیک بودن فصل کوچ پاییزه عشایر و نیاز ضروری این قشر مولد برای گذر از این راه‌ها، همکاری مسئولان و سایر ارگانهای ذیربط را خواستارشد.