گزیده خبرهای 24 آبان 90 قسمت- 4

وقتی احمدی‌نژاد درس عدالت و آزادی می‌دهد

بالاخره هرگونه تصویر وشکلک وادا و اطوار های پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور و مشاورانش که متهم به جریان انحرافی درون دولت شده اند . برای رقبای منتقدان اصول گرایان دولت حالت سوژه یا بهانه برای خنده بنگی های اهل خرابات دارد. برای همین تحقیر می شوند یا به تمسخر وریشخند گرفته می شوند تا بستری برای ریسه رفتن باشند. فراموش نشود که این شیوه بخشی از عریان کردن ماهیت مدعیان اصول گرایان عاشق خدمت و نه شیفتگان قدرت است.


رئیسجمهور در نخستین اجلاس وحدت و انسجام ملی جوانان ایرانی، پای تخته سیاه رفت و با گچ درس آزادی و عدالت را روی آن تشریح کرد.

وزارت کشور به درخواست مجوز برای همایش اصلاح‌طلبان پاسخ نداد

سئوال است که با اینگونه محدودیت و ممنوعیت که در اصل نوعی دهان کجی وتحقیر کردن رقیب مغلوب می باشد . باز هم این رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی اصلاح نا پذیر مشروعیت دارد و با زهم باید بیش ازاین تحقیر شد وتن به ذلت و سازش داد وتلاش برای داشتن چند کرسی بازار مکاره ی دوره ی نهم کرد و اعلام آمادگی بیش از این تن به ذلت وخواری دادن برای شرکت در نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی نهم کرد؟

ایلنا: یک فعال سیاسی اصلاح طلب با انتقاد از ممانعت از برگزاری همایش اصلاح‌طلبان در عید غدیر، گفت: قرار بود این همایش در سالن اصلی وزارت کشور برگزار شود، برای این منظور نیز درخواست مجوز شده بود که پاسخی به آن داده نشد.احمد حکیمی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا تصریح کرد: کشور قانون اساسی دارد و همه چیز در قانون مشخص است،اما عده‌ای فکر می‌کنند وقتی قدرت را در دست دارند مملکت هم مال آنهاست. وی افزود:وقتی صحبت از نظام می‌شود همه شهروندان حقوق یکسان دارند و این درست نیست که برخی از موضع مالک نگاه و برخورد می‌کنند. شرایط رقابت برابر بین جناح‌ها نیست و گروه‌هایی که از طرف قانون نیز اجازه فعالیت دارند، امکانی برایشان فراهم نمی‌شود و نگاه تبعیض آمیز در فعالیت گروه‌های سیاسی دیده می‌شود.این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: ‌اصلاح طلب‌ها دغدغه مسائل کشور را دارند اما اجازه فعالیت ندارند و طبیعی است که این نوع رفتار موجب دل سردی و یاس در بین نیرو‌ها و فعالین اصلاح طلب خواهد شد.وی در مورد سخن برخی فعالان اصولگرا در مورد این که اصلاح ‌طلبان خود همایش عید غدیر را برگزار نکردند، گفت: اصولگرایان از کجا می‌دانند که چه مسائلی در بین اصلاح طلبان مطرح می‌شود؟ قرار بر این بود که پیش همایش به عنوان مقدمه‌ای برای همایش اصلی روز غدیر برگزار شود، وقتی اجازه برگزاری پیش همایش را ندادند اجازه برگزاری همایش اصلی را می‌دهند؟حکیمی‌پور درپایان گفت: قرار بود همایش اصلی در سالن اصلی وزارت کشور برگزار شود، برای این منظور نیز درخواست مجوز شده بود که پاسخی به آن داده نشد.

یادداشت معنادار قالیباف درباره تهرانی مقدم (در انفحار پادگان سپاه کشته شد)دشمنان مقدم را بهتر از دوستان می‌شناختند

اینگونه گزارشات تناقض آمیز آنگونه است که بیشتر فاش می سازد که ادعای مضحک پاسداران که عامل انفجار خرابکاری نبوده است بیشتر ثابت می شود که ادعای پاسدار وارونه است.

دیگربان : در شرایطی که سپاه در خصوص دست داشتن «موساد» در انفجار زاغه مهمات این نیرو در ملارد سکوت کرده است٬ محمدباقر قالیباف٬ شهردار تهران یادداشت معناداری درباره حسن تهرانی مقدم نوشته است.آقای قالیباف که از همرزمان سابق تهرانی مقدم است٬ روز سه‌شنبه (۲۴ آبان) نوشته است: «دشمنان ما بهتر از دوستان٬ حسن را می‌شناختند. این بچه‌ها قابل جایگزین نیستندحسن تهرانی مقدم٬ مسئول سازمان جهاد خودکفایی سپاه (شنبه ۲۱ آبان) در پی انفجار مهیبی در زاعه مهمات سپاه در ملارد (کرج) به همراه ۱۶ تن دیگر جان خود را از دست داد.حسین علایی از فرماندهان سابق سپاه نخستین فردی بود که پس از انشار خبر درگذشت تهرانی مقدم٬ نوشت وی در حال کسب آمادگی بیشتر برای مقابله با تهدیدات اخیر {نظامی} جان خود را از دست داد.پیش از انتشار این دو یادداشت٬ یک وبلاگ‌نویس محافظه‌کار در نخستین ساعات وقوع انفجار نیز در وبلاگ خود نوشته بود: «سردار حسن تهرانی مقدم همه جا به دنبالت بودند که شهیدت کنند آخر کار خودشان را کردندرسانه‌های غربی در روز‌های اخیر از دست داشتن «موساد» سرویس جاسوسی اسرائیل در انفجار زاغه مهمات سپاه در ملارد خبر داده‌اند٬ اما مقام‌های سپاه تاکنون به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده‌اند.سپاه پاسداران پیش‌تر اعلام کرده بود که انفجار مذکور بر اثر «خرابکاری» نبوده است.

کویت سفیر ایران را احضار کرد

مشخص است که ربودن اتباع کویتی و اتهام جاسوسی زدن در صورتیکه اینان برای فیلم برداری مستند غیر سیاسی به ایران دعوت به شدند. ولی ربوده وبه گروگان گرفته شده واتهام جاسوسی به اینان زده شده است . بنابراین قرار نیست که مقابل این آدم ربایی و باج گیری سکوت شود وواکنش اعتراضی از سوی مقامات کویتی انجام نگیرد؟

معاون وزير امور خارجه كويت سفير ايران در اين كشور را به دليل پيگيري مساله بازداشت دو تبعه كويتي در ايران، احضار كردبه گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري كويت، خالد سليمان الجارالله در ديدار با روح‌الله قهرماني، سفير ايران در كويت از وي خواست تا تلاش‌هايش را براي آزادي اين دو تبعه در سريعترين زمان ممكن انجام دهد.وي هم‌چنين بر ادامه تماس‌هاي ميان دو دولت براي تضمين آزادي اين دو بازداشتي كويتي تاكيد كرد.به گزارش ايسنا اين در حالي است كه سفارت ايران در كويت در بيانيه‌اي با اشاره به بازداشت دو تبعه اين كشور در ايران اعلام كرد كه آنان اقدامي خلاف رواديد سياحتي دريافتي مرتكب شده‌اند و موضوع در دست بررسي است.در ادامه اين بيانيه كه روز دوشنبه منتشر شده، آمده است: به منظور روشن شدن افكار عمومي و جلوگيري از هرگونه تلاش براي تنش آفريني در روابط برادرانه دو كشور مسلمان و همسايه از سوي بدخواهان دو ملت دوست ايران و كويت، سفارت جمهوري اسلامي ايران اعلام مي دارد كه دو شهروند كويتي بازداشت شده در ايران عملي بر خلاف رواديد سياحتي اخذ شده مرتكب شده اند.سفارت ايران افزود: اين موضوع از سوي مراجع ذيربط در دست بررسي و پيگيري است.اين در حالي است كه برخي رسانه‌ها از بازداشت دو تبعه كويتي در آبادان به اتهام جاسوسي خبر داده بودند.

صدای مجلس هم از سرعت پائین اینترنت در آمد

آن موقع که بازار مکاره دست نشانده با واگذاری شرکت مخابرات به ارگان فاشیستی کودتایی از سوی دولت نه سکوت که موافقت کردند که با طرح با ترفند خصوصی سازیی واگذاری سهام عدالت دولتی اجرا شد . اینان به خوبی می دانستند که پاسداران ضمن اینکه مفت صاحب شرکت مخابرات شدند زیرا که آن را مصادره و اشغال کردند . مهمتر اینکه آگاه بودند که هدف جاسوسی و کنترل شنود تلفنی و ارسال پارازیت برروی شبکه های ماهواره ای و فیلتر گزاری اینترنت وکاهش سرعت می باشد که با شدت از سوی پاسداران دنبال خواهد شد تا هیچگونه خبر واطلاعات ممیزی ناشده درز یا بازتاب داده نشود .شاید اعضای بازار مکاره تصور نمی کردند که ترکش این تهاجم به بازار مکاره هم اصابت خواهد نمود وخودشان هم جزو قربانیان سانسور وتفتیش عقاید خواهند بود.


رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام تمایل مجلس به افزابش سرعت اینترنت کاربران خانگی از پیگیری این موضوع و مذاکره با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افزایش این سرعت خبر داد.سید حسین هاشمی در حاشیه مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی – ایران تله کام 2011 – که از 24 آبان تا 27 آبان ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران اظهار داشت: مجلس علاقه ‌مند است که سرعت اینترنت را برای کاربران خانگی افزایش دهد.وی با بیان اینکه تاکنون جلسات متعددی در این زمینه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته ایم گفت: شخص وزیر ارتباطات با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این باره مذاکراتی انجام داده اند که امیدواریم این افزایش سرعت صورت گیرد.به گزارش مهر، طرح افزایش سرعت اینترنت برای کاربران خانگی در حالی از سوی نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دست پیگیری است که بیش از 5 سال است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با مصوبه هیئت دولت حداکثر سرعت دسترسی به اینترنت برای کاربران خانگی را 128 کیلوبیت بر ثانیه قرار داده و کاربران برای دسترسی به سرعتی بیش از این با محدودیت مواجه هستند.این در حالی است که براساس استانداردهای اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی مخابرات ، ضریب نفوذ اینترنت کشورها براساس اینترنت با پهنای باند بیش از 512 کیلوبیت بر ثانیه محاسبه می شود.