گزیده خبرهای 16 آبان 90 قسمت -2

سروری در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد."منگی سیاسی" آمریکایی‌ها در پی ارائه 100 سند از سوی ایران.خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: سکوت آمریکایی‌ها در برابر موضع ایران در خصوص ارائه صد سند جنایات تروریستی این کشور، دلالت بر "منگی سیاسی" آنان دارد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900816000189

رژیم ضد بشری قرون وسطایی فاشیستی مذهبی آنچنان در بحران فرو رفته و در بن بست قرار دارد و در سطح منطقه و جهان به انزوا کشانیده شده است که برای برون رفت از بحران جدید فاش شدن طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا که تبیدیل به تهدید جدی شده است نیاز به لمپن وبد نام تر ین مهره های خود دارد . از جمله پرویز سروری مسئول سابق وعضو بازار مکاره است که جزو یکی از مجرمان دست اندار کار جنایت ضد بشری بازداشتگاه کهریزک است . زیرا که با گزارش پرونده را وارونه ک رد تا پرونده ی مجرمان اصلی مطرح و پیگیری نشود . اکنون هم در دفاع از سپاه قدس به استناد 100 پرونده رهبر ولی وقیح منفور ونا مشروعش این چنین عربده کشی ضد آمریکایی کشیده است؟

پرویز سروری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، به گفته وی، آمریکایی‌ها و غربی‌ها کوچکترین مسئله را با یک بعد رسانه‌ای وسیع و استفاده از یک دیپلماسی عمومی و دیپلماسی‌های مختلف علیه ایران بزرگ‌نمایی می‌کردند و جمهوری اسلامی ایران را به انفعال می‌کشاندند.در این زمینه‌ها با اینکه حق با ایران بود اما دیپلماسی آنها ما را به انفعال کشانده بود اما با حرکت جدیدی که مقام معظم رهبری آغاز کردند، این ایران است که غرب و آمریکا را به انفعال کشاند باید دانست که دیپلماسی هر کشوری تلاش می‌کند از وضعیت انفعال خارج شده و فعال شود.وی اضافه کرد: باید دیپلماسی‌های مختلف از جمله دیپلماسی عمومی و نیز دیپلماسی پارلمانی را در این زمینه فعال کنیم و اجازه ندهیم که آمریکایی‌ها از این مرحله عبور کنند.سروی با تاکید بر اینکه سکوت آمریکایی‌ها و غربی‌ها در برابر موضع ایران در خصوص اسناد محکومیت این کشور در اقدامات تروریستی دلالت بر آن دارد که آنها در یک "منگی سیاسی" به سر می‌برند، ی اقدامی که کمیسیون امنیت ملی درباره تحریم برخی مقامات آمریکایی و رهبران جنایتکار این کشور انجام داد، به نظرم اقدام بسیار خوبی بود که آثار و نتایج مثبتی را نیز از خودش نشان داد.این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خاتمه با ذکر این نکته که اعلام موضوع ارائه صد سند جنایات تروریستی آمریکا از سوی ایران می‌تواند بار رسانه‌ای وسیعی را در دنیا ایجاد کند، گفت: این مسئله می‌تواند به عنوان یک مطالبه از آمریکا مطرح شود و این کشور را از موضع مدعی به موضع متهم تنزل دهد و موجب بازشدن افق جدیدی در عرصه دیپلماسی کشور شود.

.افشاگری‌های احمدی نژاد بلوف است

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=82965

مگر در رژیم ضد بشری عوامفریب دین فروش غارتگر آشکارا هردروغ را راست و بالعکس مرتکب شده است ودر هر زمینه ای رسوا وفاش شده درجا تکذیب و انکار کرده است به خصوص که از رأس تا ذیل آلوده به فساد وتبعیض است دیگر افشاگری کردن مگر نیاز به سند دارد؟ مگر فراموش شده است که با عباس پالیزدار افشاگر 44 اسامی دانه درشت های مفسدان اقتصادی چه کردند؟

متاسفانه با توجه به این کد‌هایی که دارد می‌دهد، باید منتظر چنین افشاگری‌هایی از دولت بر علیه اصولگرایان باشیم. اولا این ادعا‌ها بلوف است اگر چنین چیزی هست اعلام کنند. بار‌ها توسط رهبری گفته شده است که هر جایی هست، فساد معرفی بشود اما آقای احمدی‌نژاد مداوم می‌گویند که افشا خواهند کرد اما چیزی نمی‌گویند و بعدا می‌آیند و اتهاماتی را مطرح می‌کند و مشخص است که دستشان در این مطلب خالی استدوباره احمدی‌نژاد و جریان موسوم به انحرافی در صدر اخبار قرار گرفت و این بار با انتشار اظهاراتی که احمدی نژاد در جمع ستادهای انتخاباتی کرده است و با دفاع تمام قد از مشایی. در این میان اگر چه یک فعال سیاسی اصولگرا چون پرونده اصولگریان را پاک می‌داند، باکی از این روش ندارد، دیگر نماینده اصولگرای مجلس معتقد است که به رغم خالی بودن این افشاگری‌ها از صدق، روش مطرح کردن این اتهامات می‌تواند شائبه‌هایی را ایجاد کند.به گزارش شفاف مهمترین اظهارات نور الله حیدری دستنایی در گفتگو با فرارو عبارت است از: جریان انحرافی کاملا به یک گفتمان فراگیر در درون دولت تبدیل شده است. دولت این حرکت را تحت این عنوان قبول ندارند اما پذیرفته‌اند که گفتمانی وجود دارد که اگر چه از دید ما انحرافی است اما خود این افراد معتقدند اصولگرایی ناب است.همین که این‌ها قبول دارند که این حرکت در درون دولت، حالا به سردمداری آقای احمدی‌نژاد و با مدیریت در سایه مشایی وجود دارد که با اصولگرایان به خصوص اصولگرایانی که حرکتشان با جامعتین همخوانی دارد، نشان می‌دهد که این‌ها چنین جریانی را پذیرفته‌اند هرچند شاخص‌های آن را به روشنی اعلام نمی‌کنند.این جدایی شاخصه‌هایی دارد که از سوی ایشان اشاره نمی‌شود اما با رصد کردن اخبار اطلاعات و مواضعشان متوجه می‌شویم که این حرکت دارای مولفه‌هایی است که کاملا در تقابل با اصولگرایی و ولایت‌مداری است.اولا این جریانی که در درون دولت است کاملا محرز است که با روحانیت و مراجع میانه خوبی ندارد. ثانیا در برابر تحولاتی که در منطقه رخ داد و نظام و رهبری آن را بیداری اسلامی دانستند، موضعی متفاوت داشته است. ثالتا در حوزه عفاف و حجاب این‌ها به نوعی لیبرالسیم فرهنگی یا تسامح و تساهل رسیده‌اند. رابعا در بعد اقتصادی هم مشخص است که این جریان چگونه عملکردی داشته است و نهاد‌های نظارتی و مجلس گزارش از قصور و اطلاع این جریان در فساد مالی داده است.وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد که برخورد افشاگرانه‌ای که آقای احمدی‌نژاد در انتخابات سال ۸۸ با رقبای خود داشتند این‌بار با اصولگرایان داشته باشند، گفت: «متاسفانه با توجه به این کد‌هایی که دارد می‌دهد، باید منتظر چنین افشاگری‌هایی از دولت بر علیه اصولگرایان باشیم. اولا این ادعا‌ها بلوف است اگر چنین چیزی هست اعلام کنند. بار‌ها توسط رهبری گفته شده است که هر جایی هست، فساد معرفی بشود اما آقای احمدی‌نژاد مداوم می‌گویند که افشا خواهند کرد اما چیزی نمی‌گویند و بعدا می‌آیند و اتهاماتی را مطرح می‌کند و مشخص است که دستشان در این مطلب خالی استاین جریان می‌خواهد به هر طریقی که شده در قدرت بماند و این خیلی خطرناک است. زیرا اگر به خاطر خدمت بود به هر کاری دست نمی‌زدند از این رو ایشان معتقدند که برای رسیدن به هدف هر وسیله‌ای قابل استفاده است

«روش احمدی نژادی»: تفرقه افکنی، اتهامات غیر قضایی و فرافکنی

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=83096

این گزارش هم ادامه ی گزارش قبلی می باشدچون ناشی از اختلاف و رقابت جنگ قدرت وثروت و دعوای سهم خواهی می باشد که منجر به مچ گیری از همدیگر شده است . اگر نه مگر عنصر سالم غیر آلوده درر ژیم از رأس تا ذیل آلوده به فساد یافت می شود؟ مشروط براینکه وقتی چنین شرایطی حاکم باشد معلوم است که تفرقه وصف آرایی متخاصمان رو بروی همدیگر هم وجود دارد.

تجمع اعتراض آمیز کارگران اداره خطوط راه‌آهن استان مرکزی

چگونه است که در این رژیم غارتگر عوامفریب و دین فروش شرایط آنگونه خرت وخر و آشفته بازار شده است که از یک سو خبر اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی بانکی مخابره می شود . از طرف دیگر هیچ مسئولی حد اقل پاسخگوی نمی باشد که چرا باید از 2 تا 11 ماه دستمزد نا چیر کارگران محروم و زحمتکش پرداخت نشود؟

ایلنا: تعدادی از کارگران خطوط راه‌آهن استان مرکزی در اعتراض به خصوصی شدن و عدم پرداخت حقوق و دستمزد‌ها از ۲ تا ۱۱ ماه از ساعت ۱۰ صبح شنبه ۱۴ آبان ماه در مقابل ساختمان اداری راه‌آهن اراک اجتماع کردند. به گزارش خبرنگار ایلنا، این کارگران معترض که با حداقل ۱۴ تا ۳۰ سال سابقه کار از دی ماه سال ۸۹ پس از واگذاری بخشی از خدمات راه‌اهن به بخش خصوصی به شرکت تراورز که از زیر مجموعه‌های شرکت «امیر آریا خسروی»، به شمار می‌رود با دارا بودن حکم استخدام کشوری و بیمه تامین اجتماعی از زیر مجموعه شرکت راه‌آهن دولت جمهوری اسلامی ایران به پرسنل شرکت تراورز تغییر وضعیت داده شده‌اند هر یک از ۲ تا ۱۱ ماه است که حقوق، دستمزد و اضافه‌کاری دریافت نکرده‌اند. نماینده کارگران معترض به ایلنا گفت: کارگران اداره خطوط راه‌آهن در سخت‌ترین شرایط بدون لحظه‌ای توقف در کار و وقفه در انجام وظیفه با توجه به حساسیت کار و مقید بودن به حفظ جان و سلامتی هم‌وطنان به رغم عدم پرداخت حقوق‌ها و مشکلات مالی به انجام وظیفه وجدانی خود ادامه داده‌اند.

بازداشت چندین زبان آموز در آموزشگاهی در مشهد به بهانه «بدحجابی»

اینکه بیش از حد فاش شدن داستان تف و تاق وریش برای مدعیان رهبر جبش بیداری اسلامی منطقه می باشد . زیرا که سئوال است که چرا باید پس از 33 سال مبارزه با بی حجابی کردنن تیجه آنگونه شده است که اکنون در شهر مذهبی مشهد زیر پوشش بهانه ی بدحجابی در آموزشگاه های زبان دست به یورش زدن وبازداشت دختران زده می شود؟

گزارشات از مشهد حاکی از آن است که هفتۀ گذشته نیروهای امنیتی با هجوم به برخی مراکز آموزش زبان مشهد با ایجاد رعب و وحشت و بر هم زدن نظم کلاسهای آموزشگاهها به بهانه «بدحجابی» اقدام به بازداشت زبان آموزان این آموزشگاه کرده اند.به گزارش دانشجونیوز، همزمان با شدت گرفتن طرح های امنیتی و پلیسی در ایران، از شهر مشهد خبر می رسد که نیروهای امنیتی با هجوم به یکی از آموزشگاه های زبان، اقدام به بازداشت چندین زبان آموز کرده اند.گفته می شود نیروهای امنیتی دلیل بازداشت و آزار و اذیت این زبان آموزان را «بدحجابی» عنوان کرده است.بر اساس این گزارشات این اقدام نیروهای امنیتی با توقف خودروهای ون در مقابل درب آموزشگاه و حضور نیروها درون کلاسها و بیرون کشیدن زبان آموزان از سر کلاس انجام شده است.گفتنی است تا کنون این اتفاق در برخی از آموزشگاه های محدودۀ بلوار سجاد مشهد رخ داده است.این اقدام نیروهای امنیتی مشهد موجب اعتراض خانواده ها به مسئولین آموزشگاه ها به دلیل عدم امنیت کافی فرزندانشان سرکلاس و همچنین منجر به انصراف زبان آموزان از ادامۀ حضور در کلاس ها شده است.

صدور حکم حبس و اعدام برای دو زندانی سیاسی در ارومیه

چرا گفته نمی شود که مگر در ارومیه چه خبر است که روی دست زندان اوین وزاهدان زده است چون بطور سیستماتیک خبر های اعدام ازز ندان ارومیه گزارش می شود؟

بهروز آلخانی و اکبر اکبر‌پور پس از یک سال تحمل حبس در سلول‌های انفرادی از سوی دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام محاربه به ترتیب به اعدام و ۱۳ سال حبس محکوم شدند.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این دو زندانی حدود یک سال پیش توسط اداره اطلاعات ارومیه بازداشت و مهر ماه سالجاری در شعبه یک دادگاه انقلاب ارومیه محاکمه شدند.اتهام این افراد محاربه از طریق همکاری با گروه‌های معاند نظام اعلام شده است.در حال حاضر این دو زندانی سیاسی که به دلیل یک سال حبس انفرادی در شرایط نامناسب روحی قرار دارند جهت عدم شناسایی به بند زندانیان مواد مخدر در زندان مرکزی ارومیه منتقل شده‌اند.گفته می شود بهروز آلخانی به دلیل عدم تعادل روحی در زمان محاکمه نتوانسته از خود دفاع کند

دادستان مشهد: سرقت اولین جرم مشهد است /در زندان ۳ هزار نفری، ۱۳ هزار زندانی داریم!

چرا گفته نمی شود که در شهر مذهبی مشهد که زادگاه ولی وقیح منفور ونا مشروع می باشد ریشه وعلت سرقت ورشد آن چیست ؟ همچنین بی عدالتی وتبعیض و غارتگری و اختلاس و فاصله ی عمیق طبقاتی در این مورد چه نقشی دارد؟

ایسنا : دادستان عمومي و انقلاب مشهد گفت: سرقت اولين جرم از نظر فراواني در شهر مشهد است.محمود ذوقي در يكصد و سي‌امين جلسه علني سومين دوره شوراي اسلامي شهر مشهد، به بيان رده‌بندي جرايم در شهر پرداخت و افزود: توهين و اهانت، ايراد و ضرب و جرح عمدي، ايراد صدمه بدني غيرعمدي، استعمال مواد مخدر، تهديد، نگهداري و مالكيت مواد مخدر و تخريب و خيانت در امانت در رده‌هاي بعدي اين جدول قرار دارند.وي در مورد جرم سرقت عنوان كرد: سرقت از فروردين ماه تا خرداد ماه سير صعودي داشته اما از تير ماه كاهش قابل توجهي داشته است و در حالي كه وقوع سرقت در خرداد ماه 2925 مورد بوده، اين جرم در مهر ماه به 2086 رسيده است.ذوقي به بيان وضعيت زندان‌هاي مشهد پرداخت و گفت: آمار زندان مركزي مشهد، اردوگاه چناران و كانون اصلاح و تربيت مشهد به طور ميانگين وجود 15 هزار و 9953 زنداني را نشان مي‌دهد.وي با بيان اينكه وضعيت زندان مشهد از حيث تراكم زنداني نامطلوب است، تصريح كرد: ظرفيت اسمي زندان مشهد حداكثر 3000 نفر است اما در حال حاضر 13 هزار زنداني داريم.دادستان عمومي و انقلاب مشهد ادامه داد: در ماه‌هاي اخير كاهش ورودي به زندان مشهد داشتيم و مشهد تنها شهري بوده است كه آمار زندانيان آن كاهش يافته ضمن اينكه در بعضي جرايم مانند جرايم مخل امنيت اجتماعي چاره‌اي جز زنداني كردن افراد نداريم.وي با بيان اينكه بيشترين آمار زندانيان مربوط به جرم سرقت است، عنوان كرد: بايد بررسي شود كه چه تعداد از اين افراد به دليل مسائل اقتصادي و يا نبود اشتغال و اخراج از كار مجبور به سرقت شده‌اند؛ او را مي‌گيريم و بعد فرزندان او هم مجبور مي‌شوند براي امرار معاش خود سرقت كنند.رييس هيات مديره انجمن حمايت از زندانيان مشهد، خاطرنشان كرد: فشار و استرس روي همسران زندانيان طاقت‌فرساست و براستي به اين همه هزينه‌هاي سنگين، يك زن چطور مي‌تواند تحمل كند.