ویروس کرونا؛ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به تعویق افتاد

ویروس کرونا؛ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به تعویق افتاد 8اسفند-98
دبیر شورای سیاست‌گذاری و سخنگوی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تغییر زمان برگزاری این رویداد فرهنگی خبر داد و گفت، نمایشگاه کتاب تهران بعد از ماه رمضان برگزار خواهد شد.
خبرگزاری ایسنا روز چهارشنبه علت تعویق برگزاری نمایشگاه را پیشگیری از ویروس کرونا گزارش داده و از قول ایوب دهقانکار، سخنگوی نمایشگاه نوشته است ۲۶ فروردین برای اجرای بهینه نمایشگاه کتاب مناسب نیست.
او در خصوص اعلام تاریخ دقیق زمان برپایی نمایشگاه نیز گفته است شورای سیاست‌گذاری در جلسات آتی در این‌باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.
بر اساس اعلام رسمی جمهوری اسلامی، تاکنون ۱۹ نفر از ویروس کرونا در ایران فوت کرده و ۱۳۹ نفر نیز مبتلا هستند. اما گزارش‌های متعددی از احتمال پنهانکاری جمهوری اسلامی در اعلام شمار واقعی قربانیان کرونا منتشر شده است.
سازمان گزارشگران بدون مرز نیز روز چهارشنبه دولت ایران را به «پنهانکاری» در بحران کرونا و سرکوب اطلاع‌رسانی مستقل در این زمینه کرد.
در حالی که در همه کشورهای درگیر کرونا، نسبت فوتی‌ها به مبتلایان حدود ۲ تا ۳ درصد است، در ایران این رقم با توجه به آمارهای رسمی اعلام شده در روز چهارشنبه، حدود ۱۴ درصد است. این نسبت در روزهای گذشته حتی نزدیک ۲۰ درصد بود.

دولت ایران اصرار دارد که در این زمینه شفاف عمل میکند و اطلاعات درست می‌دهد.