درخواست نمایندگان مجلس انگلیس برای برگزاری جلسات آنلاین


درخواست نمایندگان مجلس انگلیس برای برگزاری جلسات آنلاین
لندن – ایرنا – بیش از یک‌صد تن از نمایندگان مجلس عوام انگلیس از احزاب سیاسی مختلف با اشاره به وضعیت اضطراری کشور بر اثر بحران کرونا خواستار برگزاری جلسات این نهاد قانون‌گذار به‌صورت انلاین شدند.
نمایندگان در نامه‌ای خطاب به«جان بنگر» منشی مجلس عوام نوشته‌اند: کشور در شرایط بحران قرار دارد و دولت به ۳۰ میلیون خانواده توصیه کرده که در خانه بمانند، پس ما نیز باید نشان دهیم که پیام را دریافت کرده‌ایم.
این نامه با اشاره به ابتلای نخست وزیر و وزیر بهداشت انگلیس به بیماری کوید-۱۹ هشدار داده است که پارلمان مکان ایمنی برای کار نیست و تا زمانی که این بحران ادامه دارد، مشکل همچنان پا برجاست
در نامه یادشده که به قلم «چی اون‌واراه» نماینده حزب کارگر تنظیم، پیشنهاد شده است که پارلمان با مساعدت شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات، فضایی را برای کار نمایندگان ایجاد کند که توصیه‌های بهداشتی به ویژه فاصله ایمنی رعایت شود.
مجلس عوام انگلیس از چهارشنبه گذشته به دلیل بحران ناشی از کرونا یک هفته زودتر به استقبال تعطیلات عید پاک رفت
«جیکوب ریس‌موگ» معاون نخست وزیر انگلیس در آخرین روز برگزاری نشست مجلس گفت: دولت یک هفته تعطیلات عید پاک را که قرار بود از ۳۱ ماه مارس (۱۲ فرودین ۱۳۹۹) آغاز شود، به جلو کشیده است.
وی با بیان اینکه تعطیلات طبق جدول زمان‌بندی در تاریخ ۲۱ آوریل (۲ اردیبهشت) به پایان خواهد رسید، افزود که بسته به شرایط، این تاریخ ممکن است تمدید شود.
جلسات مجلس عوام در هفته های گذشته با تعداد کمی از نمایندگان برگزار شد. قانون‌گذاران که تا پیش از بروز این بحران با توجه به کمبود ظرفیت سالن مجلس به فاصله کمی کنار هم می‌نشستند، با رعایت یک متر فاصله از هرگونه تماس نزدیک با یکدیگر اجتناب کردند.
تاکنون سه تن از اعضای دولت و عالی‌ترین مقام پزشکی انگلیس بر اثر کرونا خود را قرنطینه کرده‌اند.
برخی نمایندگان مجلس انگلیس با تعطیلی مجلس در شرایطی که کشور در وضعیت بحران قرار دارد مخالف بوده و تأکید دارند که دولت برای تبیین سیاست‌های مقابله با کرونا باید به نمایندگان مردم حساب پس دهد. اما برخی دیگر از نمایندگان از ترس ابتلا به کرونا معتقدند که این تصمیم باید زودتر به اجرا گذاشته می‌شد.
بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون ۲۵ هزار و ۱۵۰ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و یک هزار و ۷۸۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.