گزیده خبرهای 4 اسفند - 94 قسمت -2

            گزیده خبرهای 4 اسفند -   94 قسمت -2
 
رفقاي شهرام جزايري در مجلس ششم مدعي مبارزه با فساد شدند!
    نماينده مجلس ششم بدون اشاره به دريافت کمک تعدادي از نمايندگان اين دوره از شهرام جزايري يکي از مفسدين اقتصادي مدعي شد: مجلس ششم مجلسي بود که در برابر فساد سکوت نکرد اما مجالس بعدي با سکوت خود در برابر فساد موجب شکل گيري بزرگ ترين اختلاس ها و فساد ها در طول تاريخ شدند!    علي تاجرنيا در گفت وگو با ايلنا، با اشاره به فضاي انتخاباتي مدعي شد: اکنون اين اميد وجود دارد که اصلاح طلبان در تهران و شهرهاي بزرگ پيروز شوند و نتيجه شگفت انگيز رقم بخورد به عبارت ديگر در هر کرسي که اصلاح طلبان امکان رقابت داشته باشند امکان پيروزي دارند.    او درباره مستندات منتشر شده درباره مجلس ششم اظهار داشت: مجلس ششم به صورت بسيار مظلومانه اي در طول ۱۶ سال گذشته مورد هجوم قرار گرفته و امکان دفاع از خود را نداشته و به غلط مجلسي افراطي معرفي شده است.    عضو شوراي مرکزي حزب اتحاد ملت ايران با بيان اينکه برخي فلسفه وجودي مجلس را نمي دانند، يادآور شد: نماينده مجلس بايد به دنبال استيفاي حقوق و دفاع از مردم باشد و کساني که در دفاع از مردم و حکومت مردم را انتخاب نمي کنند فلسفه مجلس را نمي دانند و آن را زير پا گذاشته اند.    تاجرنيا تاکيد کرد: مجلس ششم مجلسي بود که در برابر فساد سکوت نکرد اما مجالس بعدي با سکوت خود در برابر فساد موجب شکل گيري بزرگ ترين اختلاس ها و فساد ها در طول تاريخ شدند!    گفتني است تعدادي از نمايندگان مجلس ششم و از جمله الياس حضرتي يکي از نامزدهاي کنوني اصلاح طلبان براي انتخابات مجلس دهم از شهرام جزايري يکي از مفسدين اقتصادي پول گرفته بودند.     حضور کرباسچي يکي ديگر از مفسدين اقتصادي که در دادگاه به خاطر مفاسد متعدد محکوم شده است در پشت پرده ليست اصلاح طلبان اين سوال را در افکار عمومي به وجود آورده است که چرا ليست مدعيان فساد را مفسدين اقتصادي چيده اند؟!      
    هراس از شکست و هذيان گويي مدعيان اصلاحات!
    رسانه هاي اصلاح طلب و برخي چهره هاي آن، اين روزها ادعاهايي را مطرح مي کنند که به نظر مي رسد، هراس از نتيجه انتخابات آنان را دچار يک قفل شدگي ذهني کرده است.    روزنامه حامي هاشمي رفسنجاني ديروز در گزارشي و با اتکاء به جديدترين اظهارات محمدرضا عارف مدعي شد که اصولگرايان براي مقابله با جريان اصلاحات در تهران، تلاش دارد تا مردم را به سفر در روز 7 اسفند ترغيب کنند!    روزنامه آرمان در اين زمينه مدعي شد که شايعه اي در تهران مطرح شده که روز شنبه، فرداي انتخابات 7 اسفند تعطيل بوده و لذا مردم ترغيب به مسافرت از پايتخت شوند.    گفتني است اين شايعه و اين خط خبري در حالي از سوي اصلاح طلبان طرح و بيان مي شود که طي روزهاي گذشته در جلسات شوراي سياستگذاري اصلاح طلبان نگراني عميقي نسبت به نظرسنجي هاي فعلي و شرايط نامطلوب اصلاح طلبان طرح و بيان شده بود. به نظر مي رسد طرح اين گونه شايعات و ادعاها از سوي اصلاح طلبان ناشي از تزريق روحيه به حاميان خود و نيز قفل شدگي ذهني ناشي از شرايط نابسامان در جبهه اصلاحات مي باشد.    يک جامعه شناس نزديک به جريان اصلاحات، امکان پيروزي اصولگرايان در انتخابات را بيش از اصلاح طلبان دانست.     تقي آزاد ارمکي در يادداشتي با تاکيد بر اينکه اصولگرايان در انتخابات گذشته توانسته اند، 30 نفر اول خود را وارد مجلس کنند، تاکيد کرد که بدنه اصلاح طلب و هواداران اصلاحات در جامعه به دلايلي از راي دادن به كل ليست معرفي شده خودداري مي كنند و اين امر نيز به رفتار تشكيلاتي اصولگرايان و اصلاح طلبان بازمي گردد.    وي در اين زمينه مدعي نگاه دمکراتيک اصلاح طلبان به فرايند هاي انتخاباتي در ميان خود شد و تصريح کرد: فراهم كردن يك ليست 30 نفره و مجاب كردن يك فرد حامي جريان اصلاح طلب براي راي دادن به آن ليست، براساس علايق همه ديدگاه هاي اصلاح طلبانه سخت تر از جريان اصولگراست اما اصولگرايي يك تعبير كاملاايدئولوژيك است.    ارمکي در ادامه يادداشت خود که در روزنامه آرمان منتشر شد با اذعان به نبود يک مفهوم مرکزي وحدت بخش در ميان اصلاح طلبان، با تاکيد بر اينکه وحدت ميان اصولگرايان بيشتر از اصلاح طلبان است، نوشت: در دوره هايي كه اصولگرايان بر مسند امور بوده اند دعواي بزرگي را ميان آنها شاهد نبوديم و اگر هم دعوايي وجود داشته است همواره كوتاه آمده اند و اجازه نداده اند دعواي درون جناحي آنها به بيرون منتقل شود. چرا كه همواره اختلافات خود را به يك مفهوم مركزي ارجاع داده اند اما اصلاح طلبان از بدو حركت فراگير سياسي خود، دچار اختلاف نظر هاي زيادي بوده اند؛ زيرا آنان از مفاهيم و آرمان هاي مورد نظر خود، تلقي هاي مختلفي داشته و بر سر تبيين آنها با هم به مباحثه پرداخته اند.     تقي آزاد ارمکي در عين حال مدعي نمره بهتر اصلاح طلبان نسبت به اصولگرايان از نظر رعايت معيار هاي دموكراتيك شد.         
    برخورد زانتيا با کاميون
    اصفهان - خبرنگار کيهان: رئيس مرکز اطلاع رساني استان اصفهان گفت: روز يکشنبه ماموران پليس راه «دامنه» از برخورد يک دستگاه خودرو سواري زانتيا با يک کاميون باري با خبر و به محل حادثه اعزام شدند.    سرهنگ غلامرضا شهرياري افزود؛ در اثر اين حادثه رانندگي دو نفر از سرنشينان سواري زانتيا جان باختند و دو نفر ديگر به شدت مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.وي ضمن اشاره به اينکه همه سرنشينان اين خودرو اعضاي يک خانواده بودند ادامه داد: کارشناسان پليس راه علت وقوع اين حادثه را تجاوز به چپ زانتيا اعلام کردند.
    آيت الله مدرسي يزدي: تا آخرين لحظه شوراي نگهبان نظارت و اعمال نظر مي کند
    عضو فقهاي شوراي نگهبان با تاکيد بر اينکه شوراي نگهبان تا آخرين لحظه نظارت و اعمال نظر مي کند، گفت: آزمون علمي خبرگان به همه ابلاغ شده بود و اصل دعوت از طريق صدا و سيما انجام شد.    آيت الله مدرسي يزدي در گفت و گويي با فارس اظهار داشت: وقتي يک مرکز علمي معتبر مي گويد شخصي داراي مدرک کارشناسي ارشد است يا مثلاً سازمان مديريت و برنامه ريزي مي گويد فلان شغل هم طراز فلان سمت است، شوراي نگهبان قبول مي کند، در انتخابات خبرگان هم چنين چيزي است. مرجع تشخيص صلاحيت ها اعم از صلاحيت علمي، اخلاقي و سياسي فقط فقهاي شوراي نگهبان هستند.    وي ادامه داد: وقتي فقهاي شورا تصديق کردند که فردي داراي اين خصوصيات است بر طبق قانون شوراي نگهبان مي پذيرد؛ چون مرجعي که قانون تعيين کرده اعلام مي کند آن ها داراي صلاحيت هستند يا اگر فقهاي شوراي نگهبان اعلام کردند که شخصي داراي صلاحيت نيست، شوراي نگهبان آن را مي پذيرد و نظارت عام و استصوابي مجموعه شوراي نگهبان آن است که ملاحظه کنند اين تاييد يا رد صلاحيت ها توسط فقها انجام شده است نه مرکزي ديگر.    وي در اين باره که برخي مي گويند شوراي نگهبان تعدادي از نامزدها را به دليل عدم التزام به اسلام رد کرده است گفت: واضح است اگر کسي بند يک ماده 28 را ببيند متوجه مي شود که آنجا شرط کرده است شخص بايد اعتقاد به اسلام و التزام عملي به اسلام و نظام جمهوري اسلامي داشته باشد؛ هرکس ابراز کند من مسلمانم، مسلمان است. بنده ياد ندارم شوراي نگهبان کسي را فقط به خاطر عدم اعتقاد به اسلام رد کرده باشد؛ حدود 12 سال است در شوراي نگهبان براي انتخابات متعدد حضور داشته ام اما چنين مسئله اي را به خاطر ندارم.    وي همچنين گفت: اگر کسي خلاف قانون عمل کند يعني به قانون التزام ندارد، اگر کاري کند که خلاف شرع است، يعني التزام به احکام اسلامي ندارد، چون نظارت در تمام روند انتخابات وجود دارد و تا آخرين لحظه، شوراي نگهبان نظارت و اعمال نظر مي کند و چه بسا از اين اعمال کشف مي کند که از اول فرد خاطي صلاحيت نداشته است.    آيت الله مدرسي يزدي در ادامه گفت: منتهي چون اين دو شرط يعني اعتقاد و التزام عملي به اسلام و نظام جمهوري اسلامي کنار هم آمده گاهي در نامه هايي که نوشته شده مي گويند به خاطر صدر يک ماده 28، معلوم است مقصود عدم التزام عملي است؛ اين هم به اين معناست که فرد در جاهايي با احکام اسلام عملاً مخالفت کرده است و اگر عدم احراز باشد يعني هرچه تلاش کرديم با همه نيروهايي که داشتيم نتوانستيم بفهميم اين فرد اين شرط را دارد، وقتي شوراي نگهبان کسي را نمي شناسد چگونه اذعان کند او عملاً ملتزم به اسلام است.    وي درباره امتحان علمي خبرگان نيز گفت: آن مقدار که از لحاظ اداري و سازماني مطلع هستم اين موضوع به همه ابلاغ شد، يعني يا از طريق صدا و سيما يا پيامک و يا هر دو، يا حتي از راه هاي ديگر نيز از افراد براي آزمون دعوت شد و بنابراين طبق قاعده نبايد اتفاق غيرمعمولي افتاده باشد. احياناً اگر جايي هم مشکل اتفاق افتاده باشد که نمي توان اين را هم گفت بايد درباره آن بررسي صورت بگيرد.    عضو فقهاي شوراي نگهبان گفت: به هرحال از طريق صدا و سيما اصل دعوت انجام شده است، مگر بحث نام نويسي نامزدها غير از طريق صدا و سيما و رسانه ها اطلاع رساني و اعلام شد؟ آيا براي نام نويسي در انتخابات به داوطلبان پيامک ارسال شد يا آن ها از طريق صدا و سيما يا ساير رسانه ها مطلع شده اند؟!  
    دستگيري قاتل فراري
    سمنان- خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي استان سمنان گفت: موتورسواران ناشناسي که با شليک گلوله به سمت صاحب جگرکي، اين شهروند 45 ساله شاهرودي را به قتل رسانده بودند در کمتر از سه ساعت شناسايي و دستگير شدند.    سرهنگ روح الامين قاسمي افزود: اين مرد ميانسال از ناحيه سينه هدف گلوله قرار گرفت و درگذشت.    به گفته وي با اقدامات پليس قاتل 23 ساله در کمتر از 3 ساعت شناسايي و دستگير شد.    
    محموله پنير فاسد از آب درآمد
    رشت- خبرنگار کيهان: فرمانده نيروي انتظامي شهرستان آستارا گفت: ماموران انتظامي مقدار 20 تن پنير فاسد را در بازرسي از يک کاميونت در ليست بازرسي سه راهي قلعه شهرستان آستارا کشف و راننده خودرو را دستگير کردند.    سرهنگ رحيم مهدي زاده افزود: راننده اين کاميونت با بارگيري پنير فاسد از تبريز، قصد حمل آن را به شهرستان رشت داشت.