حماس:
اشغالگران نسلکشی در غزه را با محاصره و کشتار ادامه میدهند۵-تیر-۱۴۰۵
سرنوشت شوم کنونی حماس وغزه
مگرجزاین است که رهبران حماس برای رقابت باساف به رژیم
تروریست وجنگ افروزولایت فقیه نزدیک شدندوهمکاری باسپاه تروریست قدس وهمسویی
باحزب الله لبنان را آغازکردندتابه عنوان گروه های نیابتی رژیم تروریست وجنگ
افروزولایت فقیه وتحریک سپاه تروریست قدس بااسراییل مقابله کنند؟
جنبش حماس اعلام کرد مردم غزه همچنان در سایه تداوم جنگ، محاصره و حملات رژیم صهیونیستی با فاجعهای انسانی و بیسابقه روبهرو هستند.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش حماس در بیانیهای تاکید کرد آنچه امروز در غزه جریان دارد، از گسترش گرسنگی و فقر گرفته تا فروپاشی نظام سلامت، تخریب شبکههای آب و فاضلاب، وخامت اوضاع زیست محیطی و معیشتی، توقف روند آموزش و افزایش رنج کودکان، زنان و سالمندان، نشان میدهد اشغالگران همچنان از گرسنگی، محرومسازی و تخریب هدفمند به عنوان ابزارهایی برای ادامه تجاوز علیه بیش از دو میلیون فلسطینی استفاده میکنند.در این بیانیه آمده است با وجود تلاش نهادهای انسانی و امدادی، حجم کمکهایی که وارد نوار غزه میشود همچنان محدود و کمتر از حداقل نیازهای واقعی مردم است؛ آن هم در شرایطی که رژیم صهیونیستی برای ورود و توزیع کمکها محدودیت ایجاد میکند و همه مؤلفههای زندگی را هدف قرار میدهد.حماس تاکید کرد ورود محدود کمکها هرگز جایگزین توقف تجاوز و رفع کامل محاصره نیست، زیرا ریشه اصلی فاجعه، اشغالگری و سیاستهای جنایتکارانه آن است، نه ضعف فعالیتهای امدادی و انسانی.این جنبش، رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا را مسئول کامل تشدید این فاجعه انسانی دانست و هرگونه تلاش برای اخلال در روند امدادرسانی، برهم زدن امنیت اجتماعی و خدمت به دستورکارهای اشغالگران را محکوم کرد.حماس از کشورهای عربی و اسلامی، سازمان ملل و نهادهای بینالمللی خواست مسئولیتهای قانونی و انسانی خود را بر عهده گرفته و برای توقف فوری جنگ نسلکشی، رفع کامل محاصره، بازگشایی همه گذرگاهها، تضمین ورود آزاد و امن کمکهای انسانی و آغاز فوری بازسازی غزه اقدام کنند.این جنبش تاکید کرد نجات نوار غزه تنها با موضعگیری و صدور بیانیه محقق نمیشود، بلکه نیازمند اقدامات عملی برای پایان دادن به تجاوز و محاصره و فراهم کردن امکان زندگی آزادانه و با کرامت برای ملت فلسطین در سرزمین خود است.