نوری المالکی: ایران به ما سلاح داد

ضمن دعوت از عربستان برای تعامل با عراقی‌ها بدون توجه به مذهب آنان
نوری المالکی: انتخابات پارلمانی عراق به تعویق نمیافتد/ بحران سوریه در مسیر حل شدن است/ایران به ما سلاح داد   10 مرداد -96
پس از اینکه عربستان از مقتداصدر دعوت کرد  تا به عربستان سفرو دیدار  باو لیعهد عربستان داشته باشند . معاون فرمانده سپاه قدس پاسدار ایرج مسجدی که سفیر رژیم قرون و سطایی ولایت فقیه در بغداد است  نوری مالکی مزدور دست نشانده راو ارد کرد تا به صحنه تبلیغاتی آید تاازموضع ضدآمریکایی همچون همتایش شیخ حسن نصرالله رهبر حزب الشیطان لبنان  اعتراف کند سلاح ازپاسداران دریافت می کرد تاجنگ فرقه ای در عراق برپاکند که موجب پیدایش داعش شد   اکنون با خوشرقصی برای پاسداران  کردن  تلاش  کرده  از این طریق چرخش مقتدا صدررا جبران کرده باشند.ضمناً زیرآب ادعاهای دروغین گذشته مبنی برحضور پاسداران درعراق و سوریه نه نظامی که حمایت مستشاری و معنوی و سیاسی است.
خبرگزاری فارس: نوری المالکی: انتخابات پارلمانی عراق به تعویق نمی‎افتد/ بحران سوریه در مسیر حل شدن است/ایران به ما سلاح داد



معاون رئیس جمهور عراق امروز با دعوت از عربستان برای تعامل با عراق به دور از اختلافات مذهبی، تأکید کرد که انتخابات پارلمانی امسال در این کشور، که از حمایت جامعه بین‌الملل برخوردار است، به تعویق نخواهد افتاد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تمایل برخی طرف‌ها در عراق برای به تعویق افتاده موعد انتخابات پارلمانی، نوری المالکی بر عدم تعویق آن تأکید کرد.
طبق اعلام «المرکز الخبری الوطنی»‌ (مرکز ملی خبر) عراق، المالکی این مطلب را در دیدار «سالم غصاب الزمانان» سفیر کشور کویت در بغداد مطرح کرد.
معاون رئیس جمهوری عراق گفت: عراق موفق شد چالش‌هایی امنیتی را در شرایطی دشوار و فوق‌العاده پشت سر بگذارد. 
نخست‌وزیر پیشین عراق با تمجید از اتحاد مردم عراق و نیروهای مسلح و نیروهای الحشد الشعبی گفت:‌مرحله آتی شاهد برگزاری انتخابات [پارلمانی] خواهیم بود بخصوص که جامعه بین‌الملل از عراق حمایت می‌کند تا این امر دموکراتیک در موعد مقررش برگزار شود. 
المالکی تصریح کرد که از حمایت کشور کویت از عراق و کمک‌های انسان‌دوستان آن به آوارگان عراقی تشکر می‌کند و امیدوار است که کویت شیوه سیاسی میانه‌روانه خود را به دور از سیاست جانبدارانه ادامه بدهد. 
معاون رئیس جمهور عراق همچنین در گفت‌وگویی با شبکه خبری المیادین، از کشورهای عربی خواست که به دور از توجه به مذهب عراقی‌ها، از آنان حمایت کنند.
المالکی با اشاره به نام عربستان، از این کشور دعوت کرد که بدون توجه به رنگ و بوی مذهبی و سیاسی یا دینی، با عراقی‌ها تعامل کند. او گفت که این خواسته عراق از عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس است. 
نخست‌وزیر پیشین عراق گفت: برخی سیاست‌های عربستان از شیوه سابق سیاست‌های این کشور متفاوت است و برخی از این سیاست‌ها هنوز خطرناک است و ممکن است به نتایجی که تاکنون به بار آورده، منجر شود. 
المالکی از توسعه روابط با عربستان بر اساس احترام به حاکمیت عراق و به دور از توجه به رویکردهای مذهبی و سیاسی استقبال کرد. 
نوری المالکی بحران سوریه را در مسیر حل شدن دانست و گفت که بسیاری از شعارهایی که در ابتدای بحران داده می‌شد، از جمله شعار سرنگونی نظام، دیگر مطرح نیست.
به گفته المالکی، در نقشه سیاسی سوریه برخی تغییرات رخ خواهد داد اما حجم این تغییرات را مردم سوریه تعیین خواهند کرد. تروریسم در سوریه بزودی به پایان خود می‌رسد و ارتش سوریه پیروز می‌شود و روند حل بحران از طریق صندوق رأی آغاز می‌شود. 
مالکی گفت: اگر ایستادگی ایران در کنار عراق در مبارزه با تروریسم نبود، اکنون اوضاع این کشور خطرناکتر بود.
وی تاکید کرد که ایران سلاح را از دست سربازان خود گرفت و در اختیار سربازان عراقی قرار داد تا با آن در مقابل تروریسم مقاومت کنند.
نوری المالکی گفت: عراق آنچه که دولت اوباما درباره تحریم هوایی، زمینی و تسلیحاتی علیه سوریه را خواسته بود، رد کرد.
نخست وزیر سابق عراق گفت: اگر سوریه به دست تروریست ها می افتاد، بغداد، لبنان و اردن سقوط می کردند و آنگاه در نقشه سیاسی منطقه مشکل ایجاد می شد.
نوری ا لمالکی تاکید کرد که بغداد اجازه تاسیس پایگاه‌های نظامی در عراق را نمی‌دهد.معاون رئیس جمهور عراق گفت: برخی طرفها برنامه ریزی کرده بودند عراق و سوریه به نفع اسرائیل به چند کشور کوچکتر تجزیه شوند