روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 20 تیر ماه سال 1389
نقد و بررسی : سر مقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " سياست و اخلاق "
"گفته می شود مگر کوسه و ریش پهن می شود؟ یا اینکه گفته می شود آزموده را دو باره آزمودن خطاست "
گفته می شود مگر کوسه و ریش پهن می شود؟ مگر پس از 32 سال تجربه ی عوامفریبی و دروغ و نیرنگ و شیادی و وارونه گوئی و تصویر مار کشیدن و مار نشان دادن که آزمون نشده است . همینطور مگر سیاست دین فروشی زیر نام دین ابزاری شده و دم از روحانیت و معنویت و اخلاق زدن دروغین زدن که صرفاً هدف قبضه ی قدرت و حفظ آن و تلاش برای حذف رقبا و خاموش کردن صدای منتقدان ومعترضان و دگر اندیشان و مخالفان بوده است تا با انحصاری کردن قدرت مکمل انباشت هر چه بیشتر ثروت شود، تاریخچه ی 32 ساله ندارد؟ چرا اکنون که شرایط آنگونه است که نه توان تحمل شرکای قدیم سهیم در قدرت وجود ندارد، بلکه در ادامه ی جنگ قدرت و ثروت جناحی و باندی اینان مورد بد ترین توهین و اتهام وتهدید ها واقع می شوند. ولی عجیب است که با زهم دم از سیاست و اخلاق زده شده است؟! راستی سرمقاله نویس چه تصور کرده است؟ آیا ایشان در یک سال گذشته که فریاد رسای مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه از سوی معترضان ناراضی سرداده شده را نشنیده است که نه پژواک این فریاد بلند اعتراضی ا یران گیر شد و نه حتی در خاور میانه طنین انداز شد ، بلکه عالم گیر شد که بطور مستقیم عامل اصلی یعنی عمود خیمه ی نظام ولی فقیه یا لوطی جماران نشانه گرفته شد که ادعای رهبر روحانی و معنویت را دارد ؟ ولی چون ولی فقیه مستبد رهبر مذهبی که جایگزین مستبد قبلی شده است . بدلیل اینکه استبداد وتک صدائی در ایران ریشه ی تاریخی هزاران ساله دارد. بنابراین جواب عدم پاسخگوئی به مطابات و خواست مردم ایران و پایمال شدن حق و حقوق شان و عدم آزادی و عدالت و ترویج تک صدائی و استبداد حاکم دینی 32 ساله، منتهی به فریاد های پر تو افکن اعتراضی شد که از گلوهای معترضان ناراضی به خصوص نسل جوان خشمگین با مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه از سر داده شد . البته پیشگام این جنبش اعتراضی آزادی خواهانه و حق طلبانه دانشجویان دختر و پسر بوده اند . اما اکنون سر مقاله نویس بدون آنکه بگوید که حاصل 32 سال حکومت دینی در ایران برای مردم ایران و کشور های همسایه و منطقه چه بوده است؟ یا اینکه گفته باشد که فتوای صدور انقلای خمینی شیاد به برون مرز که بستر ساز جنگ خانمان بر انداز 8 ساله ی ایران و عراق شد که همراه شعار راه قدس از کربلا می گذرد بود. یا اینکه حمایت تاکتیکی رهبر بنیانگذاراز فلسطین که جمعه ی آخر ماه رمضان را قدس نامید که در ادامه موجب تنش و اختلاف و جنگ داخلی و برادر کشی میان فلسطینیان شد و در نهایت منتهی به جدائی نواز غزه و جنگ 22 روزه با اسرائیل گردید . همچنین با دشمنی آشکار با روند صلح خاورمیانه کردن و فضای ناامنی و بی ثباتی در منطقه حاکم نمودن که منجر به اشغال نظامی افغانستان و عرق گردید. بهر حال با فراموشی کامل این مسائل و حتی بدون اشاره به نقش آشکار مداخله گرایانه و تخریبی رژیم ضد بشری که در منطقه داشته است. ولی در عوض برای مقصر قلمداد کردن دیگران که چون اخلاق را در سیاست با دخالت گری شان در خاورمیانه را رعایت نکرده اند ایشان اینگونه نگاه نقادانه به این موضوع دخالت گری زور گویان نا عادل بی اخلاق در خاورمیانه داشته و رهنمود داده است:

اگر به وضعيت امروز نقاط مختلف جهان نگاهي بياندازيم، متأسفانه با اين واقعيت تلخ مواجه خواهيم شد كه اكثر ملت‌ها با انواع و اقسام گرفتاري‌ها و نابساماني‌ها مواجهند. علاوه بر جنگ و درگيري‌هاي خونين ناشي از اختلافات سياسي و قومي و گروهي و حتي مذهبي و فرقه گرائي، فقر و آلودگي‌ها و ناهنجاري‌هاي اجتماعي، رمقي براي مردم باقي نگذاشته است. امروزه نسبت به گذشته، قوانين بهتر و جامع تري در اختيار كشورها قرار دارد ولي با ا ينحال شرايط اجتماعي و امنيتي در مجموع دشوارتر از هر زمان ديگري است كه محصول سلطه قدرت‌هاي زياده خواه است. در خاورميانه و جهان اسلام، چند كانون تشنج توسط زورگويان جهاني تأسيس شده كه هر روز از ميان مردم قرباني مي‌گيرد. فلسطين، يكي از اين كانون هاست كه مظهر بي عدالتي قدرت‌هاي مدعي حقوق بشر است. سرزمين فلسطين اكنون نزديك يك قرن است كه كانون درگيري است و مردم مظلوم آن آواره و بي خانمان و بلاتكليف هستند و هر روز عده‌اي از آنها به خاك و خون كشيده مي‌شوند. سرزمين آباء و اجدادي اين مردم توسط زورگويان غصب شده و حكومتي بر آن مسلط است كه هيچ منطقي جز كشتار و شكنجه و قلدري ندارد. دولت‌هاي مدعي دموكراسي و حقوق بشر نيز از اين جنايات حمايت مي‌كنند و برخلاف تعاليم و سيره حضرت مسيح كه منادي صلح و عدالت بود، بيشترين ظلم را بر مردم فلسطين روا ميدارند. افغانستان و عراق، وضعيت بهتري ندارند. خاك اين دو كشور در اشغال آمريكاست و مردم در ناامني و نابساماني بسر مي‌برند و هر روز با انفجارها و كشتارهاي وسيع مواجهند. در پاكستان نيز استعمارگران با ايجاد اختلاف و تفرقه مردم را به شكل‌هاي مختلف تحت فشار و جنگ و خون ريزي قرار مي‌دهند و آرامش و آسايش را از آنها سلب مي‌كنند. همين وضعيت در آفريقا، بخش‌هاي ديگر آسيا، آمريكاي لاتين و حتي در خود كشورهاي غربي وجود دارد و مردم عادي قرباني هوس‌هاي زياده خواهانه حاكمان مستكبر هستند. اينها همه از عوارض دور شدن سياست از اخلاق است. فلسفه بعثت، تزكيه است و به همين دليل است كه در قرآن كريم به هنگام بيان اهداف انبيا، تزكيه قبل از تعليم ذكر شده و بارها مورد تأكيد قرار گرفته است"
سر مقاله نویس مدافع سر سخت اخلاق و مخالف حکومت زور گویان و سیاست زور گوئی در جهان بازهم بدون توجه یا اشاره داشتن که فضای ایران چگونه است و جایگاه این اخلاق مورد نظر ایشان که باید در سیاست رعایت شود در رژیم ضد بشری در ایران کجاست یا چگونه می باشد؟ اما آویزان به بنیانگذار خمینی شیاد شده و از وی نقل قول کرده است که عدم تزکیه ریشه ی مشکل عدم رعایت اخلاق در سیاست و حکومت بوده که چنین موجب ابزار زور گوئی و بی عدالتی در جهان شده است . بهر حال این نقل قول از خمینی شیاد با نتیجه گیری مرتبط به آن را سر مقاله نویس اینگونه تشریح نموده و تحلیل داده است:
امام خميني نيز تزكيه را شرط اصلي موفقيت بشر در اداره جامعه و انگيزه بعثت ميدانستند و در سخنراني‌ها و پيام‌هايشان به اين نكته عنايت ويژه‌اي نشان ميدادند. اين جملات روشن و نوراني و عميق از امام خميني است كه فرمود: - تمام اختلافاتي كه در بشر هست براي اينست كه تزكيه نشده است. غايت بعثت اينست كه تزكيه كند مردم را... و اگر تزكيه بشوند طغيان پيش نمي‌آيد.اگر امروز بسياري از سران كشورها از حكومت به عنوان ابزاري براي سركوب مردم استفاده مي‌كنند به اين علت است كه تزكيه نشده‌اند و سياست را از اخلاق محروم ساخته‌اند. اگر بسياري از كشورهاي اسلامي گرفتار استبداد هستند و سلطه گران خارجي نيز در آنها با دست باز جنايت مي‌كنند به اين علت است كه زمامداران اين كشورها تزكيه نشده‌اند. اگر جهان امروز، جهان جنگ و خون ريزي و ناامني و چپاول و فقر و فساد و انواع ناهنجاري هاست به اين علت است كه ماديات بر معنويات غلبه كرده و جان انسان‌ها از تزكيه بي بهره است. به همين دليل، حكومت‌ها از قدرت استفاده ابزاري مي‌كنند، براي رسيدن به قدرت حاضرند به هر وسيله‌اي متوسل شوند، از نظر آنها در همه حال "هدف وسيله را توجيه مي‌كند" و براي ماندن در قدرت نيز از قتل و غارت و سركوب ملت‌ها و ايجاد فساد در جامعه باكي ندارند. جهان امروز، به اخلاق بيش از هر چيز ديگري نياز دارد. قدرت‌ها و حكومت‌هاي محروم از اخلاق اكنون بر جهان مسلط هستند و همه جا را به تباهي كشانده‌اند. اين مشكل بشريت امروز را فقط تعاليم الهي اسلام است كه مي‌تواند حل كند. از اين رو، نظام جمهوري اسلامي و ملت ايران وظيفه سنگيني برعهده دارند كه البته فقط درصورتي كه سياست را در خدمت اخلاق قرار دهند مي‌توانند از عهده آن برآيند"

در خاتمه اینکه وقتی آخوند جماعت منبری که حرفه اش خواندن روضه خوانی های تکراری و گریز به صحرای کربلا زدن وامام حسین کشی و اشک گیری بوده است . مشخص است وقتی که فرصت طلبانه و موج سوارانه در یک کشور بزرگ تاریخی اینان بقدرت رسیده باشند که دین را ابزار قدرت و سر کوب و سانسور و خفقان خود نموده باشند . به خصوص اینکه چنگ بر منابع و ذخایر میهن انداخته باشند . مگر اینان حاضر می باشند که بسادگی از شیوه روضه خوانی و گریز به صحرای کربلا زدن برای منحرف کردن اذهان عمومی دست بر دارند که در راستای حفظ قدرت است . با اینکه شیوه ی ابزاری کردن دین و دین فروشی را رها سازند و قدرت را به آسانی به مردم واگذار نمایند . پس بی جهت نیست که اکنون سر مقاله نویس با وجود در دسترس بودن تجربه ی 32 ساله ی حکومت فاشیستی دینی در ایران که موجود می باشد . معلوم است که برای چه با آویزان شدن به مبعث پیامبر و دین ابزاری شده تلاش نموده است تا که با ترفند از ریش بریدن و پیوند سبیل زدن رابطه ی میان سیاست و اخلاق در رژیم ضد بشری آزمون شده را باز با رهنمود دادن های این چنینی "دنياي امروز، به دليل مشكلات اخلاقي زيادي كه گريبان گير انسان هاست، بيش از هر زمان ديگري به تعاليم انبياء الهي نيازمند است "به محک آزمون بگذارد . در صورتیکه گفته می شود آزموده را دو بارهآزمودن خطاست ؟ آری مگر دستآورد تجربه ی حاکمیت دینی در 32 سال گذشته در ایران چه بوده است که پس از 32 سال بازهم توصیه این تجربه ی بس پر هزینه و بنیان کن و کشور ویران کن و خانواده نا بودساز دوباره داده شده است؟ لذا بدون شک تنها راه رهائی از شرایط موجود تلاش وقفه نا پذیر مبارزه برای تغییرات دمکراتیک در ایران و جدائی دین از حکومت و تشکیل حکومت سکولار است تا که آخوندها و شرکایشان از قدرت پائین کشیده شوند و کرکره ی چند نبش دین فروشی برای حکومت کردن برای همیشه تعطیل گردد.