روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 18 آبان ماه سال 1390

نقد و بررسی : سرمقاله ی روزی نامه ی حکومتی جمهوری "ظرفيت‌هاي ايران در مقابل توطئه آمريكا "

"اگر چنانچه در ایران جانشین ارزان وبی خطر بودن تولید انرژی وجود نمی داشت . می شد باور کرد که این پروژه دارای اهداف نظامی نمی باشد . دلیل دیگر کدام نیروگاه هسته ای در کشور هایی که دارای نیروگاه هسته ای برق رسانی هستند ساخت یک نیروگاهش اینهمه زمان همراه با هزینه ی بسیار سنگین سرمایه و زمان بر بوده باشد که نیروگاه وتأسیسات هسته ای ایران این چنین شده است؟"

سر مقاله نویس در دفاع از پروژه ی هسته ای و دروغ نامیدن گزارش اخیر آمانومدیر کل آژانس بین المللی اتمی که تأکید شده دارای اهداف نظامی می باشد و مرتبط کردن دروغ بودن این گزارش به تکذیب ترور فاش شده سفیر عربستان در آمریکا سرمقاله نویس مرتکب عذر بدتر گاه یا چشم کور کردن به جای زیر ابرو بر داشتن شده است . برای اینکه گره زدن این دو موضوع بهم دیگر وانکار کردنش بدون توجه داشتن این واقعیت که حاکمان رژیم فاشیستی مذهبی ایران از ابتدای شکل گیری اش تا کنون حتی یک مورد وجود نداشته است که اینان به مردم نه راست که دروغ نگفته باشند که اکنون باید توقع داشت که پیرامون دو موضوع مهم همچون طرح فاش شده ی سفیر عربستان در آمریکا و افشا شدن اهداف نظامی هسته ای از سوی آما نو مدیر کل آژانس اتمی بین المللی که از ابتدا بطور پنهانی شروع شد و پس از فاش شدن اهداف این پروژه سیاست وقت کشی با باج دادن وتهدید کردن و حتی گروگان گرفتن شهروندان خارجی تا کنون به پیش برده شده است .اما آنچه مسلم است وشکی نمی تواند وجود داشته باشد بیان این واقعیت است که اهداف این پروژه نظامی ودستیابی به بمب اتمی ونه صلح آمیز وتولید انرژی نبوده است . زیرا اگر چنانچه در ایران جانشین ارزان وبی خطر بودن تولید انرژی وجود نمی داشت . می شد باور کرد که این پروژه دارای اهداف نظامی نمی باشد . دلیل دیگر کدام نیروگاه هسته ای در کشور هایی که دارای نیروگاه هسته ای برق رسانی هستند ساخت یک نیروگاهش اینهمه زمان همراه با هزینه ی بسیار سنگین سرمایه و زمان بر بوده باشد که نیروگاه وتأسیسات هسته ای ایران این چنین شده است؟ که اکنون اهداف فاش شده است که مدیر کل آژانس اتمی بین المللی متهم به سیاسی کار و آلت دست متهم شود و آویزان به محمد البرادی شده است که در آن زمان هم به وی هم مشابه همین اتهامات زده می شد. بهر سال سرمقاله نویس پیرامون گزارش اخیر آمانو مدیر کل ظآژانی بین المللی اتمی اینگونه نظر و تحلیل از موضع ضد آمریکایی داده است:

"يوكيا آمانو، با متهم كردن ايران به تلاش براي ساخت سلاح اتمي و نقض مقررات آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، به جمع همكاران دولت آمريكا براي تكميل كردن حلقه‌هاي توطئه‌اي پيوست كه از متهم ساختن ايران به دست داشتن در طرح ساختگي ترور سفير عربستان در واشنگتن شروع شد، حلقه دوم آنرا گزارش كميسيون حقوق بشر سازمان ملل درباره ايران تشكيل داد و اكنون حلقه سوم آن به بهانه گزارش فعاليت‌هاي اتمي ايران توسط مدير كل آژانس شكل گرفته است. سياسي بودن گزارش آقاي آمانو را بايد در گزارش‌هاي مكرر خود آژانس در زمان مدير كلي محمد البرادعي و حتي گزارش‌هاي خود آمانو جستجو كرد كه هرگز نتوانسته‌اند دليل روشني براي نظامي بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران ارائه دهند و همواره به اين واقعيت اعتراف كرده‌اند. جالب اينكه آقاي البرادعي، مدير كل سابق آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، اخيراً در مصاحبه با سيمون هرش گفته است: "تاكنون كوچك‌ترين مدركي كه نشان دهد ايران به دنبال ساخت سلاح هسته‌اي و استفاده از مواد غني شده است نيافته‌‌ام و نمي‌توانم ايران را به چنين كاري متهم نمايم." آمانو در اين گزارش، وجود فعاليت نظامي در منطقه پارچين را نشانه تلاش ايران براي ساخت سلاح اتمي مي‌داند درحالي كه اعتراف مي‌كند اين منطقه توسط گزارشگران آژانس بازرسي نشده است. اين اعتراف، نشان مي‌دهد آنچه آمانو ادعا مي‌كند فقط يك حدس است، آنهم حدسي كه بر گزارش‌هاي سازمان‌هاي اطلاعاتي آمريكا و عكس‌هاي ماهواره‌اي آنها مبتني است نه چيز ديگر. در اين ميان، بنگاه سخن پراكني بي‌بي سي نيز وارد ماجرا شده و تبليغات وسيعي را عليه جمهوري اسلامي ايران سامان‌دهي كرده است. دست اندركاران بي‌بي سي، اين روزها علاوه بر شاخ و بال دادن به گزارش مدير كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره ايران، تلاش مي‌كنند شرايط را بحراني نشان دهند و از حملات قريب الوقوع آمريكا و رژيم صهيونيستي به مراكز اتمي ايران خبر بدهند. بوق‌هاي تبليغاتي غربي و صهيونيستي، اخيرا وزير خارجه سابق آمريكا را نيز وارد معركه نموده و گفته‌اند وي به شبكه تلويزيوني اي. بي. اس گفته است: "براي براندازي نظام جمهوري اسلامي هر كاري كه بتوانيم انجام خواهيم داد." نكته مهم ديگر اينست كه مرحله جديد توطئه آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي ايران در شرايطي شكل مي‌گيرد كه دولت‌هاي آنها دچار شكننده‌ترين بحران‌ها هستند. جنبش سرمايه‌داري در آمريكا و قيام‌هاي ملت‌هاي عرب در منطقه خاورميانه، تهديدهائي هستند كه آمريكا و رژيم صهيونيستي را در موضع ضعف قرار داده‌اند. روشن است كه توطئه‌هاي جديد عليه جمهوري اسلامي ايران، با هدف از سر گذراندن اين بحران‌ها توسط آمريكا و رژيم صهيونيستي شكل گرفته اند، لكن ترديدي وجود ندارد كه اين طراحي‌هاي ناشيانه نيز همچون ساير توطئه‌ها به انزواي بيشتر خود توطئه گران منجر خواهد شد. مشكل اصلي طراحان توطئه‌هائي كه عليه جمهوري اسلامي ايران طراحي مي‌شوند اينست كه با ظرفيت‌هاي ايران آشنائي ندارند. ايران، از نظر مردم، مكتب، تجربيات، امكانات و ساختار نظام جمهوري اسلامي از ظرفيت‌هائي برخوردار است كه توطئه‌هاي دشمنان را به راحتي خنثي مي‌كند و تهديدها را به فرصت‌ها تبديل مي‌نمايد. بنابر اين، دولتمردان آمريكائي به جاي آنكه در انتظار تسليم شدن ايران باشند، به اين واقعيت فكر كنند كه خود بايد در برابر موضع حق ملت و نظام جمهوري اسلامي ايران تسليم شوند."

در خاتمه اینکه فراموش نشده است که چرا سفارت آمریکا در 13 آبان 58 اشغال شد و چگونه منتهی به سقوط دولت موقت بازرگان شد وتبدیل به معجزه شد . چونکه سپس نیروهای فعال سیاسی مخالف ومنتقدان و ناراضیان با اتهام وابسته به آ مریکا بودن از صحنه حتی حذف فیزیکی شدند . در ادامه شرایط بسویی رفت که با مخفی نگهداشتن سیاست زد و بند های پشت پرده با آمریکا که از طریق دلال ولابی ها دنبال شده است . امابا بهانه ی مبارزه با آمریکا حتی به رقبایی که در قدرت یا شریک بودند رحم نشد وترکش آمریکایی بودن به اینان هم اصابت کرده است . البته اتهام آمریکایی زدن از اینان هم عبور کرده وشامل جریان انحرافی درون دولت مدعی اصول گرا هم شده است . بهر حال از بس از این ترفند مبارزه با آمریکااستفاده شده است که دیگر نه کار برد مثل گذشته ندارد بلکه بر ضد خودش تبدیل شده است. بنابراین اکنون بادست آویز قرار دادن قیام های ضد دیکتاتوری منطقه که به جنبش بیداری اسلامی برگردان ومصادره شده است و ادعا می شودکه رهبریت این جنبش در دست ولی وقیح منفور ونامشروع می باشد . مهمتر اینکه این قیام های ضد دیکتاتوری منطقه که بهار عرب نامیده می شود. از سوی رژیم فاشیستی مذهبی ایران ودستگاه خبری تبلیغاتی ومطبوعات وابسته به آن عامل حرکت جنبش اعتراضی وال استریت آمریکا شده است و تبدیل به اهرم تبلیغاتی ضد آمریکایی شده است. خلاصه این ترفند جدید ضد آمریکایی نقش آچار فرانسه دارد که بهر پیچی می خورد . برای همین از این ترفند برای تکذیب طرح ترور فاش شده سفیر عربستان در واشنگتن و توجیه دروغ بودن گزارش اهداف نظامی هسته ای از سوی مدیر کل آژانس بین المللی اتمی آمانو استفاده شده است.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900818/13900818_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 18 آبان ماه سال 1390

ظرفيت‌هاي ايران در مقابل توطئه آمريكا