ستاد کرونا: پیشنهاد تعطیلی دوره‌ای نماز جمعه تهران و مرخصی به زندانیان

ستاد کرونا: پیشنهاد تعطیلی دوره‌ای نماز جمعه تهران و مرخصی به زندانیان  9اسفند-98
علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، از پیشنهاد تعطیلی نماز جماعت در مساجد و تعطیلی دوره‌ای نماز جمعه در استان تهران به‌ دلیل شیوع این ویروس در ایران خبر داد.
به گزارش روز پنج‌شنبه، هشتم اسفند، در خبرگزاری ایلنا، آقای زالی این خبر را درباره آخرین مصوبات جلسه مقابله با ویروس کرونا مطرح کرده است.
وی همچنین گفته که پیشنهاد تعطیلی موقت زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه استان تهران نیز مطرح شده و به قوه قضائیه نیز پیشنهاد شده پس از غربالگری و طبقه‌بندی جرم‌های کیفری، به زندانیان اجازه مرخصی دهد.
پیش از این نیز مراسم اعتکاف که همه‌ساله در ماه قمری رجب در مساجد ایران برگزار می‌شود به‌ دلیل نگرانی از شیوع کرونا لغو شده بود.
با این حال روحانیون شهر قم که منبع اصل آلودگی به ویروس کرونا در ایران اعلام شده، از تعطیلی نمازهای جماعت و نیز بستن حرم معصومه در این شهر خودداری می‌کنند.

 با توجه به احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاهها تا پایان سال، برای همکاری با وزارت علوم و آموزش‌وپرورش، امکانات ویژه‌ای را جهت آموزش مجازی و از راه دور فراهم کردیم تا میلیونها دانش‌آموز و دانشجوی عزیز، ضمن حفظ سلامت خود، از تحصیل علم هم جا نمانند. 
تجمع کمتر، پیشگیری بیشتر#کرونا
محمد سعیدی، تولیت آستان حضرت معصومه، در این باره گفته است: «ما این حرم مقدس را دارالشفا می‌دانیم، دارالشفا یعنی مکانی که مردم برای درمان امراض روحی و روانی خود به آنجا مراجعه می‌کنند، بنابراین این جا باید باز باشد
از سوی دیگر خبرگزاری میزان روز پنج‌شنبه نوشت که وزارت ارشاد با انتشار اطلاعیه‌ای، تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور را به مدت یک‌ هفته دیگر تمدید کرد.
در این اطلاعیه که در وب‌سایت میزان منتشر شده، آمده که تمدید این تصمیم که برای اولین‌ بار سوم اسفندماه اتخاذ شد، «بنا به توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری اجتماعات غیرالزامی» بوده است.
قرار است روز جمعه، نهم اسفندماه نیز درباره تعطیلی مدارس و کلیه مراکز آموزشی کشور تا پایان تعطیلات نوروز تصمیم‌گیری شود.
وزارت بهداشت بارها اعلام کرده به‌ دلیل نگرانی از افزایش سفرهای درون و برون‌شهری، با این تصمیم مخالف است.
با این حال، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات از احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاهها تا پایان سال ۹۸ خبر داده است.
وی در توئیتر با طرح این موضوع نوشته، به همین علت، «برای همکاری با وزارت علوم و آموزش‌ و پرورش، امکانات ویژه‌ای را جهت آموزش مجازی و از راه دور فراهم کردیم تا میلیون‌ها دانش‌آموز و دانشجوی عزیز، ضمن حفظ سلامت خود، از تحصیل علم هم جا نمانند».
منابع: خبرگزاری‌های ایلنا، میزان، توئیتر و رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.