ابتلای ۳۰۶ کودک ایلامی به بیماری با علائم گوارشی در 2 هفته اخیر

 ابتلای ۳۰۶ کودک ایلامی به بیماری با علائم گوارشی در 2 هفته اخیر۹-دی-۱۴۰۰

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اشاره به شیوع بیماری ویروسی با علائم گوارشی در بین کودکان گفت: ۳۰۶ کودک در ۲ هفته گذشته در استان به این بیماری مبتلا شده‌اند.ابتلای ۳۰۶ کودک ایلامی به بیماری با علائم گوارشی در 2 هفته اخیر

جمیل صادقی‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با بیان اینکه ۳۰۶ کودک در ۲ هفته گذشته در استان به این بیماری مبتلا شده‌اند گفت: به دلیل شیوع این  بیماری در بین کودکان تعدادی نیز بستری شدند؛ این بیماری مربوط به دانش‌آموزان نیست و حتی در بین کودکان شیرخوار هم دیده شده است.

وی افزود: وضعیت ابتلای دانش‌آموزان و کادر آموزشی نگران‌کننده نیست و تصمیم تعطیلی مدارس در اختیار ستاد ملی کروناست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در صورتی که دو نفر از دانش‌آموزان یک کلاس دارای علائم کرونا باشند آن کلاس تعطیل می‌شود.

وی ادامه داد: اگر در یک مدرسه چند کلاس دارای این شرایط باشد مدیر می‌تواند به مدت ۲ هفته آموزش را در فضای مجازی و بستر شاد ادامه دهد و مدرسه تعطیل شود.

صادقی‌فر با اشاره به نظارت بر یک هزار و ۱۴۶ مدرسه استان، تاکید کرد: ۱۸۶ مدرسه از نظر بهداشتی دچار مشکل است که نیاز است موارد بهداشتی آنها اعم از نبود تهویه، خرابی سرویس‌های بهداشتی و... برطرف شود.

وی با بیان اینکه این مدارس یا باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند یا آموزش در آنها غیرحضوری شود افزود: وضعیت کرونا در استان ایلام اکنون پایدار است اما نگرانی‌ها همچنان وجود دارد زیرا سویه جدید به شدت منتشر می‌شود.

صادقی‌فر در خصوص کمبود واکسن کرونا نیز تاکید کرد: پیگیری لازم در خصوص کمبود برخی واکسن‌ها انجام شده است اما اکنون تلاش برای جایگزینی واکسن‌های تولید داخل بسیار زیاد است.