ژورنال دو دیمانش: 'لودریان در تهران، ترامپ را به مبارزه می طلبد'

ژورنال دو دیمانش: 'لودریان در تهران، ترامپ را به مبارزه می طلبد' 9اسفند-96
چه گزارش  وارونه ای  چون چگونه وزیر امور خارجه فرانسه نه درپاریس ونه دراروپا که درتهران می خواهد ترامپ را به مبارزه به طلبد درحالی که مخالفان آمریکاو برجام درایران مخالف سفر وی به تهران هستند . از طرف دیگر گزارش شده که دیپلمات کهنه کار ترکیه ای در مصاحبه تلویزیونی ؛نشست مقامات آمریکا، انگلیس وفرانسه برای شکستن اتحاد روسیه ،ایران وترکیه  زا افشا کرد؟
تهران - ایرنا - پایگاه اینترنتی روزنامه 'لو ژورنال دو دیمانش' با عنوان 'لودریان در تهران، ترامپ را به مبارزه می طلبد'، تاکید کرد که پاریس در قبال ایران، سیاست باز اتخاذ کرده است.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در نوشتار تحلیلی این روزنامه فرانسوی آمده است: در حالی که رئیس جمهوری آمریکا خواستار اجرای سیاست های خشن و سختگیرانه در قبال ایران است، پاریس سیاست های باز را در قبال تهران اتخاذ کرده است.
لودریان هفته آینده به ایران می رود و دوشنبه در تهران خواهد بود و در این سفر قرار است درباره مسائل مختلف منطقه ای با مقامات ایران دیدار و گفت و گو کند.
وزیرخارجه فرانسه در حالی راهی تهران می شود، که رئیس جمهوری آمریکا خواستار افزودن شرایط جدید به توافقنامه هسته ای وین است. ترامپ برنامه های موشکی ایران را تهدیدی جدی می داند و خواستار افزودن این موضوع به توافق هسته ای امضا شده در سال 2015 است. همچنین رئیس جمهوری آمریکا در نظر دارد موضوع تروریسم را به این توافقنامه اضافه کند و این همان چیزی است که ایران بارها با آن مخالفت کرده است.
**
سفری که قرار بود در ماه ژانویه انجام شود
وزیر خارجه فرانسه قرار بود اوایل ماه ژانویه به ایران سفر کند، اما سفر وی به تهران به تعویق افتاد. در واقع می توان گفت که این سفر، زمینه ساز سفر آتی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به ایران خواهد بود.
درحالی که براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که پنجشنبه هفته گذشته منتشر شد، ایران به تعهدات خود در توافقنامه هسته ای به طور کامل پایبند بوده، ترامپ از لغو برخی محدویت های ایران در پایان محدودیت زمانی در این توافقنامه انتقاد کرده است