جمهوری اسلامی شنبه 16 آبان ماه سال 1388

نقد و بررسی " باج اوباما به صهيونيست ها "

" سیاست همگام پیگیری صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز به جای پرداختن به مسائل داخلی "

پس از دریافت ضربه ی جانانه از حضورمردم معترض در روز 13 آبان که روزملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شده بود. ولی از سوی مردم خشمگین و ناراضی همچون روز قدس 27 شهریور تبدیل به تظاهرات ضد حکومتی شد . مهم اینکه به جای آتش زدن پرچم و تصاویر رئیس جمهور آمریکا امسال در روز 13 آبان هم تصویر پاسدار گماشته احمدی نژاد دردانشگاه پائین کشیده شد . هم مهمتر اینکه تصویرلوطی جماران زیر پای تظاهر کنند گان اتهرانی لگد کوب شد. یعنی اینکه عمود خیمه ی نظام نه فقط فریاد مرگ بر دیکتاتور خامنه ای نصیبش شد ، بلکه تصویرش نیز از سوی معترضان ناراضی و خشمگین لگدمال شده است که پاسخ لگد مال کردن حقوق بشر در ایران و اوج تنفر و نفرت به رهبر لوطی جماران و کودتا گران حاگکم می باشد .

اما اکنون قلم بر دستان ورق پاره های حکومتی که جرأت نمی کنند سخنی یا گزارشی از تظاهرات ضد حکومتی از سوی مردم خشمگین بازتابدهند که نه در تهران بلکه در سایرشهر های بزرگ هم چنین تظاهراتی برگزار شد . اکنون رژیم کودتائی آنگونه نا مشروع و ضد مردمی شده ومتزلزل و وحشت زده شده است که حتی به سنگ قبر ندا آقا سلطان هم رحم نمی کنند و موجب مضاعف داغدار کردن مادرش شده استد .

همچنین قلم بر دستان یادداشتر وز نویس و سرمقاله نویس بطور موازی مأمور شده اند تا که قلم فرسائی در بستر سیاست صدورتروریسم و ارتجاع بروزن مرز کنند و سیاست مداخله گری در امورداخلی کشور های هموار و خاور میانه را پیگیری نمایند . یعنی اینکه در شرایطی که پاسدار انگلیسی علی لاریجانی برای دخالت گری و اجرای مأموریت به عراق سفر کرده است .ازطرف دیگر اسرائیلهم کشتی حامل سلاح بار گیری شده از بنادر ایران به مقصد بندر لبنان برای حزب الله لبنان را مصادره کرده و با نمایش محموله های تسلیحاتی زیر پوشش مواد غذائی یا پلاستیکی اهداف رژیم تروریستی کودتائی حاکم بر ایران را فاش ساخته است . بنابراین بموازی اینکه قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس ورق پاره ی کیهان امروز پیرامون دخالت گری در امور داخلی افغانستان تحلیل داده است . لذا همتایش نیز در سرمقاله ی ورق پاره ی جمهوری اسلامی محور اسرائیل و اوباما رئیس جمهور آمریکا و اتحادیه عرب و اروپا و محمود عباس واسرائیل قلم زنی کرده است .

البته رژیمی که کودتائی و فاشیستی و ضد مردمی می باشد که بد جوری هم در چنبره ی بحران های داخلی و منطقه ای و بین المللی گیر افتاده است . مشخص است وقتی مردم و مطالبات و نیاز شان برایش محلی از اعراب ندارد. پس می بایست که برای فرار از بحران ها با دور زدن مردم و نپرداختن به موضوعات و تضاد و اختلافات رشد یافته ناشی از جنگ قدرت و ثروت داخلیباندهای غالب و مغلوب می بایست همانگونه که اشاره شد آویزان به سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز شد و سیاست مداخله گری در امور داخلی سایر کشور ها دنبال نمود. البته گیر به وزیر امور خارجه ی آمریکا و رئیس جمهورش با اسرائیل دادن بدلیل کار شکنی و دشمنی کردن با روند مذاکرت صلح خاور میانه و به بن بست و شکست کشاندش می باشد . بهمین دلیل کشتی محموله ی سلاح برای حزب الله لبنان بار گیری شده بود تا که جنگ دیگری در خاور میانه تدارک دیده شود . درهمین مورد بی خود نیست که محمود عباس بدلیل اینگونه کار شکنی های سیستماتیک رژیم فاشیستی مذهبی کودتائی که بهانه به دست آمریکا و نخست وزیر اسرئیل داده است تا پیگیری مسئولانه ی روند مذاکرات صلح خاورمیانه را پیگیری نکنند تهدید به استعفا و عدم کاندید شدن در انتخابات آینده کرده است.بطورنمونه اکنون سرمقاله نویس اینگونه بعنوان همکاره ی فلسطین تیغ کشی علیه ی اوباما و نخست و زیر اسرائیل کرده واوبا ما را به جانبداری از اسرائیل و بد قولی کردن پس از رئیس جمهورشدنش متهم نموده و محمودعباس را نیز خائن نامیده است :

"اين چرخش سياسي واشنگتن و كرنش در برابر صهيونيستهااگرچه شرم آور است ولي بانگرشي به عملكرد هميشگي آمريكا تحت هيچ شرايطي تازگي ندارد و همواره رفتار سياسي آمريكا در حمايت بي حد و مرز از صهيونيستها تجلي يافته است . اين نكته از آن جهت اهميت دارد كه دولت اوباما در نخستين ماه هاي به قدرت رسيدن وانمود مي كرد كه گويا خواستار اصلاح مواضع تل آويو است و براي تحقق اين امر حاضر است صهيونيستها را تحت فشار قرار دهد. هيلاري كلينتون هم بارها خواستار تجديدنظر تل آويو در قبال شهرك سازي هاو توقف هرگونه عمليات در اين زمينه بود. كار بجائي رسيد كه نتانياهو پس از پايان يك جلسه هيئت دولت رژيم صهيونيستي با لحني قلدرمآبانه تصريح كرد : اسرائيلي ها هر جا بخواهند خانه هاي خود را مي سازند و حاضر نيستند از كسي در اين مورد اجازه بگيرند. وي حتي با اشاره مستقيم به دولت اوباما خاطرنشان ساخت اميدوارم اين جمله ها در آمريكا به خوبي شنيده شوند و ديگر كسي به ما دستور ندهد. اكنون كلينتون در پايان مذاكراتش با صهيونيستها و جناح خائن ابومازن دقيقا به تكرار مواضع تل آويو پرداخته و هشدارهاي قبلي خود را ناديده گرفته است . اين يك سرافكندگي بزرگ سياسي براي اوباما و دولتش محسوب مي شود كه قادر به اتخاذ مواضع روشن مستمر و قاطعي در قبال اسرائيل نبوده اند و در برابر تشرهاي رژيم صهيونيستي واداربه عقب نشيني شده اند."

در خاتمه اینکه سر مقاله نویس تعیین تکلیف برای کشور های عربی کرده و خط و نشان برای اتحادیه ی اروپا کشیده است . همچنین جائیکه خیلی سال است که اندام و تن فروشی در ایران تبدیل به یک بازار علنی از سوی محرومان و بازار پر رونق برای باندهای مافیائی وواسطه های حاکمیت شده است . اما اکنون سر مقاله نویس از موضع اشک تمساح ر یختن برای مردم فلسطین نقل قول کرده است که وزير خارجه سوئد سفر خود به فلسطين اشغالي را لغو كرد و حاضر نشد گزارشات مربوط به فروش اعضاي بدن اسراي فلسطيني توسط رژيم صهيونيستي را محكوم يا تكذيب كند. از سوی دیگر پس از اینکه سخنگوی جهان عرب شده است دردنباله از موضع سئوال و پرسشگری به روش بازجوئی ازاتحاديه اروپا سئوال کرده است از اين پس در قبال اين مسئله چه موضعي خواهد گرفت? آيا با آمريكا همصدا شده و در مواضع خود تجديدنظر مي كند؟ در ادامه بدون آنکه توضیح دهد چرا به جنایات روزانه درون خیاباان های ایران پاسخ نمی دهد یا اشاره نمی کند که چگونه عوامل سر کوب با تظاهر کنندگان بر خوردمی کنند؟ یا اینکه اشاره ای کند که در سیاه چال ها چه خبر است که فرمانده انتظامی تهران بزرگ سردار پاسدار به دستگیری 4000 نفر در روز 13 آبان بعنوان رقم نا چیز اعتراف کرده است . اما عجیب است که خطاب به اتحادیه ی اروپا و عرب طلبکارانه گفته است مواضع اروپا و اتحاديه عرب هرچه باشد در يك نكته ترديدي نيست و آن اينكه واشنگتن يكبار ديگر با حمايت از صهيونيست ها نشان داد كه جابجائي ها در كاخ سفيد تاثيري در مواضع ضدانساني آمريكا ندارد و اوباما هم به صهيونيست ها باج مي دهد. در آخر سئوال است که اگر اوباما به صهیونیست ها باج می دهد . پس برای چه پس از دو معرکه گیری روز قدس علیه اسرائیل و 13 آبان علیه ی آمریکا هیئت هسته ای دولت نا مشروع دهم در حال باج دادن و زانو زدن در برابر مذاکرات هسته ای آمریکا می باشد؟ نکند بدلیل فریادی های رسای مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و احمدی نژاد در این در دو روز و تبدیل شدنش به تظاهرات ضد حکومتی است که موجب گلاب زدن و قلب تهی کردن حاکمان کودتائی و قلم بر دست شده است تا که جیغ بنفش خالی بندی ضد اسرائیلی و آمریکائی بکشند پوشش توجیکاری فراهم شده باشد؟

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880816/index.html

شنبه 16 آبان ماه سال 1388