دبیر خانه کارگر شیراز مطرح کرد:
فقدان امنیت شغلی دغدغه
اصلی کارگران است 14خرداد-97
دبیر
اجرایی خانه کارگر فارس گفت: نداشتن امنیت شغلی دغدغه اصلی کارگران کشور است.
به گزارش
خبرنگار ایلنا، علی راستگو گفت: نداشتن امنیت شغلی یکی از اصلیترین دغدغههای
کارگران کشورمان است و مسئولان باید بتوانند با هر برنامه و روشی این دغدغه
را از کارگران برطرف کنند.
او با بیان
اینکه کارگران برای اینکه بتواند از تمام توان و ظرفیت خود استفاده کنند و خدمتی
مناسب ارائه دهند نیاز به آرامش فکری و روانی دارند، افزود: اگر امنیت شغلی
کارگران فراهم نشود و هر روز با این دغدغه که فردا شاغل است یا بیکار، سر کار
برود، آسیب روحی بسیاری خواهند دید.
وی، با
اشاره به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و
واگذاری امور به بخش خصوصی اضافه کرد: اگر بنا است مدیریت و اداره یک مجموعه به
بخش خصوصی واگذار شود حتما باید بررسی شود که آن فرد یا افراد صلاحیت و توان اداره
آن مجموعه را دارند یا خیر؟
اگر خصوصی
سازی بدون در نظر گرفتن صلاحیت افراد انجام شود، تهدیدی برای امنیت شغلی کارگران
خواهد بود و ممکن است به تعطیلی یک مجموعه و بیکار شدن کارگران منتهی شود.
وی عملیاتی
شدن شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی را یک گام مهم در جهت تثبیت اشتغال و
ایجاد فرصتهای جدید شغلی دانست و گفت: البته اگر بنا باشد این شعار به نصب چند
بنر و سخنرانی مدیران ختم شود هیچ چیز تغییر نخواهد کرد و لازم است که در کنار
حمایت از تولید داخلی، جلوی واردات بیرویه نیز گرفته شود.
راستگو
افزود: از سوی دیگر تولیدکنندگان باید در یک فضای رقابتی سالم با تولید کالاهای
باکیفیت، مصرف کننده داخلی را ترغیب و تشویق به استفاده از کالای ایرانی کنند.
وی ضمن
تاکید بر لزوم توجه به افزایش حقوق و دستمزد کارگران گفت: در شرایطی که خط فقر در
شیراز ۲ و نیم میلیون تومان اعلام شده چگونه باید
انتظار داشت که یک کارگر با حقوق ماهانه یک میلیون و ۲۰۰
هزار تومان زندگی کند؟ قطعا با این حقوق نمیتوان زندگی کرد بلکه فقط می توان زنده
ماند.
وی گفت:
شرایط اقتصادی جامعه و تورم به گونهای است که افزایش ۲۰
و ۳۰ درصدی حقوق کارگران هم کفاف زندگی آنها را
نمیدهد و باید تدبیری اساسی برای این قشر اندیشیده شود.
دبیر
اجرایی خانه کارگر فارس گفت: نداشتن امنیت شغلی دغدغه اصلی کارگران کشور است.
به گزارش
خبرنگار ایلنا، علی راستگو گفت: نداشتن امنیت شغلی یکی از اصلیترین دغدغههای
کارگران کشورمان است و مسئولان باید بتوانند با هر برنامه و روشی این دغدغه
را از کارگران برطرف کنند.
او با بیان
اینکه کارگران برای اینکه بتواند از تمام توان و ظرفیت خود استفاده کنند و خدمتی
مناسب ارائه دهند نیاز به آرامش فکری و روانی دارند، افزود: اگر امنیت شغلی
کارگران فراهم نشود و هر روز با این دغدغه که فردا شاغل است یا بیکار، سر کار
برود، آسیب روحی بسیاری خواهند دید.
وی، با
اشاره به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و
واگذاری امور به بخش خصوصی اضافه کرد: اگر بنا است مدیریت و اداره یک مجموعه به
بخش خصوصی واگذار شود حتما باید بررسی شود که آن فرد یا افراد صلاحیت و توان اداره
آن مجموعه را دارند یا خیر؟
اگر خصوصی
سازی بدون در نظر گرفتن صلاحیت افراد انجام شود، تهدیدی برای امنیت شغلی کارگران
خواهد بود و ممکن است به تعطیلی یک مجموعه و بیکار شدن کارگران منتهی شود.
وی عملیاتی
شدن شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی را یک گام مهم در جهت تثبیت اشتغال و
ایجاد فرصتهای جدید شغلی دانست و گفت: البته اگر بنا باشد این شعار به نصب چند
بنر و سخنرانی مدیران ختم شود هیچ چیز تغییر نخواهد کرد و لازم است که در کنار
حمایت از تولید داخلی، جلوی واردات بیرویه نیز گرفته شود.
راستگو
افزود: از سوی دیگر تولیدکنندگان باید در یک فضای رقابتی سالم با تولید کالاهای
باکیفیت، مصرف کننده داخلی را ترغیب و تشویق به استفاده از کالای ایرانی کنند.
وی ضمن
تاکید بر لزوم توجه به افزایش حقوق و دستمزد کارگران گفت: در شرایطی که خط فقر در
شیراز ۲ و نیم میلیون تومان اعلام شده چگونه باید
انتظار داشت که یک کارگر با حقوق ماهانه یک میلیون و ۲۰۰
هزار تومان زندگی کند؟ قطعا با این حقوق نمیتوان زندگی کرد بلکه فقط می توان زنده
ماند.
وی گفت:
شرایط اقتصادی جامعه و تورم به گونهای است که افزایش ۲۰
و ۳۰ درصدی حقوق کارگران هم کفاف زندگی آنها را
نمیدهد و باید تدبیری اساسی برای این قشر اندیشیده شود.