گزیده خبرهای 20 دی 90 قسمت -4
جهت اطلاع
 این گزارش که  مشابه و مقایسه ا ی می باشد ولی با بر خورد متفاوت ومتناقض که در ایران و سوئیس رخ داده شده هشداری است  هدفمند  که به مسئولین داده شده است . در صورتی که در اصل زیرآب رژیم بی قانون آشکارا زده شده است چون که از رأس تا ذیل آن آلوده به فساد واختلاس و تبعیض می باشد.
 اگر مسئولان اجرائي كشورمان اهل عبرت گرفتن باشند، همين يك فقره براي آنها كافي است كه رئيس بانك مركزي سوئيس به دليل خريد غيرمجاز دلار توسط همسرش، استعفا داد. خبرگزاري رويترز نوشت: رئيس بانك مركزي سوئيس به دليل رفتار مشكوك اقتصادي همسرش، استعفا كرد. براساس همين گزارش، فليپ فلدبراند، رئيس بانك مركزي سوئيس روز دوشنبه از سمت خود استعفا كرد و گفت نمي‌تواند ثابت كند از رفتار بحث‌برانگيز همسرش در بازار ارز آگاه نبوده است. وي افزود خواهان حفاظت از پاكي و سلامت بانك مركزي سوئيس است. استعفاي رئيس بانك مركزي سوئيس زماني مطرح شد كه نمايندگان مجلس اين كشور براي بررسي موضوع خريد بحث برانگيز دلار آمريكا توسط همسر "فلدبراند" رئيس بانك مركزي، جلسه برگزار مي‌كنند. خريد مشكوك ارزي همسر رئيس بانك مركزي سوئيس كه رسانه‌ها از آن با عنوان "رسوايي" ياد مي‌كنند هفته گذشته فاش شد زماني كه بانك "سارسان" يك كارمند خود را به دليل انتقال جزئيات اين معامله بحث برانگيز به مخالفان سياست‌هاي رئيس بانك مركزي بركنار كرد. فلدبراند، گفته بود يك روز پس از انجام اين معامله مشكوك ارزي توسط همسرش (كاشيا)، از آن آگاه شد. وي همچنين ادعاهاي مجله سوئيسي "فلت فوخه" را درباره اينكه شخصاً اجازه اين معامله ارزي را داده بود رد كرد. همسر وي "كاشيا" نيز از ملت سوئيس و همسرش عذرخواهي كرد و گفت: با عدم رعايت مفهوم تقابل منافع در موضوع خريد دلار، باعث ناكامي همسرم شدم. همسرم بسيار پاك است و من بسيار متأسفم زيرا رفتارهايم باعث شد اين موضوع زير سؤال برود
عسگراولادي: تورم دي ماه 40 درصد است
داشته باشید که آش چقدر شور شده است که صدای یک آشپز حرفه ای معتاد به کلان مفت خوری صدای اعتراضی ا از این آش شور شده بلند شده است . بیچاره کارمندان که حقوق ثابت دارد و کار گرانی که دستمزد نا چیز دارند که داده نمی شود وبه تعویق می افتد . با این وجود ادعا می شود که ایران الگوی ملت های قیام کننده ی منطقه می باشد.
رئيس اتاق بازرگاني ايران و چين با بيان اين‌كه تورم دي‌ماه با وجود نوسانات نرخ ارز 40 درصد است، گفت: اجراي گام دوم هدفمند كردن يارانه‌ها به مصلحت نيست. اسدالله عسگراولادي اظهار داشت: قبل از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها مطرح كردم كه اين كار بايد انجام شود و اجراي آن جرات زيادي مي‌خواهد. وي عنوان كرد: در همان زمان عنوان كردم كه اگر دولت نتواند تورم را مهار كند، اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها كار خطرناكي است. به گزارش پانا، رئيس اتاق بازرگاني ايران و چين تصريح كرد: به‌دليل اين‌كه در مرحله اول اجراي قانون نتوانستيم تورم را مهار كنيم، توفيق چنداني نداشتيم و به همين دليل به مشكلاتي در بخش توليد برخورد كرده‌ايم. عسگراولادي با بيان اين‌كه تورم آذر سال گذشته 8/9 درصد بود و افتخار مي‌كرديم كه به تورم تك‌رقمي دست يافته‌ايم، گفت: دو ماه پيش بانك مركزي اعلام كرد كه تورم 8/19 درصد شده است، بنابراين در مهار تورم موفق نبوده‌ايم. وي افزود: همه پيش‌بيني‌ها اين بود كه حداكثر تورم 14 درصد باشد، اما هم اكنون نه‌تنها تورم 8/19 درصد نيست، بلكه به جز تحولات ارزي 27 درصد و با ارز 40 درصد است. رئيس اتاق بازرگاني ايران و چين عنوان كرد: در چنين شرايطي كه تورم 40 درصد است و بانك مركزي هم آمار نمي‌دهد، مرحله دوم اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها به مصلحت نيست. عسگراولادي تصريح كرد: به نظر مي‌رسد با توجه به واردات كالا با دلار 1600 توماني و مشكلات توليد در 6 ماه آينده با كمبود بسياري از كالاها در كشور مواجه خواهيم شد كه براي تهيه آنها يا بايد متوسل به قاچاق شويم و يا اين‌كه هزينه بسياري بابت قاچاق بپردازيم.
اجاره مغازه براي ستاد انتخاباتي ماهي 3 ميليون !
گفته می شود دعوا کردن  خر واسب موجب پایمال شدن حق یابو یا قاطر می شود .اما اکنون رقابت واختلاف میان رئیس جمهور و ورهبر ولی وقیح منفور ونا مشروع سبب شده است که  ماهی 3 میلیون توی کیسه مغازداران ریخته شود .
با نزديك‌تر شدن ايام برگزاري انتخابات مجلس نهم در شهرهاي مختلف كشور، شور و حال انتخاب نمايندگان براي 4 سال آينده به شدت در مناطق مختلف در حال افزايش است. به گزارش نداي انقلاب به نقل از قاصد با توجه به تاثير فراوان تبليغات ميداني در شهرهاي كوچك، برخي مغازه‌ها در مناطق پرتردد شمال ايران، تغيير شكل داده و به ستادهاي تبليغاتي كانديداها تبديل شده‌اند. بر روي شيشه اين مغازه‌ها اسم كانديدا نوشته شده و در داخل مغازه تعدادي صندلي قرار داده شده تا پاتوق هر روزه طرفداران اين كانديدا‌ها باشد. گفته مي‌شود هر كدام از اين مغازه‌ها براي 2 ماه باقيمانده تا انتخابات بين 20 تا 30 ميليون ريال اجاره شده است كه تقريبا 4 برابر اجاره بهاي عادي اين مغازه هاست. شنيده شده ديگر كانديداهاي حوزه‌هاي انتخابيه هم در حال رايزني براي اجاره مغازه هستند تا از اين مدل جديد تبليغات در امان نمانند.
كارگران نساجي مازندران 16 ماه است كه حقوق نگرفته‌اند
ایراد ندارد چونکه در عوض دلار وسکه ی طلا گران شده است وهمچنان در حال صعود است تا عدم پرداخت 16 ماه تعویق دستمزد کار گران زحمتکش محروم اینگونه از سوی دولت ساده زیست وعاشق خدمتگزاری به مردم جبران شود.
دبير اجرايي خانه كارگر مازندران با اعلام اينكه كارگران كارخانه نساجي مازندران بيش از 16 ماه است حقوق نگرفته‌اند گفت: "اين كارگران در اعتراض به كم‌توجهي‌هاي مسئولان، مقابل فرمانداري قائم‌شهر تجمع كردند." به گزارش قانون نصرالله دريابيگي با يادآوري اينكه كارخانه نساجي مازندران يكي از بزرگترين نساجي‌هاي كشور بوده است مي‌گويد: "نساجي مازندران در گذشته نه‌چنان‌دور حدود 7 هزار كارگر داشت كه در اثر بي‌توجهي مسئولان به اين صنعت مادر، اكنون كارگران اين واحد به كمتر از 700 نفر كاهش يافته است." وي با اعلام اينكه كارگران اين واحد به مرور زمان تعديل شده‌اند مي‌گويد: "در يك نوبت بيش از 2 هزار كارگر را تعديل و آن‌ها را به صندوق بيمه بيكاري هدايت كردند كه پس از پايان دوره دريافت بيمه بيكاري، به خيل بيكاران پيوستند." دبير اجرايي خانه كارگر مازندران با تاكيد بر اينكه در حال حاضر نساجي مازندران با بحران جدي روبه‌رو شده است مي‌گويد: "كارگران اين واحد اقتصادي 16 ماه است حقوق نگرفته‌اند.
سفر نخست‌وزير چين به 3 كشور عربي
به احتمال زیاد این سفر با ید نفتی باشد و تلاش برای جایگزین کردن تحریم نفت از رژیم فاشیستی مذهبی و دریافت تضمین از سوی کشورای نفت خیز همسایه ایران است . همچنین باید موضوع سوریه هم پیگیری شود .بهر حال این سفر نمی تواند مورد خوشآیند حاکمان ایران باشد.
وزارت خارجه چين در بيانيه‌اي از سفر هفته آينده نخست‌وزير اين كشور به عربستان سعودي، امارات و قطر خبر داد. به گزارش خبرگزاري آلمان، وزارت خارجه چين در بيانيه‌اي اعلام كرد كه ون جيابائو هفته آينده به عربستان سعودي، امارات و قطر سفر خواهد كرد. وي قرار است در نشستي كه در خصوص انرژي در ابوظبي برگزار مي‌شود سخنراني كند و به تشريح سياست‌هاي پكن در زمينه انرژي بپردازد. نخست‌وزير چين در تاريخ 14 تا 19 ژانويه با مقامات 3 كشور عربي مذكور ديدار و درباره ايران گفتگو خواهد كرد. توسعه روابط 2 جانبه و تحولات منطقه و جهان از ديگر موضوعات مورد بحث در ديدارهاي ون جيابائو خواهد بود. اين در حالي است كه وزير امور خارجه ژاپن نيز در پي تهديد ايران مبني بر بستن تنگه هرمز براي بررسي تامين نفت خود و بررسي موضوع ايران اخيرا به كشورهاي عربستان سعودي، قطر و امارات سفر كرده است