ادامه فشار بر معلمان معترض؛ روند بازنشستگی پیش از موعد و انفصال از خدمت ادامه دارد۱۹-مرداد-۱۴۰۲
هدف از فشارهای سیستماتیک برروی معلمان به جایب رآورده کردن مطالبات وحق وحقوق پایمال شده شان می باشد که همراه با تهدید وسرکوب وبازداشت معلمان معترض وبازنشستگی پیش ازموعد وانفصال ازخدمت است جایگزین کردن طلبه های حوزه به جای معلمان است.

عکس آرشیوی از تجمع اعتراضی معلمان در شیرازدر ادامه فشار بر معلمان و فعالان صنفی فرهنگیان در ایران، لیدا اسماعیلی به بازنشستگی پیش از موعد و علیرضا همتی به چند ماه انفصال از خدمت محکوم شد و از فرنگیس قشقایی برای حضور نیافتن در اعتراضات تعهد گرفته شده است.شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان روز چهارشنبه، ۱۸ مرداد، خبر داد که لیدا اسماعیلی، از فعالان صنفی البرز و گیلان، طی حکمی به بازنشستگی پیش از موعد و تقلیل گروه محکوم کرده است.این شورا در خبر دیگری آورده است که حکم سه ماه انفصال از خدمت علیرضا همتی، فعال معلمان آبدانان ایلام، با رأی قطعی دادگاه تجدید نظر هیئت تخلفات کشور تأیید شده است.شرکت در تجمعات صنفی همزمان با اعتراضات «زن زندگی آزادی» در یک سال گذشته از جمله اتهامات آقای همتی عنوان شده است.در همین حال فرنگیس قشقایی، معلم بازنشسته استان خوزستان و از فعالان صنفی ساکن کرج، نیز خبر داده است که دو مأمور نیروی انتظامی با در دست داشتن حکم دادستان در روزهای گذشته به خانه او مراجعه کرده و برای شرکت نکردن در اعتراضات از او تعهد کتبی گرفتهاند.خانم قشقایی هفتم آبان پارسال به دلیل شرکت در اعتراضات بازداشت و پس از بیش از سه ماه آزاد شد.پس از آغاز اعتراضات سراسری در سال ۱۴۰۱ در پی مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، همزمان با موج گسترده بازداشت فعالان اجتماعی و سیاسی، فشار بر جامعه فرهنگیان ایران نیز افزایش یافته است.در سالهای گذشته معلمان در اعتراض به وضعیت معیشتی و عدم رسیدگی به مطالبات خود تجمعات گستردهای برگزار کردهاند. در پی این اعتراضات صنفی که در ماههای گذشته نیز تا حدی ادامه پیدا کرد، شمار زیادی از فعالان معلمان بازداشت و برای برخی از آنها احکام سنگینی صادر شده است.
