اخراج استاد دانشگاه هنر تهران و ادامه فشارها بر دانشجویان بابت حجاب اجباری

اخراج استاد دانشگاه هنر تهران و ادامه فشارها بر دانشجویان بابت حجاب اجباری۶-مهر/۱۴۰۲

اگریورش سراسری وحشیانه مغول وار اردسیبهشت ۵۹ به دانشگاه های سراسر کشور که زیر چتر انقلاب ضدفرهنگی به خاک وخون کشیده وبیشمار دانشجو دستگیر وتعداد زیادی اساتید دانشگاه اخراج شدند و دانشگاه هابرای ۳ سال دانشگاه ها تعطیل گردید. سرانجام  این یورش وحشیانه ضدد انشجوودانشگاه موفق شد و اهداف ارتجاعی وقرون وسطایی به دانشگاه تحمیل و صدای دانشجویان آزادیخواه معترض خاموش گردید طرح جدید اخراج اساتید معترض ومنتقد وتحمیل چادر سیاه اجباری به دانشجویان نیز موفق خواهدشد! درحالی که بطور قطع سرنوشت این طرح بدتر ازطرح یورش اردیبهشت ماه ۵۹  شکست خورده به دانشگاه ها خواهدبود.

دانشگاه هنر تهران سال گذشته صحنه اعتراضات متعدد دانشجویان بود که خود را همسو با هزاران نفر از معترضانی می‌دیدند که در سراسر کشور با شعار «زن، زندگی، آزادی» به خیابان می‌آمدندبرخوردهای نیروهای حراست دانشگاه‌ها با دانشجویان و صدور احکام ممنوعیت از تحصیل به بهانه حجاب اجباری در روزهای آغازین سال تحصیلی جدید ادامه دارد. همچنین یکی از استادان دانشگاه هنر تهران نیز در ادامه سرکوب استادان منتقد حاکمیت، از دانشگاه اخراج شد.ده‌ها استاد دانشگاه‌های مختلف ایران طی هفته‌های منتهی به سال تحصیلی جدید با احکام اخراج و تعلیق مواجه شده‌اند. شمار دقیق آنها مشخص نیست، اما سخنگوی وزارت علوم تایید کرده که دست‌کم ۵۸ استاد دانشگاه از آغاز کار دولت ابراهیم رئیسی تاکنون اخراج شده‌اند.آخرین این موارد نیز مربوط به فاطمه حسینی شکیب، استادیار و پژوهشگر مطالعات انیمیشن در دانشگاه هنر تهران است که روز چهارشنبه پنجم مهر ماه از اخراج خود خبر داد.او در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: « امروز پس از ۱۴ سال کماکان در کسوت استادیار پیمانی از دانشگاه هنر خارج می‌شوم و شاید هم "اخراجانده" می‌شوم. چون پس از معوق ماندن درخواست اولم در سال ۹۶ برای تغییر وضعیت به رسمی-آزمایشی و پرونده‌سازی‌های بسیار، باز هم با درخواست مجدد من مخالفت‌ شده‌است.»خانم حسینی شکیب در ادامه افزود: «تصمیم من این بود که در اعتراض به ظلم و تحقیر و بی‌قانونی در فرایندهای اداری و کارمندی و علمی و عقیدتی دیگر به یک قرارداد چندماهه دیگر تن ندهم. تصمیم آن‌ها ظاهرا زودتر از من این بود که بنده "از مواضعم" کوتاه نیامده‌ام و جایم اصولا در دانشگاه نیست.»

بیشتر در این باره:دست‌کم ۷ دانشجو همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بازداشت شدند؛ ادامه احکام تعلیق دانشجوها و استادهادانشگاه هنر تهران سال گذشته صحنه اعتراضات متعدد دانشجویان بود که خود را همسو با هزاران نفر از معترضانی می‌دیدند که در سراسر کشور با شعار «زن، زندگی، آزادی» به خیابان می‌آمدند. همان زمان و در بحبوحه این اعتراضات چندین استاد دانشگاه هنر تهران به دلیل حمایت از اعتراضات اخراج شدند، از جمله محمدحسین عماد، حمید شانس، ایمان افسریان، پویا آریان‌پور، بیژن غنچه‌پور و رسول اکبرلو است که در رشته مجسمه‌سازی در این دانشگاه به تدریس می‌پرداختند.در همین حال کانال تلگرامی شورهای صنفی دانشجویان کشور از اقدام نیروهای حراست دانشگاه خواجه نصیر در«ضرب و شتم» یکی از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر به بهانه حجاب خبر داد. این رسانه نام دانشجوی مضروب را فاش نکرده اما تصویر نامه دبیر شورای صنفی پردیس سیدخندان خطاب به ریاست دانشگاه خواجه نصیر را منتشر کرده که به این اقدام نیروهای حراستی به شدت اعتراض کرده است.همین رسانه در گزارشی از فشارهای نیروهای حراستی بر دانشجویان در رابطه با حجاب اجباری و پوشش خبر داده است. این رسانه از جمله به حضور نیروهای زن حراست در گیت‌های پردیس مرکزی دانشگاه تهران اشاره کرده که امری جدید است و نوشته که این نیروها به اغلب دانشجویان بابت پوششان تذکر داده و اذعان کرده‌اند که دختران تنها با مقنعه در دانشگاه اجازه ورود دارند.به نوشته این کانال تلگرامی، چند تن از دانشجویان دانشگاه الزهرا نیز بدون حکم انضباطی و به دستور حراست از خوابگاه دانشجویی محروم شده‌اند، امری که دلیل آن تاخیر در ورود به خوابگاه، نداشتن حجاب، مصرف مشروبات الکلی، استعمال سیگار، روابط نامشروع و... عنوان شده است.شوراهای صنفی دانشجویان کشور همچنین از صدور حکم تعلیق از تحصیل ارژنگ مرتضوی دانشجوی علوم کامپیوتر دانشگاه خوارزمی به مدت چهار نیم‌سال به اتهام ایجاد بلوا و آشوب در دانشگاه خبر داده است. این دانشجو اواخر آذر سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.با استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام و گزارش‌های شوراهای صنفی دانشجویان کشور و رادیو فردا؛ س.ن/ک.ر