نامه‌‌ها وصدای شما


سخنی با مدیران و مسئولان
یکی از نمایندگان مجلس: «متاسفانه سالانه 180 هزار ایرانی با داشتن تحصیلات عالیه از کشور مهاجرت می‌کنند و فرار مغزها درحال حاضر یک فاجعه ملی است.» آن طوری که پیداست طی دهه‌های ا خیر کم سوادانی که تحمل حضور جوانان تحصیلکرده عالیه را ندارند با ترفندها و دسیسه‌های نامرئی و زیرزمینی و انگ زنی، با به کارگیری الفاظی چون خائن، جاسوس و... بدون آگاهی از تعهدات کاری و مسئولیت پذیری شان مدتی را بازداشت و ناگزیر جلای وطن می‌شوند یا به کُنج نشینی در خانه روی می‌آورند. اغلب افراد تحصیل کرده را با استعفای اجباری، برکناری و کم اهمیت شمردن‌شان در حاشیه قرار می‌دهند.
همان‌طوری که رئیس جمهوری در نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت اظهار داشتند: تمامی افرادی که امروز به نحوی در جمهوری اسلامی فعالیت و مدیریت دارند، در این انقلاب بزرگ شده‌اند و اوایل انقلاب به ویژه دهه شصتی‌ها (60) جوان و نوجوان بودند و در همین جمهوری اسلامی تربیت شده‌اند.
پرسش و پاسخ‌هایی در گزینش‌ها انجام می‌شود که هیچ ربطی به گزینش از لحاظ اجداد و آباء و حزبی و محل کار ندارد و باید از آنها پرسیده شود که متعهد هستند به مردم خدمت کنند و این را وظیفه خود می‌دانیم!!
با توجه به نکات بالا به عنوان یک ایرانی دلسوز یادآور می‌شویم: مدیران یا مسئولان و سرپرستانی که در فصول مختلف یا انتخابات‌های گوناگون جابجا شده و به پست‌های دیگر گمارده می‌شوند نباید هر شخصی که جایگزین آنها می‌شود به آوردن نیروهای خودی اقدام کرده و عده‌ای را بیکار و یا به کارهایی که در حد و شان آنها نیست، وادار کنند!!
آوردن فامیل، ژن خوب، داماد فلانی، توصیه کاری‌های فامیلی، قوم و خویشی آن چنانی و سپرده کارهای اجرایی و تخصصی به افراد تازه از راه رسیده و غیرکاردان و غیرمتخصص و کم تجربه، به نوعی خیانت به نیروهای فعال و سازمان یافته و حتی نظام است.
از این رو، مسئولان رده بالای کشورمان با توجه به سخنان و تاکید رئیس جمهوری در انتخاب و گزینش افراد کارآمد و متعهد و دارای مدرک تحصیلی عالیه دانشگاهی از پرسش و پاسخ‌های بی‌ارتباط با مسائل استخدامی پرهیز کنند.
نکته دیگری که باید یادآور شویم این است: مدیران تازه وارد و جابجا شده بدون اتلاف وقت و سرمایه ملی از همان نیروهای فعال که از انتخاب مدیران قبلی بوده اند، به خوبی و با درایت استفاده کنند و در فکر خدمت به ملت ایران و نظام باشند. لابد این مطلب را زیاد شنیده اید: میزها ماندگار برای شماها نیست و تاکنون بر پشت این میزها بسیاری تکیه زده‌اند که امروز در جمع ما نیستند.
همانطوری که رئیس‌جمهور محترم خاطرنشان کرد: امسال، اشتغال و آموزش در هر واحدی کنار هم قرار گیرد موجب معافیت از پرداخت حق تامین اجتماعی خواهد شد.
پس وفاداری خود را در خدمت به ملت و مردم شریف ایران و ایران آباد نشان دهید!!
رضا کاظمی - تهران
*فرخی‌پور از تهران: بعضی از درمانگاه‌های خیریه فقط تابلویی از آن را به یدک می‌کشند، چراکه تعرفه‌هایشان با مراکز درمانی خصوصی تفاوت آنچنانی ندارد! آیا از سوی وزارت بهداشت نظارتی بر فعالیت‌های آن‌ها صورت می‌گیرد؟
*
پازوکی از تهران: مسئولان که انواع حرف‌ها را درباره حمایت از تولید داخلی به زبان می‌آورند و روی آن تاکید فراوان دارند، لطفاً با هر روشی که خود می‌دانند جلوی واردات بی‌رویه انواع کالاهای بُنجل چینی را بگیرند که متاسفانه با قیمت‌های نازل بازار کشور ما را قبضه کرده‌اند.