رییس شورای اروپا خواستار مبارزه جهانی برای ریشه کنی کرونا شد

 رییس شورای اروپا خواستار مبارزه جهانی برای ریشه کنی کرونا شد  8-دی-99

رییس شورای اروپا خواستار مبارزه جهانی برای ریشه کنی کرونا شد

تهران- ایرنا- رییس شورای اروپا بر لزوم توجه کشورهای اروپایی بر ریشه‌کن کردن ویروس کرونا در همه مناطق جهان و پرهیز از توجه صرف به این قاره تاکیدکرد.

به گزارش ایرنا، در حالی که کشورهای اروپایی برای تهیه واکسن های تایید شده کرونا در رقابت با یکدیگر هستند، یک مقام اتحادیه اروپا، مقامات این کشورها را از اندیشیدن صرف به منافع فردی و قاره ای برحذر داشت.

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا در مطلبی که امروز (دوشنبه) برای نشریه دی ولت آلمان نوشت تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید در مبارزه جهانی با بیماری های همه گیر در سال ۲۰۲۱میلادی پیشگام باشد. میشل خواستار نقش آفرینی اتحادیه اروپا در آمادگی جهانی برای همه گیری های آینده شد و افزود: این هدف می تواند از طریق یک معاهده بین المللی در مورد همه گیری حاصل شود.

به اعتقاد این مقام اروپایی، سال ۲۰۲۱ فرصتی را برای ایجاد دنیایی جدید بعد از کرونا فراهم می کند و اولویت اصلی، دفع ویروس کرونا در کتاب های تاریخ خواهد بود.

در ادامه این مقاله آمده است: «اتحادیه اروپا قبلاً نقشی اساسی در بسیج بودجه بین المللی و سازماندهی تحقیقات واکسن داشته است. ما باید هم اکنون نیز باید این راه را به ویژه برای بهبود آمادگی جهانی برای همه گیری های آینده ادامه دهیم.»

اروپایی ها پیشتر نیز اعلام کرده اند که در سال آینده قصد دارند وابستگی کمتر به آمریکا و نفوذ بیشتری در جهان داشته باشند. میشل در این خصوص نوشت: این چشم انداز روشن، برای مسیر آینده به عنوان مثال در از سرگیری روابط خوب با ایالات متحده، تنظیم مجدد روابط اقتصادی با چین یا در یک روابط سودمند و استراتژیک با ترکیه تعیین کننده است.

نخست وزیر سابق بلژیک همچنین یادآور شد: اروپای قویتر به معنای اروپایی است که بهتر بتواند از منافع خود دفاع کند و ارزش های اساسی و قانون خود را ارتقا دهد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز یکشنبه به طور رسمی کارزار واکسیناسیون جمعیت ۴۵۰ میلیون نفری خود در برابر بیماری همه گیر «کووید ۱۹» را با تزریق واکسن شرکت های داروسازی «فایزر» و «بیون تک» به افراد آسیب پذیر آغاز کردند. محموله های واکسن کرونا از روز جمعه وارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا می شود.