گزیده خبرهای 30 دی90. قسمت -4

جهت اطلاع
چرا گفته نمی شود که مانع ملیات بچگانه از همان زمان خمینی شیاد رخ داد که زیر عنوان مردم در صحنه یا چماقدار حزب اللهی به جان مخالفان ومنتقدان و دگر اندیشان انداخته می شد؟
دكتر علي مطهري، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ضمن بچه گانه خواندن رفتارها و مواضع صورت گرفته عليه مباحث مطروحه دكتر عماد افروغ در برنامه تلويزيوني "پارك ملت" به "سياست نامه"، گفت: كساني كه هياهو به راه انداختند و هتاكي مي‌كنند تنها نشان مي‌دهند كه در پي خفه كردن صداي منتقدان هستند. وي ادامه داد: آقاياني كه تريبون مجلس را با ميتينگ‌هاي انتخاباتي خود اشتباه گرفته اند، اگر منطق دارند و قائل به حاكميت عقل بر حرفشان هستند چرا دست به هياهو و فحاشي مي‌زنند؟ چرا مي‌خواهند عليه منطق، دستور حمله بدهند؟! نماينده مردم تهران افزود: من در جلسه روز گذشته كميسيون فرهنگي نيز به اين رفتارها اعتراض كردم و گفتم بايد اجازه داد منتقدان حرف بزنند وگرنه اين حرف‌ها با ماندن در پستوها تبديل به پتانسيل خواهد شد.
طارق الهاشمی بازداشت شد
منبع اینگونه خبر سازی وشایعه پراکنی ها دستگاه وزارت بد نام اطلاعات و سپاه قدس و سازمان امنیت و اطلاعات پاسداران کودتاگر است ومرتبط  ومکمل  گزارش خبرهای تهدید آمیز وجعلی و وارونه ای است که بطور سیستماتیک از کانال های گوناگون علیه ی مجاهدین اشرف تولید ومنتشر وبازتاب داده می شود. از این جمله موازی با شایعه بازداشت طارق الهاشمی این خبر هم به نقل مزدور وخائن دست نشانده نوری مالکی بازتاب داده شده است.
برخی منابع از دستگیری معاون رئیس جمهوری عراق به وسیله نیروهای واکنش سریع عراق و انتقال وی به بغداد خبر دادند. به گزارش خبرگزاری النخیل، منابع آگاه اعلام کردند: نیروهای واکنش سریع عراق با حضور در اقلیم کردستان طارق الهاشمی معاون رئیس جمهوری را دستگیر و روانه بغداد کردند.شایان ذکر است که منابع وابسته به ائتلاف کردستان دیروز از حضور احتمالی معاون رئیس جمهوری عراق به همراه برهم صالح نخست وزیر منطقه کردستان عراق در بغداد خبر داده بودند.
نوري مالكي خبر دادپصدور حكم دستگيري 120 عضو گروهك تروريستي منافقين
نوري المالكي بر تصميم دولتش براي اخراج گروهك تروريستي منافقين از عراق تاكيد كرد. به گزارش خبرگزاري ايسنا، نخست‌وزير عراق روز سه‌شنبه در يك گفت‌وگوي تلويزيوني، گروهك منافقين را يك گروهك "تروريستي" توصيف كرد كه به انجام اقدامات تروريستي در ايران و عراق مي‌پردازند. وي با تاكيد بر تصميم كشورش براي اخراج اين گروهك و پايان دادن به اين مساله، به صدور120 حكم دستگيري اعضاي اين گروهك كه تعدادي از آنها هنوز در پادگان اشرف مستقر هستند، اشاره كرد. مالكي ادامه داد: قانون اساسي عراق هرگز اجازه نمي‌دهد كه اين گروهك تروريستي از خاك كشورش كشورهاي همجوار را هدف قرار دهد؛ از اين رو دولت عراق فشارهايي را براي پايان دادن به حضور اين گروهك وارد مي‌كند
احتمال تحويل سامانه اس-300 به ايران
اتمالاً موضع گیری اخیر مقامات امور خارجه روس ها با تحریم نفتی رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران کرده اند .ون در روسیه برای سرکوب معترضان روسی انتخابات دوما در ایران استفاده شود .همچنین بی ربط به سفر پاسدار نجار وزیر کشور به مسکو با دادن وعده باج های  کلان  برا ی دریافت موشک سامانه اس-300 از روس ها می باشد.
عضو هيات رئيسه شوراي اجتماعي وزارت دفاع روسيه و از كارشناسان برجسته نظامي اين كشور از احتمال تحويل سامانه پدافند هوايي اس-300 به ايران خبر داد. به گزارش ايرنا، "ايگور كوروتچنكو" گفت: روسيه حق دارد در هر زماني منع فروش سامانه پدافند هوايي "اس-300" به ايران را لغو كند، زيرا كه فروش اين سامانه مشمول تحريم‌هاي قطعنامه شوراي امنيت درباره ايران نيست. كارشناس دفاعي روس خاطرنشان كرد: دست روسيه براي تجديدنظر در تصميم خود در باره منع فروش تسليحات اس-300 به ايران باز است و مسكو با توجه به منافع ملي خود و دورنماي صادرات سلاح به جمهوري اسلامي در اين باره تصميم مي‌گيرد. كورونچنكو كه رياست مركز تجارت جهاني تسليحات روسيه را نيز برعهده دارد، افزود: لغو داوطلبانه تحريم فروش سامانه اس-300 به ايران مساله داخلي روسيه مي‌باشد، اما بديهي است كه تا ماه مي‌امسال كه رئيس جمهوري جديد روسيه به قدرت مي‌رسد، مسكو بر اساس خط مشي فعلي رفتار مي‌كند. ايران و روسيه در سال 2005 ميلادي قرارداد فروش سامانه دفاعي اس-300 را امضا كردند، اما دو سال پيش "دميتري مدوديف" رئيس جمهوري روسيه با صدور فرماني فروش اين سامانه را به ايران منع كرد
تركيه از ايران شكايت مي‌كند
مگربه جز  نخست وزیر دست نشانده ی عراق و رئیس جمهور جنایتکار سوریه بشار اسد وشیخ حسن نصرالله کدامین رهبر کشورهای همسایه ومنطق هستند که بدلیل سیاست صدور تروریسم وبحران و ارتجاع به برون مرز ومداخله گری کردن در امور داخلی کشورهای منطقه وهمسایه  از حاکمان ایران شاکی نیستند وشکایت ندارند که ترکیه فقط شکایت داشته باشد؟
مقامات تركيه اعلام كرده‌اند به دليل عدم كاهش نرخ بهاي گاز صادراتي ايران به تركيه، خود را آماده شكايت از ايران مي‌كنند. به گزارش تابناك، وزير انرژي و منابع طبيعي تركيه گفته است: تاكنون ايران دو نامه تركيه در زمينه كاهش يا تخفيف در بهاي گازصادراتي خود به تركيه را ناديده گرفته است. وي همچنين اضافه كرده است كه ما مطالعات زيادي را انجام داده‌ايم و معتقديم كه ايران بهاي بسيار زيادي را بابت صادرات گاز خود از تركيه دريافت مي‌كند، اين موضوع هم به ايران انتقال داده شده است، اما تا كنون ايران با آن موافقت نكرده است. وزير انرژي تركيه همچنين گفته است كه دولت تركيه مدافع منافع عمومي مردم تركيه در قرار دادهاي بين‌المللي است و در صورتي كه ايران تا پايان هفته براي مذاكره درباره كاهش بهاي گاز خود اقدام نكند، موضوع را به ديوان داوري بين‌المللي ارجاع خواهيم داد. تركيه در گذشته هم چنين مشكلي را با روسيه درمورد قيمت گاز داشت، اما روسيه با گرفتن يك امتياز قيمت گاز صادراتي خود به تركيه را كاهش داد. در ان زمان روسيه در قبال درخواست تركيه براي كاهش بهاي گاز وارداتي از روسيه، تركيه را مجبور كرد كه با عبور خط لوله گاز از سرزمين خود كه گاز روسيه را به اروپا مي‌رساند، موافقت كند
قرارداد همكاري دختر امير قطر با ايران
این مورد خیلی جالب است .زیرا که خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس تازگی فیلم سفر امیر قطر به اسراییل ودیدارش با مقامات اسراییلی را به نمایش گذاشته است.
مدير كاخ گلستان از امضاي تفاهم‌نامه همكاري با دختر امير قطر براي برپايي نمايشگاه‌هاي "مرقع گلشن" در آلمان، قطر و ايران خبر داد. مسعود شريفي در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌اي را با "شيخه المياسه بنت محمدبن خليفه آل ثاني" به امضا رسانده‌ايم كه بر اساس آن 3 دوره نمايشگاه مرقع گلشن در آلمان، قطر و ايران برگزار خواهد شد. به گفته وي طبق زمانبندي‌هاي انجام‌شده اين نمايشگاه سال آينده در ايران، اواخر سال آينده در قطر و 2 سال بعد در آلمان برگزار خواهد شد. مدير كاخ گلستان با بيان اينكه 250 برگ از مرقع گلشن در كاخ گلستان نگهداري مي‌شود، گفت: حدود 30 برگ ديگر از مرقع گلشن در موزه‌هاي دنيا از جمله آمريكا، آلمان و قطر وجود دارد. شريفي ادامه‌ داد: قرار شده است اين 30 برگي كه در موزه‌هاي ساير كشورهاي دنيا است را دختر امير قطر براي نمايش در اين نمايشگاه‌ها جمع‌آوري كند. بنابراين گزارش، مرقع گلشن مجموعه‌اي است بي‌نظير از هنر ظريف نقاشي و خوشنويسي از مكتب هند و ايراني كه سرشار از ذوق و هنر هنرمندان ايراني و هندي است كه به خواست و دستور جهانگير پادشاه سلسله گوركاني هند بين سال‌هاي 1014 تا 1039 هـ.ق در دوره هنر درخشان هند و ايراني پديد آمده است
ركوردزني 11 ساعته چاوز در سخنراني
چگونه است که این هوگو اگر با وجود شیمی درمانی که گفته می شود تا یک سال دیگر بیشتر زنده نمی ماند ولی با این وجود می تواند 11 ساعت سخنرانی رکورد شکن داشته باشد .در صورتی که رهبر لوطی جماران 11 ساعت پای منقل می نشیندو خود سازی می کند که برای زمان کوتاهی روضهخوانی ومخ زنی کند؟
"هوگو چاوز"، رئيس‌جمهور ونزوئلا، ركورد ديگري را در رابطه با سخنراني‌هاي طولاني مدت خود به ثبت رسانيد و حدود 11 ساعت در مقابل نمايندگان مجمع ملي اين كشور در خصوص دستاوردهاي دولت در سال گذشته ميلادي صحبت كرد. به گزارش فارس، هوگو چاوز كه به تازگي دوره‌هاي شيمي درماني براي بهبود بيماري سرطان را پشت سر گذاشته است با سخنراني 11 ساعته در پارلمان ونزوئلا آمادگي جسمي خود را براي شركت در انتخابات رياست جمهوري به رخ مخالفان كشيد. در اين جلسه هوگو چاوز ساعت يك بعد از ظهر به وقت محلي تريبون را در دست گرفت و در حدود نيمه شب سخنراني خود را به پايان برد. سال گذشته سخنراني مشابه چاوز در خصوص گزارش عملكرد دولت تنها 7 ساعت به طول انجاميد. 
پليس با لباس مبدل در بازار ارز
مگر در رژیم فاشیستی مذهبی که از رأس تا ذیل آلوده به فساد است .نهاد  حکومتی یایا بخش اقتصادی و  اجتماعی و سیاسی و... یافت می شود  که فضایش پلیسی وامنیتی نشده باشد و ارگان های سرکوب وغارتگر درحضورنداشته باشند که اکنون در مورد توزیع وفروش دلار و جنگ قدرت وثروت باندی مستثی باشد و فضا پلیسی و امنیتی نشود؟
معاون نظارتي بانك مركزي از آغاز اجراي فاز اول ساماندهي بازار ارز با برنامه ويژه فروش ارز مسافري خبرداد و با اعلام اينكه در روزهاي آتي اخبار خوش ارزي خواهيم داشت، گفت: بازار سكه هم ساماندهي مي‌شود. ابراهيم درويشي در گفتگو با مهر درباره برخورد نيروي انتظامي با دلالان بازار ارز گفت: بانك مركزي هماهنگي‌هاي لازم را در اين زمينه با نيروي انتظامي انجام داده است. معاون نظارتي بانك مركزي با بيان اينكه نيروي انتظامي براي برخورد با دلالان ارزي با لباس مبدل وارد بازار ارز شده اند، افزود: نيروي انتظامي با لباس مخصوص وارد بازار نشده است. وي تاكيد كرد: علاوه بر نيروي انتظامي، ساير ارگانها و نهادهاي نظارتي با بازرسان بانك مركزي براي نظارت بر بازار ارز همكاري دارند

افزایش اعتیاد در میان دختران
این گزارش هم حاصل مبارزه ی 33 ساله ی بدون وقفه ی 33 ساله  با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین  است  که چون موازی این  مبارزه فعال بودن  اسکله های غیر مجاز پاسداران کودتا گر در سواحل آبی جنوب کشور ادامه داشته است. آنگونه  که شبانه روز این اسلکه هامشغول تخلیه مواد مخد ومشروبات الکی وسایر کالاهای قاچاق هستند .سپس مواد مخدر در سراسر کشور وحتی درون زندان ها توزیع می شود.
ایسنا: فرماندار سمنان گفت: پديده اعتياد در بين دختران افزايش يافته است."محمد همتيان" روز چهارشنبه، در جلسه شوراي فرعي مبارزه با موادمخدر اين شهرستان، اظهار كرد: نتايج پژوهش‌ها حاكي از آن است كه مهم‌ترين علت اعتياد دختران، دوستي و برقراري ارتباط با پسران معتاد است.فرماندار سمنان با اظهار نگراني از كاهش سن اعتياد و گرايش افراد تحصيل‌كرده به مصرف مواد مخدر، خاطرنشان كرد: بي‌تفاوتي خانواده‌ها و كم‌رنگ شدن ارزش‌هاي اسلامي از مهم‌ترين علل دوستي پسران و دختران و گرايش دختران به مصرف مواد مخدر است.همتيان با اشاره به افزايش رو به رشد اعتياد به موادمخدر صنعتي و عمق ويرانگري اين مواد، افزود: اين قبيل مواد در داخل كشور، در آزمايشگاه‌هاي زيرزميني به سهولت تهيه و توزيع مي‌شوند.وي، اعتياد را بزرگترين معضل جامعه امروز بشري دانست و خاطرنشان كرد: آموزش و اطلاع‌رساني مي‌تواند نقش تعيين كننده‌اي در كاهش رغبت جوانان به مصرف مواد مخدر داشته باشد، از اين‌رو ارگان‌ها و نهادهاي فرهنگي بايد با جديت بيشتري در اين راستا فعاليت كنند.فرماندار سمنان با اشاره به افزايش رو به رشد پديده اعتياد در قشر فرهيخته جامعه، گفت: اعتياد در ميان برخي دانشجويان و حتي برخي پزشكان متخصص نيز نفوذ كرده است كه اين امر به آسيب‌شناسي جدي نياز دارد.