گزیده خبر های 21 آبان 90

وال استریت ژورنال گزارش داد:تلاش ضدایرانی آمریکا برای فروش تسلیحات به ۶ کشور حاشیه خلیج فارس.خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی در گزارشی از تلاش آمریکا برای فروش حجم قابل توجهی تسلیحات نظامی و بمب‌های بتن شکن به کشورهای همسایه ایران برای مقابله با قابلیت‌های نظامی ایران خبر داد.

این گزارش مربوط به بخشی از واکنش تهدیدات حاکمان ایران در دفاع از پروژه ی هسته ای و تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای است که پس از گزارش اخیر آمانو مدیر کل آژانس بین المللی اتمی تهدیدات شروع شده است.زیرا که در این گزارش قید شده است اهداف نظامی تعقیب می شود . پس از آن از رهبر ولی وقیح منفور ونا مشروع و رئیس پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور و دو برادران لاریجانی رؤسای دو نهاد حکومتی همراه با سایر مسئولان حکومتی و بلند گوهای منابر ائمه جماعات وتریبون های دیگر ورسانه های خبری ومطبوعاتی به دفاع از پروژه ی هسته ای پرداخته اند و از موضع جنگ افروزی تهاجمی دست به تهدید با توهین به آمانو و آمریکا و اسراییل زده اند. بهر حال گزارش این خبر فروش سلاح به 6 کشور حاشیه خلیج فارس از سوی آمریکا آنسوی معادله اخراج نیروهای نظامی از عراق به کویت می باشد که خبر از آمادگی برای تهاجم نظامی جدید در منطقه می دهد .

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "وال استریت ژورنال"، دولت "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا به طور مخفیانه طرح‌هایی را برای فراهم آوردن هزاران بمب بتن شکن و دیگر تجهیزات نظامی برای یکی از کشورهای مهم خلیج فارس بررسی می‌کند.این گزارش افزود: این طرح‌ به عنوان بخشی از تلاش فزاینده آمریکا برای ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای بمنظور مقابله با ایران مطرح شده است.بنا بر این گزارش، فروش پیشنهادی تجهیزات نظامی به امارات عربی متحده توسط آمریکا به طور گسترده قابلیت‌های موجود نیروی هوایی این کشور را برای هدف قرار دادن ساختارهای ثابت که می تواند شامل تونل ها و یا دیوارهای بتنی شود، افزایش می دهد. این گزارش افزود: بسته پیشنهادی فروش سلاح به امارات انتظار می رود در روزهای آتی رسما به کنگره ارائه شود و در صورت تصویب در کنگره حدود ۴ هزار و ۹۰۰ مورد مهمات جنگی و همچنین تعداد زیادی سامانه‌های تسلیحاتی را در اختیار این کشور قرار خواهد داد. فروش این تجهیزات به امارات در زمانی صورت می گیرد که تمرکز آمریکا بر خروج نیروهای خود از عراق است. مقامات دفاعی آمریکا اعلام کرده اند که این کشور پس از عقب نشینی نیروهای خود از عراق حدود ۴۰هزار نیروی مستقر در منطقه خواهد داشت. این گزارش در ادامه تأکید کرد: دولت اوباما سعی در بالا بردن توان نظامی ۶ کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس به عنوان بخشی از طرح ایجاد تعادل در قبال ایران دارد. این کشورها عبارتند از عربستان سعودی، بحرین، عمان، قطر، امارات عربی متحده و کویت.بنا بر این گزارش، آمریکا در ماه‌های اخیر برگزاری یک سری گفت‌وگوهای استراتژیک با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را آغاز کرده است. و پنتاگون نیز سعی داشته است تا تبادل اطلاعات و قابلیت‌های نظامی با این ۶ کشور را ارتقاء بخشد.قراردادهای تسلیحاتی اخیر آمریکا با کشورهای حاشیه خلیج فارس، شامل یک طرح ۶۰ میلیارد دلاری برای فروش جنگنده های اف-۱۵، حدود ۲ هزار پوند بمب های بتن شکن و دیگر مهمات نظامی بوده است. پنتاگون اخیرا به کنگره اطلاع داد که طرح‌هایی برای فروش موشک‌های "استینجر" و موشک‌های میان برد هوا به هوا به عمان وجود دارد.

سید حسن نصرالله:ایران با رهبری بی‌نظیر خود به تهدیدات با قدرت دو چندان پاسخ می‌دهد.خبرگزاری فارس: دبیر کل حزب الله لبنان طی سخنانی به مناسبت روز شهید گفت که جنگ علیه ایران و سوریه کل منطقه را درگیر خواهد کرد و ایران به تهدیدات با قدرت دو چندان پاسخ خواهد داد.

\http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900820000730

پس از تهدید لفظی و تبلیغاتی رهبر لوطی جماران جماران که از موضع ضعف و وحشت قدرت نمایی شده است اکنون کفتر پر قیچی اش شیخ حسن نصرالله وارد صحنه شده است تا به استناد لغزخوانی های رهبر صاحب دلارهای اهدایی رجز خوانی مشابه را رله و نشخوار کند تا نشان از اثبات ضعف و منزوی بودن کامل رژیم فاشیستی مذهبی ایران نمایش داده شود . مشروط بر اینکه اقدامات واکنشی مقابل هر گونه تهاجم نظامی به تأسیسات هسته ای چیزی فراتر از اینگونه تهدیدت تبلیغاتی نمایشی نمی باشد.مهمتر اینکه شیخ حسن نصرالله اعتراف کرده وفاش ساخته است که سرنوشت ولی وقیح منفور ونا مشروع با بشار اسد دیکتاتور جنایتکار بد جوری بهم پیوند خورده است.

به گزارش فارس، سیدحسن نصرالله طی سخنانی به مناسبت روز شهید که سخنانش به طور مستقیم از شبکه خبری المنار پخش می شد، گفت: امیدواریم، روزی فرا برسد که در آن دولت لبنان این روز را رسما به عنوان "روز شهید" نامگذاری کند تا در آن یاد و خاطره تمام شهدای وطن گرامی‌ داشته شود.سید حسن نصرالله اظهار داشت: ما از تمام تلاش‌های گروه‌های مقاومت و مشارکت واقعی و حقیقی آنها در دفاع از لبنان تشکر و قدردانی می‌کنیم. و در ابتدا به این مناسبت اشاره‌ای خواهیم داشت و سپس از اوضاع داخلی جاری در لبنان سخن خواهم گفت.دبیرکل حزب الله افزود: در این روز یاد و خاطره تمام شهدای حزب الله که در میان آنها فرمانده‌هان و کادرهای رهبری و شهادت طلبان بزرگ وجود دارند، را گرامی می‌داریم، شهدای گران‌قدر و بزرگی که پرچمدار آنها شهید بزرگ "احمد قصیر" است و به این خیل بزرگ و عظیم شهدا که به راه خود ایمان و باور داشتند و جزیی لاینفک و جدایی ناپذیر امت خود بودند و غم‌ها و دردها و رنج‌هایشان را بر دوش می‌کشیدند و امتی که این شهدا را تقدیم این راه کردند و به این جمع بزرگوار، افتخار می‌کنیم.سید حسن نصرالله تصریح کرد: انتخاب این روز به مناسبت معروفی صورت گرفت که همان اجرای عملیات شهادت طالبانه "احمد قصیر" در شهر صور است. این عملیات تا به امروز به دلیل میزان خسارات وارده به دشمن توسط یک شهید و در آن واحد، از دیگر عملیات‌های شهادت طلبانه به اجرا گذاشته شده متمایز و همچنان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عملیات صورت گرفته در تاریخ مبارزات اعراب – اسرائیل است.آرامش لبنان از برکت خون شهداست / مقاومت آماده پاسخگویی به هر تجاوزی استوی افزود: امروزه برای اولین بار است که لبنان و مشخصا جنوب آن در امنیت ، راحتی و آرامش کامل به زندگی خود ادامه می‌دهد.دولت میقاتی دولتی متنوع و تکثرگراست.جنگ علیه ایران و سوریه کل منطقه را درگیر خواهد کرد/ اوضاع منطقه به نفع مقاومت است.ایران قدرتمند با ارتش و ملت خود از تهدیدات هراسی به دل ندارد.ایران و سوریه در برابر اشغالگری آمریکا ایستادند.آمریکا می خواهد ایران را به مذاکرات مستقیم بکشاند.جنگ علیه ایران و سوریه محدود به این دو کشور نمی شود .نصرالله تاکید کرد: امروز وزیر دفاع آمریکا را که ادعاهای واهی کرده باید خوب بداند که جنگ علیه ایران و سوریه هرگز در ایران و یا سوریه باقی نخواهد ماند بلکه این جنگ کل منطقه را درگیر خواهد کرد و این‌ها محاسبات واقعی است و واقعیت این است؛ ما در تمامی رخدادهای آینده همچنان با ایمان و با عزم و اراده باقی خواهیم ماند و ان شاءالله پیروز میدان خواهیم بود.وی همچنین گفت: دل بستن به ضعیف بیهوده و زیانبار است و زمان ضعف و واپس‌گرایی این امت تمام شده است. امروز در روز شهید تاکید می‌کنیم که دوران شکست‌‌ها بسر آمده است و ما باید خون شهدا را حفظ کرده و این راه را تکمیل کنیم و ما در این مسیر با شما هستیم، امروز بیش از هر زمان دیگری اوضاع محلی، منطقه‌ای و بین‌‌المللی به نفع ملت‌های منطقه و محور مقاومت است.

ولی امر مسلمین جهان: متجاوز خود را آماده دریافت سیلی های محکم و مشتهای پولادین کند.هرگونه تعرض، آمریکا و سگ‌‌‌ نگهبانش را از درون متلاشی خواهد کرد.خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب فرمودند:‌هم آمریکا بداند، هم دست‌نشاندگانش بدانند، هم سگ نگهبانش رژیم صهیونیستى در این منطقه بداند؛ پاسخ ملت ایران به هرگونه تعرضى، هرگونه تجاوزى، بلکه هر گونه تهدیدى، پاسخى خواهد بود که از درون، آنها را از هم خواهد پاشید و متلاشى خواهد کرد

.http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900820000165

گذشته از قمپز توخالی در کردن وژست قدرت از موضع ضعف گرفتن که شبیه آن گردن کلفت مست قمه بر دست می باشد که توی خیابان عربده کشی می کرد . اماوقتی با افسر پلیس مواجه شد . تغییر لهجه د اد وبطور موزون همراه با حالت رقص کمر داد زد آی یک چاقوی فروشی دارم . همچنین بدون در نظر گرفتن اختلاف بالانس قدرت نظامی میان متخاصمین که هرگز قابل مقایسه با هم نیست و لی ولی وقیح منفور ونامشروع با رهنمود پاسداران کودتا گر دست به فرافکنی عربده کشانه تهدید آمیززده است . سئوال است که مگر فقط آمریکا است که سگ نگهبان در منطقه دارد و رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران در عراق نوری مالکی و سپاه قدس و در لبنان شیخ حسن نصر الله وحزب الله را ندارد .پس برای چه دیگ به دیگ گفته است که روت سیاه؟

به گزارش خبرگزاری فارس، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته(پنج‌شنبه) در مراسم تحلیف و دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه افسری امام علی (ع) حضور یافته و سخنان بسیار مهمی ایراد فرمودند. خود را براى تداوم این عزت ملى و اقتدار بین‌المللى آماده نگه دارید. همه باید آماده باشیم. همه باید براى حفظ ارزشهاى والاى ماندگار در طول تاریخ، خود را آماده نگه دارند؛ در عرصه‌ى علم، در عرصه‌ى کار، در عرصه‌ى صنعت، در عرصه‌ى مدیریت و سیاست، و در نوک پیکان، براى دفاع ملى، نیروهاى مسلح؛ عرصه‌ى رزم نظامى. ما مطمئنیم که ساخت مستحکم نظام جمهورى اسلامى و اتحاد ملى و نزدیکى دلها میان آحاد ملت، بزرگترین بازدارنده است. همه موظفند این ساخت استوار و مستحکم را حفظ کنند و استحکام بیشترى به آن ببخشند. از خداوند متعال براى یکایک شما جوانان عزیزم، فرزندان عزیزم، و براى اساتید شما، براى فرماندهان شما، براى همه‌ى کسانى که در پدید آمدن این پدیده‌ى زیبا و پرشکوه دخیل بوده‌اند، توفیق، حسن عاقبت و عزت و سربلندى مسئلت میکنم

حاشیه دیدار ایران و بحرین/آل خلیفه قوانین فیفا را زیرپا گذاشت/ جو سیاسی در ورزشگاه منامه.خبرگزاری فارس: دولت آل خلیفه بحرین در دیدار با ایران قوانین فیفا را زیر پا گذاشت و جو سیاسی در ورزشگاه ایجاد کرد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900820000731

گفته می شود چیزی که عوض داره گله نداره . مشخص است وقتی که ورزش هم همچون دین سیاسی و ابزار باج گیری شده باشد . سرنوشت مسابقات ورزشی جز این نمی تواند باشد. چونکه هنگامی که در ایران بسیج عمومی به حضور ساندیس خوران و بسیجیان در ورزشگاه آزادی داده می شود تا که فریاد های مرگ بر آل خلیفه و آل سعود سر داده شود تا که فضا آنگونه شود که بشود 6 گل به تیم فوتبال بحرین زد تا اینگونه با حاکمان بحرین و عربستان مبارزه شود . معلوم است که رقیب هم در خانه ی خود تلافی می کند . اما مشخص نیست که اگر چنانچه در بحرین متقابل به مثل شود . آیه و حدیث وارونه نازل می شود تا که طلبکارانه هم انتقاد وهم مظلوم نمایی شود ای هوار قوانین فیفا در بحرین نقض شده است؟ در صورتی که گفته می شود خود کرده را تدبیر نیست .

به گزارش خبرگزاری فارس، دولت آل خلیفه بحرین که بیش از 120 ورزشکار این کشور را دستگیر کرده و به زندان فرستاده است، امشب قوانین فیفا را زیر پا گذاشت و جوی سیاسی را در ورزشگاه منامه حاکم کرد. تصاویری از آل خلیفه در دست تماشاگران بود و همچنین پرچم های عربستان را روبه روی جایگاه و مقابل دوربین های تلویزیونی نصب کرده بودند. این در حالی است که طبق قوانین فیفا میزبان حق ندارد در ورزشگاه فعالیت سیاسی انجام بدهد.* در دقیقه 35 مسابقه یکی از تماشاگران با پرچم بحرین وارد زمین بازی شد و بازی چند لحظه ای به همین دلیل متوقف شد.*در دقیقه 38 مسابقه تماشاگران بحرینی برای اینکه نشان دهند ورزشگاه خالی نیست بر روی صندلی های مقابل دوربین تلویزیونی نشستند. برخی از آنها نیز پرچم های عربستان را در دست داشتند.*ده پانزده تماشاگر ایرانی در ورزشگاه حضور دارند. دولت بحرین با کارشکنی برخی از تماشاگران و خبرنگاران و عکاسان ایرانی را از فرودگاه منامه دیپورت کرد که باعث اعتراض فدراسیون فوتبال ایران به فیفا شد.نیمه اول بازی با نتیجه یک بر صفر به سود بحرین به پایان رسید.

مقدماتی جام جهانی 2014- قاره آسیا/ایران یک امتیاز از بحرین گرفت و صدرنشین ماند.خبرگزاری فارس: تیم ملی فوتبال ایران با تساوی برابر بحرین در صدر جدول گروه پنجم باقی ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی ایران در چهارمین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی در مرحله گروهی در ورزشگاه منامه از ساعت 19به مصاف تیم بحرین رفت و بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید تا ایران با این مساوی همچنان صدرنشین گروه پنجم باقی بماند.محمد العجمی در دقیقه 45+1 برای بحرین گلزنی کرد. در دقیقه 90+2 مجتبی جباری گل مساوی را به ثمر رساند.تیم ایران در نیمه دوم حملات زیادی را بر روی دروازه بحرین انجام داد اما فقط یکبار از فرصت های گلزنی استفاده کرد.در دقیقه 75 بازیکنان ایران به وقت کشی بازیکنان بحرین اعتراض داشتند و این مسئله را به داور هم گوشزد کردند و در دقیقه 80 نیز تماشاگران بحرینی با استفاده از نور لیزر باعث شدند چند لحظه ای بازی متوقف شود.با این تساوی تیم ملی ایران 8 امتیازی شد و در صدر جدول گروه پنج باقی ماند.بحرین نیز 5امتیازی شد و در رده سوم باقی ماند قطر با 5 امتیاز و تفاضل گل بهتر دوم است و اندونزی بدون امتیاز نیز در مکان چهارم است.(دیدار قطر و اندونزی در حال برگزاری است)بشیر عبدالمالک داور سنگاپوری قضاوت این بازی را برعهده دارد که به حامد العنزی از بحرین و حسین ماهینی از ایران کارت زرد نشان داد.در این مرحله از مسابقات تیم ها در پنج گروه چهار تیمی قرار دارند که دو تیم از هر گروه صعود می کنند و 10 تیم صعود کرده به مرحله بعدی در دو گروه 5 تیمی تقسیم می شوند که تیم های اول و دوم گروه ها مستقیم به جام جهانی برزیل صعود می کنند.ترکیب تیم ملی ایران:سید مهدی رحمتی، حسین ماهینی، هادی عقیلی، سید جلال حسینی، مهرداد پولادی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، محمدرضا خلعتبری( از دقیقه 60 جواد کاظمیان)، غلامرضا رضایی( از دقیقه 78 میلاد میداودی) و کریم انصاری فرد( از دقیقه 60 محمد قاضی)