آيت الله جوادي آملي: اگر معارف دين اجرا شود خبري از اختلاس و نجومي نخواهد بود


    آيت الله جوادي آملي: اگر معارف دين اجرا شود خبري از اختلاس و نجومي نخواهد بود 9 مهر -97
جوادی آملی با اذعان اگر معارف دين اجرا شود خبري از اختلاس و نجومي نخواهد بود  موجب افشای  عوامفریبی ودین فروشی .وابزاری بودن 40 ساله شده است چون اختلاس و فساد دررژیم ولایت فقیه فراگیر شده است که جای هیچگونه انکارش نیست.
مفسر قرآن کريم گفت: اگر معارف اهل بيت(ع) و بيان حسين بن علي(ع) اجرايي شد، خبري از اختلاس، نجومي و زيرميزي نيست، ما مي خواهيم در دنيا خوب زندگي کرده و عمر با برکت داشته باشيم و اين زندگي خوب با انجام دستورات الهي محقق مي شود، ما مي خواهيم زندگي خوب داشته باشيم نه اين که در غار برويم يا اين که اشرافي زندگي کنيم.
    اين مرجع تقليد در نخستين جلسه درس تفسير خود در سال جديد تحصيلي که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بيان اين که قرآن بحث هاي انديشه را با انگيزه آميخته است، ابراز داشت: در هيچ کتاب فلسفه و کلامي انگيزه و انديشه دوخته نيست و اين فقط راه وحي است، ما خدا را مي خواهيم که به او دل بسپاريم و چيزي که گاهي هست و گاهي نيست به درد انسان نمي خورد.

    به گزارش رسا، وي افزود: قرآن نور است و علم را با ضامن اجراي انديشه آميخته مي کند، هر جايي که سخن از انجام و عدم انجام است، سخن از بشارت و انذار نيز وجود دارد و اگر کسي از تقواي الهي تعدي کند به خود ستم کرده است.

    استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم با بيان اين که قرآن با همه کتاب هاي عالم فرق مي کند، اظهار داشت: انسان معناي عدل را مي داند اما نمي تواند قلمرو آن را بفهمد، حقانيت عدل را مي دانيم که هر چه بايد سر جاي خود باشد اما اين که جاي اشيا و اشخاص کجاست را نمي دانيم، کسي که خود را بالاتر از آنچه که هست مي داند مي گويد جاي اشيا و اشخاص را بايد خودمان تعيين کنيم نه اين که خداوند متعال تعيين کند.

    آيت الله جوادي آملي ادامه داد: استکبار جهاني همين است که مي گويد ما بايد جاي اشيا و اشخاص را مشخص کنيم، دين مي گويد جاي اشيا و اشخاص را آفريدگار مي داند اما ديگران مي گويند جا را خودمان معين مي کنيم و در حقيقت داعيه ربوبيت و فرعونيت در منکران وحي وجود دارد، چرا که مي خواهند بدون اين که بدانند جاي اشيا را مشخص کنند.

    مفسر برجسته قرآن کريم با بيان اين که اگر انسان خلاف کند به خود ستم کرده است، ابراز داشت: فرمود ما عالم را به گونه اي آفريديم که همه چيز منظم و با هم هماهنگ است و هيچ ناهماهنگي وجود ندارد. در کشورها سلاطين فراواني آمدند و حکومت کردند و امپراتوري داشتند اما يک تکه خاک به نام آنها نيست اما فرهنگ سيدالشهدا(ع) همه عالم را فرا گرفته است.

    وي تاکيد کرد: اگر بخواهيم جامعه ديني شود، حوزه و دانشگاه که مسئول اين کار هستند و به لطف الهي هزاران کار علمي و خدمات انجام دادند و انجام مي دهند مسئوليت دارند که مهر و محبت را در جامعه گسترش دهند، امام رضا(ع) فرمود اختلاف نداشته باشيد و يکديگر را ترک نکنيد چرا که وقتي به سراغ يکديگر مي رويد احاديث ما را بيان مي کنيد و سبب عاطفه و محبت بين شما مي شود.

    استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم بيان داشت: خاصيت حرف اهل بيت(ع) ايجاد محبت است و با پرخاش سنگ بر سنگ بند نمي شود؛ در جريان طلاق اصرار دين است که مبغوض ترين حلال بوده و خانه را ويران مي کند از اين رو انتظار از روحانيت اين است که معارف اهل بيت(ع) را تبيين کرده و گسترش دهند.

    آيت الله جوادي آملي تصريح کرد: اگر معارف اهل بيت(ع) و بيان حسين بن علي(ع) اجرايي شد، خبري از اختلاس، نجومي و زيرميزي نيست، ما مي خواهيم در دنيا خوب زندگي کرده و عمر با برکت داشته باشيم و اين زندگي خوب با انجام دستورات الهي محقق مي شود، ما مي خواهيم زندگي خوب داشته باشيم نه اين که در غار برويم يا اين که اشرافي زندگي کنيم.