گزیده خبرهای  19 دی 90
انیس نقاش با تاکید بر استفاده همزمان از راهکار سیاسی و امنیتی تشریح کرد:۳مرحله توطئه غرب که سوریه آن را با موفقیت پشت سرگذاشت.خبرگزاری فارس: یک تحلیلگر مسایل راهبردی با تشریح تلاش های غرب برای براندازی نظامی سوریه تاکید کرد که انفجارهای تروریستی سومین مرحله توطئه های غرب علیه سوریه است که با شکست دو مرحله قبلی آغاز شده است.
رژیم فاشیستی مذهبی آنگونه در بحران وبن بست فروو رفته است که مجبور است در دفاع از هم پیمانش سوریه که وضعیت رئیس جمهور جنایتکارش بشار اسد  بسیارخطری شده است .از یک تروریست بد نام شناخته شده وتابلو به نام انیس نقاش با چتر تحلیلگر وکارشناس پیرامون بحران جدی سوریه استفاده کرده است تا که انفجارات سوریه را نه کار عوامل اطلاعاتی سوریه که زیر سر آمریکا وغرب بوده است. در صورتی که با این ترفند به جای اینکه کار ساز ومشکل گشا باشد حالت چشم کور کردن به جای زیر ابرو بر داشتن شده است. چون از عنصر منفور تر از بشار اسد در دفاع از وی استفاده شده است.
به گزارش فارس، انیس نقاش رئیس مرکز مطالعات استراتژیک امان در گفتگو با پایگاه خبری الانتقاد نت، انفجار تروریستی اخیر در دمشق را نشان دهنده شکست آمریکا و غرب در مراحل قبلی توطئه علیه سوریه دانست و تهدید کرد که حملات تروریستی سومین مرحله از توطئه غرب علیه سوریه است که با شکست دو مرحله قبل آغاز شده است.نقاش وجود برخی شایعات در زمینه برنامه ریزی این عملیات از سوی خود دولت را رد کرده و گفت که این انفجارها به نفع دولت نیست.مدیر مرکز امان ابراز داشت که دولت سوریه در این شرایط باید به صورت متوازن راهکار خود را در دو عرصه سیاسی و امنیتی پیش ببرد. در عرصه سیاسی با ادامه گفتگوها با مخالفان داخلی و اجرای برنامه های اصلاحی خود به دنبال بهبود فضای کشور باشد، در عرضه امنیتی نیز باید بیشتر رویکرد خود را به کشف این توطئه و خنثی سازی اقدامات بیشتر در این راستا مبذول کند، این راه حل ها باید با هم پیش بروند و هیچ کدام از هم پیشی نگیرند.
حمایت نیرو‌های حزب‌الله از انحلال خانه سینما
رژیم فاشیستی مذهبی بربر منش تاریک اندیش که یک ولی وقیح همکاره دارد و به جای همگان در همه سطوح تصمیم گیری می کند و به هیچ ومقامی پاسخگوی نیست . به خصوص اینکه وقتی تعزیه ونوحه خوانی و معرکه گردانی ومرده چرخانی دارد. همچنین  طلبه های هنرمندی دارد که یک ریز نمایشنامه های رو حوضی وحوزوی هنری اجرا می کنند که موازی بازیگران حرفه ای شده اند که در خدمت رهبر لوطی جماران هستند که مدام به فرمان لوطی در حال اجرای نمایش نشان دادن جای دوست ودشمن می باشند . دیگر چه نیازی به سینما و خانه ی وابسته به آن دار د؟
دیگربان : جمعی از برگزیدگان «جشنواره مردمی فیلم عمار» و گروهی از نیروهای حزب‌الله فعال در سینما با انتشار بیانیه و یادداشت‌هایی از انحلال خانه سینما توسط وزارت ارشاد حمایت کردندخانه سینما» هفته گذشته توسط وزارت ارشاد منحل اعلام شد که این اقدام اعتراض گسترده دست‌اندرکاران سینما را در پی داشته است.نیرو‌های حزب‌اللهی فعال در سینما نیز طی روز‌های اخیر با انتشار بیانیه و یادداشت‌هایی از انحلال خانه سینما دفاع کرده و اتهامات تازه‌ای به اعضای آن وارد کرده‌اند.جمعی از برگزیدگان «جشنواره مردمی فیلم عمار» روز دوشنبه (۱۹ دی) با انتشار بیانیه‌ای٬ ادعا کرده‌اند که خانه سینما ۱۲۰ فیلم به تلویزیوین بی‌بی‌سی فروخته است.در این بیانیه آمده که «خانه سینما تبدیل به یک باشگاه سیاسی امنیتی و محفل ضد انقلاب شده و عوامل آن پای ثابت تولیدات، اظهارات و بیانیه‌های ضد نظام شده‌انداین بیانیه خطاب به اعضای خانه سینما آورده که «کمی به خود بیایید. ظاهرا عجب و غرور شما را فرا گرفته و از مردم دور افتاده‌اید. به آغوش جامعه و ملت بازگردید که مأمنی امن‌تر از آن نخواهید یافتجمال شورجه از کارگردانان حزب‌اللهی سینما نیز با انتشار یادداشتی٬ خانه سینما را «لانه جاسوسی» خوانده و نوشته که «این مرکز سرپل فتنه سبز و هدایت هنرمندان معدود و معلوم‌الاحال سینما استآقای شورجه ۹ تن از کارگردان معترض به انحلال خانه سینما را «فیلمسازان کاخ‌نشین»٬ «گندم‌نماهای جو‌فروش»٬ «سوسیال دمکرات‌های اسلامی» و «بچه‌های لوس و نونور انقلاب» نامیده که «اغلب در موضع اپوزیسیون مظلوم‌نمایی می‌کنندسهیل کریمی از دیگر فعالان حزب‌الله در عرصه سینما نیز با انتقاد از عملکرد سران قوا در برخورد با خانه سینما٬ از آن‌ها خواسته که «تکلیف» خود را انجام داده و برای همیشه این خانه را منحل کنند.مقام‌های وزارت ارشاد از سال گذشته پس از آنکه خانه سینما از اظهارات اصغر فرهادی در چهاردهمین جشن این خانه حمایت کردند٬ تلاش‌ها برای انحلال آن را آغاز کرده بودند.آقای فرهادی در این مراسم گفته بود: «ای کاش وضع مملکت طوری شود که گلشیفته (فراهانی) بتواند برگردد، امیدوارم که بهرام بیضایی (نویسنده و کارگردان) برگردد، امیر نادری (کارگردان) بتواند در ایران فیلم بسازد و امیدوارم که جعفر پناهی (کارگردان) هم بتواند در ایران فیلم بسازد
..تجمع کارگران شرق اصفهان در مقابل اداره کار و امور اجتماعی / اعتصاب کارگران مسکن مهر کامیاران.
بازهم مورد دیگر از عملکرد وکار نامه ی ننگین وسنگین رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران  در مورد کار گران گزارش شده است که چگونه  در موردشان حق کشی می شود  و روابط  نا عادلانه ای که در مورد کار گران زحمت کش و محروم وجود دارد .طوری که نه اینکه 4 برابر کمتر دستمزد زیر خط فر اقتصادی در یافت می کنند ، بلکه تضمین وامنیت شغلی ندارند . آنگونه که همین دستمزد نا چیزشان به تعویق می افتد یا اینکه از کار اخراج می شوند
.خبرگزاری ایمنا: به دنبال تعطیلی کل معادن شن و ماسه منطقه شرق اصفهان صبح امروز ۱۰۰ نفر از کارگران این منطقه در مقابل اداره کارو امور اجتماعی استان اصفهان تجمع کردند. به گزارش ایمنا، صبح امروز کارگران منطقه شرق اصفهان در اعتراض به بیکار شدن خود و تعطیلی واحدهای شن و ماسه در این منطقه مقابل اداره کل کار و امور اجتماعی اصفهان تجمع کردند و از روسای این اداره خواستار حمایت هر چه بیشتر شدند.کارگران با بیان اینکه اشتغال در این منطقه تنها بر دو حوزه کشاورزی و واحدهای شن و ماسه استوار است تاکید کردند؛ با توجه به وضعیت آب، بارندگی و خشکسالی در منطقه شرق اصفهان کشاورزی از رونق افتاده و تمام امید مردم منطقه به واحدهای تولیدی شن و ماسه است. یکی از مسوولان خانه صنعت و معدن استان اصفهان با اشاره به تعطیلی کل معادن شن و ماسه در منطقه شرق اصفهان، گفت: در حال حاضر توقف خط تولید این واحدها هزار نفر از کارگران منطقه شرق اصفهان بیکار شدند.این مسوول افزود: حدود ۱۰۰ نفر از کارگران به نمایندگی برای رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های واحدهای معادن شن و ماسه منطقه شرق اصفهان با رییس اداره کل شهرستان اصفهان ملاقات کردند، اما حل این مساله مهم از توان وی خارج است.اعتصاب کارگران مسکن مهر کامیارانبه گزارش کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگریمسکن مهر کامیاران از سال 89 به پیمانکاری شرکت صلب استیل ،مسئولیت ساخت 42 واحد مسکونی را در این شهرستان به عهده دارداگر چه در بسیاری از گزارش های خبری از مسکن مهر کامیاران به عنوان یکی از پروژهای موفق صحبت به میان می آید اما اگر موفقیتی هم باشد چیزی نیست جز تلاش کارگران مشغول به کار در این واحد که متاسفانه چندین ماه است که حقوق این کارگران پرداخت نشده و در حال حاضر 30 نفر از کارگران و استاد کارهای این واحد به دلیل پرداخت نشدن حقوقشان در اعتصاب به سر می برند .کارگران روزهای 17و 18 دی ماه 90 دست از کار کشیده و اعلام کرده اند تا زمان پرداخت حقوق معوقه به سر کار باز نخواهند گشت
.شبكه ملی اطلاعات تا 6 ماه آینده راه‌اندازی می‌شود
این سیاست که جزو دستآورد و پیآمد مصادره ی شرکت مخابرات از سوی پاسداران می باشد . همچنین ادامه ی سیاست سانسور نهادینه شده است . زیرا که حاکمان رژیم ضد بشری کودتایی هم تجربه انتقال رسانی اینترنتی پس از کودتای 22 خرداد 88 را دارند که با وجود کنترل شدید وفیلتر گذاری کردن وموج بازداشت های سر کوبگرانه ای که شد با این وجود از سانسور عبورشدو گزارشات تصویری ایترنتی فراوانی  بازتاب داده شد. همینطور تجربه نقش اینترنت وفیس بوک در  بهار عرب را می دانند . بنابراین اکنون که اوضاع کودتاگران حاکم وخیم شده است و نمایش خیمه شب بازی 22 خرداد تحریم شده است . پس برای کنترل کامل شبکه ی اینترنتی و حاکم کردن سانسور برای کنترل فضای خبری دست به این اقدام کنترل گفت وشنود زده شده است.
ایرنا : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینكه افزایش سرعت اینترنت،‌ كاهش هزینه و افزایش امنیت سه هدف مهم راه‌اندازی شبكه ملی اطلاعات است، از راه اندازی مرحله نخست این شبكه تا 6 ماه آینده خبر دادبه گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'رضا تقی‌پور' شامگاه یكشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: از 31 استان، 25 استان آمادگی اجرای مرحله نخست این شبكه را دارندوزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:‌ براساس تكلیفی كه تا پایان برنامه پنجم توسعه داریم،‌ با تكمیل این طرح، باید همه مراكز داده‌ها و میزبانی سایت‌ها به داخل كشور منتقل شودتقی‌پور همچنین به تامین امنیت در شبكه ملی اطلاعات اشاره كرد و گفت:‌ با راه‌اندازی این شبكه، شاهد كاهش حملات اینترنتی به كاربران در مناطق خصوصی و همچنین امنیت كامل كاربران دولتی در مناطق حساس در مقابل آسیب‌های خارجی خواهیم بود.