گزیده خبر های 13 آبان 90 قسمت-2

تکذیب یک شایعه وحشتناک درباره نصرتی

در رژیمی که مدعی امن وآزادترین کشور جهان است نتیجه 33 سال مبارزه با بی حجابی و اراذل اوباش و شبیخون فرهنگی در بستر ایجاد فضای رعب ووحشت که منتهی به اعدام کاپیتان تیم ملی فوتبال شد و ادامه ی این سیاست اکنون به اینجا رسیده که در این گزارش آمده است . یعنی میادین فوتبال تبدیل به هواخوری زندانیان اوین شده است

با این وجود نصرتی که آماج شایعات گوناگون قرار دارد شایعه خروج از کشور و البته خبر هولناک خودکشی خود را در گفتگویی با اوج نیوز تکذیب کرد و درباره انتشار این مسائل ابراز تاسف نمود: "هیچ جا نمی‌روم، همین جا کنار خانواده‌ام می‌مانم." اوج: یکی از منابع نزدیک به محمد نصرتی درمورد شرایط وی پس از بازی با داماش توضیحاتی داده که در زیر میخوانید:محمد شرایط بسیار بدی دارد. در این چند روز ساعتی خواب به چشمش نیامده و دیروز کار به جایی رسید که در درمانگاهی نزدیک منزلش بستری و زیر سرم رفت. مادر و همسر او نیز شرایط خوبی ندارند.منبع نزدیک به نصرتی می‌گفت، شب بعد از بازی مادرش ساعت‌ها زیر باران اشک می‌ریخت. او نگران آینده فرزندش است. اخبار و شایعات گوناگون مبنی بر فرار از کشور، خداحافظی از فوتبال و ... برای کسی که تازه یک ماه است نامزد کرده وضعیت وحشتناکی را پیرامونش ایجاد کرده است.نامزد وی که دانشجوست ایمیل‌های متعددی از دوستانش پیرامون ماجرای نصرتی دریافت می‌کند و همین مسئله شرایط روحی-روانی دشواری را برای او به وجود آورده است.محمد نصرتی بعد از آن بازی تا کنون دو بار از منزل خارج شده، یک بار برای مراجعه به ستاد منشور اخلاقی و مرتبه دیگر برای رفتن زیر سرم در درمانگاه.زننده گل صعود به جام جهانی 2006 به دوستان نزدیکش گفته اینکه من چگونه آدمی هستم و چه خصوصیات اخلاقی دارم را دیگران باید بگویند. من همواره اخلاق را سرلوحه کارهای خود قرار دادم اما در این شرایط نمی‌دانم چه باید بگویم و چکار باید بکنم. اصلا حال روز خوبی ندارم.با این وجود نصرتی که آماج شایعات گوناگون قرار دارد شایعه خروج از کشور و البته خبر هولناک خودکشی خود را در گفتگویی با اوج نیوز تکذیب کرد و درباره انتشار این مسائل ابراز تاسف نمود: "هیچ جا نمی‌روم، همین جا کنار خانواده‌ام می‌مانم."او یک جمله دیگر هم می‌گوید: "یکشنبه شب قرار بود به برنامه پارک ملت بروم. همه چیز آماده بود و لباسم را پوشیده بودم. به سمت آدرس استودیو حرکت کردم که ناگهان متوجه عمق اتفاقات رخ داده در تماس‌ها و اس‌ام‌اس ها شدم. از همانجا به خانه برگشتم."

اعدام قرباني به جرم خنديدن به حكم قاضي!

مشخص است وقتی رژیم ضد بشری قرون وسطایی با شعار مرگ بر زنده ها درود بر مرده ها شکل گرفت که رهبر شیاد دین فروش وعوامفریبش پیام نوروزی داد که به جای برگزاری جشن مراسم نوروزی باید مردم در گورستان حضور یابند وبدیدار موجی ها وجانبازان جنگ ضد ملی ومیهنی نعمت الهی خوانده شده به بیمارستان بروند . بنابراین دیگر ابهامی باقی نمی ماند که خنده جرم است .حال اگر به قاضی قاتل خندیده شود معلوم است که پاداش این خنده طناب دار است تاکه اشک از چشمان متهم قربانی واعضای خانواده اش بر گونه های شان جاری سازد.

گزارش هاي رسيده به كانون نشان مي دهد كه زنداني كه روز پنجشنبه گذشته در گنبدكاووس اعدام شد, تنها به دليل خنديدن به حكم قاضي, مجازات مرگ دريافت كرد. به گزارش كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها، اين زنداني كه ابراهيم خلج نام داشته, براي اولين بار دستگير مي شود. در دادگاه به او حكم ابد مي دهند و به هنگام ابلاغ حكم, او به قاضي مي خندد! قاضي هم در تلافي اين اقدام زنداني, به او حكم اعدام ابلاغ مي كند و پرونده را باز مي گذارد. در جريان دادگاه كه به رياست قاضي قلي زاده برگزار شده بود, از خانواده زنداني, مبلغ600 ميليون تومان درخواست مي شود تا در صورت ارائه اين ميزان پول از اجراي اعدام صرفنظر گردد. خانواده ابراهيم خلج چنين تواني براي پرداخت پول نداشتند ولي در روز آخر با كمك گرفتن از مردم پول را تهيه مي كنند. اما با اين وجود, به بهانه عدم طي مراحل قانوني ارائه هزينه, اين زنداني بيگناه اعدام مي شود.

بی توجهی به وضعیت نامناسب جسمانی کیوان صمیمی روزنامه نگار زندانی

وقتی در رژیم فاشیستی ذهبی جرم خنده اعدام باشد . دیگر چه نیازی به پیگیری است تا که پرسش شود جرم اهل قلم در مطبوعات چیست؟ یاا ینکه وقتی امت جای ملت شده باشد و دین هم تبدیل به ابزار قدرت و ثروت و سانسور و سرکوب شده باشد و ملی گرایی هم مترادف ارتداد باشد . باید که شاهد چنین خبر هایی در مورد اهل قلم و مطبوعات و ملی گرایی بود که دو مود آن چنین است؟

تداوم وضعیت نامناسب جسمانی کیوان صمیمی، روزنامه نگار زندانی و بی توجهی مسوولان زندان رجایی شهر به این وضعیت موجب نگرانی فرزندان این روزنامه نگار دربند شده است.به گزارش کلمه، وضعیت جسمانی کیوان صمیمی در زندان بسیار نامناسب است . چندی پیش فرزندان صمیمی اعلام کردند که طبق گفته پزشکان زندان، غده ای در کبد پدرشان دیده شده و او باید هر چه زودتر تحت عمل جراحی و مراقبت های ویژه قرار گیرد اما تاکنون مسوولان هیچ توجهی به این موضوع نشان نداده اند. خانواده صمیمی خواستار آن هستند که این زندانی سیاسی هر چه زودتر برای درمان به بیمارستان منتقل شود.آنها حتی خواستار مرخصی برای پدرشان هم نیستند و تنها می خواهند او درمان شود چرا که معتقدند این وضعیت نامناسب جسمی می تواند سلامتی وی را تهدید کند. چندی پیش مهدی محمودیان دیگر روزنامه نگار زندانی زندان رجایی شهر برای درمان به یکی از بیمارستان های شهر تهران منتقل شد .فرزندان صمیمی چندی پیش در نامه ای به رییس قوه قضاییه خواستار اعطای مرخصی به پدر زندانی و بیمار خود شدند اما آنها تاکنون هیچ پاسخی به این درخواست نداده اند.کیوان صمیمی، روزنامه نگار زندانی، هشتم آذر ماه سال ۸۹ از زندان اوین به زندان رجایی شهر منتقل شد.احضارعیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران .خبر گزاری جبهه ملی ایران ; عیسی خان حاتمی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران که در انتظار حکم دادگاه تجدید نظر میباشد ٬از سوی وزارت اصلاعات احضار شد.پیش از این آقایان مهندس زعیم٬دکتر باوند و دکتر رشیدی نیز احضار شده بودند که دکتر علی رشیدی بازداشت شد.پیمان عارف عضو جبهه ملی ایران نیز در چند روز اخیر بازداشت شده است . آقای حاتمی علاوه بر عضویت در جبهه ملی در جنبش نوبنیاد همبستگی نیز فعال است و نقش ارزنده ای در اتحاد نیروهای ملی ایفا کرده است .وی همچنین مسئول نشریه ایران مهر است که سال گذشته از سوی جمهوری اسلامی بسته شد.

حسن فائزی، در انفرادی بند ۲۰۹ اوین.

هرچه ماهیت ضد مردمی و قرون وسطایی ونا مشروع بودن رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی بیشتر فاش می شود .موازی آن دو ارگان دستگاه قضایی فاسد ودژخیمان زندانبان زندان هم فعال تر می شوند تا سیاست رعب و وحشت تضعیف نشود که موجب شکستن دیوار اختناق شود ومنتهی به سرازیر شدنن اراضیان بر توی خیابان با فریاد مرگ بر دیکتاتور وخامنه ای واصل ولایت ویح گردد ودر نهایت کرکره دین فروشی و عوامفریبی پایین کشیده شود.

عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در اختیار وزارت اطلاعات و در بند ۲۰۹ محبوس است.به گزارش کلمه، پس از حدود یکماه بی خبری از وضعیت حسن فائزی از اعضا سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، وی در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری و در اختیار وزارت اطلاعات می باشد. حدود یکماه پیش حسن فائزی عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و کارمند وزارت کشور در منزل خود در تهران بازداشت و تا کنون هیچ یک از نهادهای امنیتی مسولیت بازداشت وی را نپذیرفته بودند.

برادر رضا شهابی: بازجوی برادرم گفته است هر مقام کشور برای آزادیت نامه بنویسد فایده ندارد، فعلا من تصمیم می گیرم.

یک روزی خمینی شیاد نا پرهیزی کرد خواست در رابت با زنده یاد طالقانی که امام جمعه موقت تهران بود وبحث قرآن در صحنه می کرد خمینی گفت لاکن خدا هم هم کار گر است و هم مورچه . در جایی دیگر گفته بود که بر دست کوج نشینان بوسه میز ند و از مرفهین کاخ نشین اسلام آمریکایی بیزار است . حال بماند که وعده کیلویی و آبکی بک نمیر بهار میاد کمبیزه با خیار میاد مستضعفان و پا بر هنگان در آینده صاحب حکومت می شوند .اکنون شرایط محرومان به خصوص کار گران زحمتکش آنگونه شده است که بازجوی دژخیم و شکنجه گر زندان ادعای ابر قدرتی ولی وقیح گونه کرده است.

رضا شهابی، فعال کارگری ۲۲ خرداد سال گذشته بازداشت شد و تا کنون چندین بار به دلیل روشن نشدن وضعیت پرونده بلاتکلیفیش درزندان دست به اعتصاب غذا زده است. به گفته حسن شهابی، برادر این زندانی او از زمان دستگیری تا یکماه پیش در سلول انفرادی بوده و یا تنها با یک نفر دیگر هم بند بود است."برادر رضا شهابی، زندانی عقیدتی و عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با ابراز اینکه بازجویی برادرش به او گفته است : “اینقدر پیگیری نکنید فعلا هر چه من بگویم همان می شود و تو باید همینجا بمانی.” به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« آقای شهابی گفت که بازجویش به او گفته است هر مقام کشوری هم برای آزادیت نامه بنویسد فایده ندارد. اینقدر نامه نگاری و پیگیری نکنید تا وقتی من تصمیم نگیرم فعلا همین است و شما باید همین جا بمانیدرضا شهابی، فعال کارگری ۲۲ خرداد سال گذشته بازداشت شد و تا کنون چندین بار به دلیل روشن نشدن وضعیت پرونده بلاتکلیفیش در زندان دست به اعتصاب غذا زده است. به گفته حسن شهابی، برادر این زندانی او از زمان دستگیری تا یکماه پیش در سلول انفرادی بوده و یا تنها با یک نفر دیگر هم بند بود است. او ماه قبل به اتاق ۱۲ نفره ای در بند ۲۰۹ منتقل شد ولی پس از گذشت ۱۸ ماه هنوز به بند عمومی منتقل نشده است. برادر وی در گفتگو با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران اوضاع روحی او را در ماه های اخیر نامناسب توصیف کرد.حسن شهابی درباره علت صحبت های بازجوی برادرش به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« بالاخره بازجویش چیزهای از آقای شهابی خواسته است که ایشان هم نپذیرفتند. ایشان مصر بودند که آقای شهابی برعلیه خودش به دروغ اعتراف کند که مثلا ارتباط با بیگانگان داشته و یا در اخلال در نظم و امنیت عمومی نقش داشته که او هم به گردن نگرفته است و به همین دلیل بازجویش ظاهرا از این موضوع ناراحت استحسن شهابی با اشاره به اینکه آخرین دادگاه برادرش در تاریخ ۴ خرداد ماه امسال برگزار شده است، گفت:«طبق نظر قاضی، برادرم باید به بند عمومی زندان منتقل می شده و همچنین با قرار وثیقه آزاد می شده است اما فعلا از آزادی ایشان ممانعت می شود و جواب درست و حسابی هم به ما نمی دهند که علت چیست، اصلا جرمش چیست، به چه چیزی محکوم است و مجازاتش چیست. نه به ما چیزی گفته اند و نه به وکیلشحسن شهابی با نگرانی از وضعیت روحی برادرش گفت:«از لحاظ روحیه از دو، سه ماه پیش وضعیت خوبی ندارد. واقعا در طول ۱۸ ماه بهش فشار آمده است. دو فرزندش یکسال تحصیلی را بدون پدر گذرانده اند. مخارج خانواده اش را دیگران تامین می کنند. خانواده آقای شهابی مستاجر هستند، همسرش خانه دار است و تا به حال فامیل و دوستان آقای شهابی به چرخش زندگی این خانواده کمک کرده اند، واقعا خانواده اش وضعیت سختی دارند و همه اینها را رضا در زندان می داند و کاری از دستش بر نمی آید