مهاجمان انتحاری وزارت داخله افغاستان کشته شدند

مهاجمان انتحاری وزارت داخله افغاستان کشته شدند  8خرداد-97
نباید همکاری و حمایت پاسداران از طالبان نادیده گرفته شود که برای رد گم کردن به داعش نسبت داده می شود.
انتحاری
 در چند روز گذشته کابل نسبتا آرام بود
وزارت داخله افغانستان اعلام کرد که حمله مهاجمان انتحاری به ساختمان جدید این وزارت با کشته شدن ۸ مهاجم انتحاری پایان یافته است.
نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله/ کشور افغانستان گفت که مهاجمان در اولین بازرسی پلیس در ورودی وزارت داخله، یک حمله انتحاری انجام داده‌اند. او گفت که بعد از آن هفت حمله کننده که لباس نظامی به تن داشتند، تلاش کردند که به محوطه وزارت داخله برسند.
به گفته او این افراد با مقاومت نیروهای امنیتی، بخصوص واحد قرارگاه وزارت داخله افغانستان مواجه شدند و بعد نیروهای ویژه به کمک رسیدند.
سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که بعد از یک ساعت درگیری تمام هفت مهاجم که قصد ورود به وزارت کشور را داشتند، کشته می‌شوند و اجساد آنان در محل باقی مانده‌است.
آقای دانش گفت در انفجار انتحاری که در ورودی این ساختمان رخ‌داد دو افسر پلیس و چهار سرباز دیگر زخمی شده‌اند که وضعیت همه رضایت بخش است. قبلا گفته شده بود که یک سرباز پلیس کشته شده. ولی بعدا، این خبر تکذیب شد.
او گفت که به کارمندان و مراجعین وزارت کشور افغانستان آسیب نرسیده است.
آقای دانش گفت وسایل نقلیه‌ای که این نیروها استفاده کردند طوری بود که فکر می‌شد از نیروهای خارجی هستند. این مهاجمان با این خودروها به ورودی وزارت داخله آمده و بعد حمله آنان آغاز می‌شود.
به گفته او این نیروها قصد داشتند که به منطقه ممنوعه وزارت داخله وارد شوند که موفق نشدند. او گفت که تحقیقات درباره این حمله و مهاجمان آغاز شده است.
ویس برمک، وزیر داخله افغانستان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری را در سفرش به مزار شریف همراهی می‌کند.
افغانستان
 آقای برمک(نفر اول سمت چپ) رئیس جمهور افغانستان را در سفرش به مزار شریف همراهی می‌کند.
سعد محسنی، رئیس گروه رسانه‌ای موبی در تویتی پرسیده است: "آیا کسی هست برایم توضیح دهد وزیر داخله چرا باید در افتتاح پروژه مربوط به انرژی حضور داشته باشد، در حالیکه کشور در حال از هم گسیختن است؟"


Our Interior Minister is apparently in Mazar with the President who is there to inaugurate a substation. Can someone explain why the Interior Minister needs to be at an inauguration of an energy related project (when the country is falling apart)?
این در حالی است وزیر انرژی در این سفر حضور ندارد، و چند روز پیش هم رئیس دفتر وزیر انرژی در صحبت با بی‌بی‌سی گفت که ماموران امنیتی میدان هوایی کابل به دستور رئیس جمهوری از سفر علی احمد عثمانی به مزار شریف جلوگیری کردند. ارگ ریاست جمهوری در این زمینه اظهار نظر نکرد.

کابل
 جاده اصلی میدان هوایی کابل به روی ترافیک مسدود شده است