انفعال وزارت ارتباطات در قبال دخالت گوگل در حذف برنامه هاي ايراني


انفعال وزارت ارتباطات در قبال دخالت گوگل در حذف برنامه هاي ايراني   8 اردیبهشت -98
 به دلیل توی لیست تروریست رفتن پاسداران از سوی آمریکا گوگل اقدام به حذف برنامه های مرتبط به پاسداران و عوامل شان ورژیم ولایت فقیه کرده است ولی از سوی اوین نامه کیهان وزیرارتباطات باید پاسخگوی باشد تاخودش مرتکب مجازات ازسوی گوگل شود.
در شرايطي كه برخي برنامه هاي داخلي توسط شركت گوگل حذف شده است، وزارت ارتباطات در قبال اين اقدام رويكرد انفعالي پيشه كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، موبايل هاي هوشمند امروزه به يكي از بديهيات زندگي تبديل شده و روزبه روز روي صفحه گوشي ها، اپ هايي نصب مي شود كه به زندگي حقيقي مردم مرتبط است. اين اينترنتي شدن زندگي در كنار همه محاسنش معايبي هم دارد
يكي از معايبش اينست كه اگر دقت نشود مثل اسب تروا عمل مي كند، وارد قلعه مي شود و قلعه را از درون فتح مي كند. چنانچه يك شركت آمريكايي به نام گوگل از گوشي شبانه بدون اجازه مردم ايران، آنها كه با مجوز دولت ايران وارد كشور شده -و از اين واردات سود سرشار كسب كرده- بدون مجوز همان دولت؛ يك اپليكيشن حذف مي كند.
چهارشنبه گذشته كاربران ايراني پيامي را از گوگل دريافت كردند مبني بر اينكه تلگرام طلايي و هاتگرام فاقد امنيت و ناقض حريم خصوصي هستند و فرداي آن روز يعني پنجشنبه اين خبر در فضاي مجازي پيچيد كه گوگل پلي با ادعاي ناامن و مخرب بودن تلگرام طلايي و هاتگرام، اين نرم افزار را از روي موبايل هاي اندرويدي حذف كرد
اين درحالي است كه پيش از اين وزير اطلاعات، تلگرام طلايي و هاتگرم را ايمن و بومي مي دانست و با اطمينان خاطر كاربران را به اين نرم افزارها جلب مي كردند و وزارت ارتباطات نيز با حمايت كامل از اين دو پوسته، ارتباط بيش از 30 ميليون كاربر را با تلگرام برقرار كرد.
اين در حالي است كه چند وقت پيش اپل هم كليه اپ هاي ايراني را در گوشي هاي خود غيرفعال كرده بود؛ البته ماجرا حذف چند آيكون و اپ از گوشي هوشمند مردم نيست؛ بلكه پشت سر هر آيكون ايراني ساخته اي، هزاران جوان استارت اپي، صدها شركت نوپاي فعال كه بر بستر صنايع نوين در حال رشد هستند در معرض ورشكستگي و فروپاشي قرار مي گيرند
در حال حاضر، وزارت ارتباطات بابت انفعالي كه در قبال اقدام اخير گوگل داشته بايد به موارد زير پاسخ دهد
1. چگونه با «شركت هاي واردكننده اينترنت» و خدمات دهنده آن مانند سامسونگ و اپل كه كل بازار ايران را اشغال كرده اند توافق كرده اند كه به همين سادگي بازار ايران شبانه تهديد مي شود؟     
2. دي ماه 96 يك پلتفرم  به نام تلگرام حاكميت ملي را به مخاطره انداخت. آن روزها مسئولان عليرغم مذاكراتشان با آقاي دورف در توييتر به يكديگر ريپلاي مي زدند. امروز اين خدشه بر حاكميت خودش را به سطح ديوايس و تجهيزات اينترنت رسان مانند گوشي هاي هوشمند رسانده است. تدبير مسئولان ارتباطاتي كشور براي مراقبت از استقلال كشور چيست؟
3. آيا كسي مراقب «كسب وكارهاي نوپاي اينترنت پايه» هست؟