گزیده ها قسمت سوم


گزیده ها قسمت سوم 6 دی - 97
یک مرد رومانیایی بعد از خارج شدن از یکی از هتل‌های تهران به قسمت پارکینگ هتل رفته و از آن طریق خود را به طبقه دوم رسانده و از بالای دیوار ۸ متری به پایین پریده و دست به خودکشی زده است.
مرد رومانیایی در یکی از هتل‌های تهران خودکشی کرد.
به گزارش ایلنا، ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس ساعت ۶ صبح امروز چهارشنبه در جریان خودکشی یک مرد خارجی در یکی از هتل‌های تهران قرار گرفتند.تیمی از ماموران برای تحقیقات پلیسی در صحنه جرم حضور یافتند و با یک مرد ۳۸ ساله رومانیایی که غرق خون روی زمین افتاده بود روبرو شدند. تحقیقات پلیسی به دستور بازپرس ویژه قتل در محل حادثه آغاز شد.
ماموران در گام نخست پی‌بردند که مرد رومانیایی ساعت ۴ بامداد چهارشنبه ۵ آذر ماه سال جاری به هتل مراجعه کرده و قصد گرفتن یک اتاق داشته که به خاطر نداشتن مدارک شناسایی مسئول پذیرش قادر به دادن اتاق به مرد خارجی نشده است و مرد رومانیایی از قسمت پذیرش هتل خارج شده است.
ماموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند که مرد رومانیایی بعد از خارج شدن از هتل به قسمت پارکینگ هتل رفته و از آن طریق خود را به طبقه دوم رسانده و از بالای دیوار ۸ متری به پایین پریده و دست به خودکشی زده است.
هم اکنون فصل برداشت مرکبات بویژه پرتقال از باغ های مازندران است و بیشتر کارگران این بخش هم را هم زنانی تشکیل می دهند که همه روزه از روستاها با مینی بوس یا نیسان آبی به محل کار برده شده و با غروب آفتاب بازگردانده می شوند.
واژگونی یک دستگاه مینی بوس حامل کارگران زن روزمزد در گلوگاه 15 زخمی بر جای گذاشت.
به گزارش ایرنا، این حادثه شامگاه چهارشنبه در جاده گلوگاه - نوکنده رخ داد و 14 سرنشین آن که تمامی زنان کارگر روزمزد بودند به همراه راننده روانه بیمارستان شدند.
سخنگوی اورژانس مازندران در این باره گفت: حادثه حوالی ساعت 18 به مرکز پیام شرق مازندران گزارش شد و سپس بلافاصله آمبولانس های مختلف از پایگاههای اورژانس گلوگاه، نوکنده، تیرتاش و هلال احمر پاسند، نوکنده و کردکوی به محله حادثه اعزام شدند.
ذکریا اشکپور افزود: در این حادثه 14 کارگر زن که همگی بین 20 تا 48 سال سن داشتند به همراه مردی که راننده مینی بوس بود زخمی شدند.
وی گفت که مصدومان پس از انجام اقدامات اولیه درمانی و پیش بیمارستانی به بیمارستان های ثامن الائمه گلوگاه و شهدای بندرگز منتقل شدند.
منابع محلی هم گفتند که زنان سرنشین مینی بوس همگی از کارگران باغ مرکبات بودند که هنگام بازگشت از کار پرتقال چینی دچار این حادثه شدند.
این دومین حادثه واژگونی مینی بوس حامل زنان کارگر روزمزد در مازندران طی کمتر از دو ماه گذشته است.
بیست و هشتم آبان ماه امسال هم واژگونی یک دستگاه مینی بوس به داخل کانال آب در حاشیه جاده اسلام آباد شهرستان میاندرود سبب زخمی شدن 24 تن از سرنشینان آن شد که تمامی آنها به جز راننده زن بودند.
مصدومان آن حادثه هم تمامی زنانی بودند که از کار نارنگی چینی در باغ های منطقه به خانه هایشان باز می گشتند.
هم اکنون فصل برداشت مرکبات بویژه پرتقال از باغ های مازندران است و بیشتر کارگران این بخش هم را هم زنانی تشکیل می دهند که همه روزه از روستاها با مینی بوس یا نیسان آبی به محل کار برده شده و با غروب آفتاب بازگردانده می شوند.
در سال های اخیر به خاطر افزایش دستمزد مردان در بخش کشاورزی و باغداری، به کارگیری زنان که تا یک سوم مردان دستمزد طلب می کنند با استقبال کارفرمایان مواجه شده است.
کار این زنان به صورت روزمزد است و هیچگونه مزایایی هم به آنان تعلق نمی گیرد و هنگام وقوع حوادث در محل کار یا تصادف هنگام آمد و شد هیچ گونه پشتوانه حمایتی ندارند.
سرهنگ عبدالله رضوانی: این سه سارق که یک نفرشان راننده بود، با در دست داشتن اسلحه پلاستیکی ابتدا اقدام به ارعاب و تهدید طلافروش کردند ولی با سر و صدا و فریاد صاحب مغازه و دو مشتری حاضر از محل گریختند.
سارقانی که شامگاه چهارشنبه قصد سرقت از یک طلافروشی را با تفنگ پلاستیگی در شهر ' بهنمیر ' از توابع شهرستان بابلسر داشتند، با مداخله مشتری ها دلسوز، ناکام ماندند.
به گزارش ایرنا، شاهدان عینی به خبرنگار ما گفتند که سارقان سه نفر بودند و زمانی که وارد طلافروشی شدند و با تفنگ طلافروش را تهدید کردند، با مداخله و داد و فریاد ۲ مشتری مواجه شدند که از قبل در داخل مغازه حضور داشتند.
فرمانده انتظامی بابلسر هم در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن تایید وقوع سرقت ناکام از طلافروشی در بهنمیر، گفت: سه نفر که قصد سرقت از یک طلافروشی در شهر بهنمیر را داشتند با هوشیاری صاحب طلافروشی و کمک همسایه ها و مشتری ها از محل سرقت گریختند.
سرهنگ عبدالله رضوانی افزود: این سه سارق که یک نفرشان راننده بود، با در دست داشتن اسلحه پلاستیکی ابتدا اقدام به ارعاب و تهدید طلافروش کردند ولی با سر و صدا و فریاد صاحب مغازه و دو مشتری حاضر از محل گریختند.
وی توضیح داد: نحوه ورود این سارقان به این گونه بود که یک نفرشان بدون ماسک ابتدا وارد طلافروشی شد و با باز کردن درب مغازه، راه ورود دو سارق دیگر را که ماسک بر چهره داشتند، مهیا کرد.
رضوانی افزود: خوشبختانه جسارت طلافروش مانع از انجام اهداف شوم سارقان شده است و نیروی انتظامی هم با سرعت در محل حادثه حضور یافتند ولی سه سارق به سرعت متواری شدند.
به هر دو ما حسابی خوش خواهد گذشت. بالاخره من هم قبول کردم همراهش بروم. محل پارتی ویلایی در رودهن بود و جوانان زیادی آمده بودند. من در آنجا مشروب خوردم و بعد از مدتی تحت تأثیر الکل از خود بی‌خود شدم و وقتی به خودم آمدم، فهمیدم چند جوان به من تجاوز کرده‌اند...
قضات دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی به شکایت زنی را که مدعی است در یک میهمانی شبانه به او تجاوز شده، آغاز کردند.
به گزارش شرق، این زن با مراجعه به دادگاه کیفری استان تهران در شکایتی به قضات شعبه دهم گفت: من مطلقه هستم و تنها زندگی می‌کنم. دوستی به نام منصوره دارم که رابطه‌مان خیلی صمیمانه است و هر از گاهی با هم به تفریح و گردش می‌رویم. چند وقت قبل منصوره به من پیشنهاد داد همراهش به یک پارتی بروم. او از این میهمانی خیلی تعریف کرد و گفت: به هر دو ما حسابی خوش خواهد گذشت. بالاخره من هم قبول کردم همراهش بروم. محل پارتی ویلایی در رودهن بود و جوانان زیادی آمده بودند. من در آنجا مشروب خوردم و بعد از مدتی تحت تأثیر الکل از خود بی‌خود شدم و وقتی به خودم آمدم، فهمیدم چند جوان به من تجاوز کرده‌اند.
این زن ادامه داد: وقتی موضوع را پیگیری کردم، فهمیدم منصوره با برنامه و نقشه قبلی من را به آن پارتی برده بود تا این بلا سرم بیاید. من که از این اتفاق بسیار ناراحت هستم و زندگی‌ام تحت تأثیر قرار گرفته است، بعد از اینکه توانستم بر خودم مسلط شوم، تصمیم گرفتم علیه افراد متجاوز شکایت کنم تا آن‌ها دستگیر شوند.
بنا بر این گزارش، قضات بعد از شنیدن شکایت زن جوان، او را به پزشکی قانونی معرفی کردند تا بررسی شود آیا ادعای تجاوز صحت دارد یا خیر؟ درحال‌حاضر تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.