دو گزیده خبر مر تبط به هم دیگر . 23 دی 90
بازداشت 4 آمریکایی مسلح در عراق.خبرگزاری فارس: چهار نظامی آمریکایی که به صورت مسلحانه به گشت زنی در بغداد پرداخته بودند، از سوی نیروهای پلیس این کشور بازداشت شدند.
بدون شک این اقدام همآهنگ با بازداشت و وادار به اعتراف نمودن شوی تلویزیونی شهروند آمریکایی  ایرانی تبار امیر میرزایی حکمتی است که به اتهام جاسوس سرویس های جاسوسی سیا وموساد حکم اعدام برایش صادر شده است .  بنابراین اکنون  موازی این اقدام  طرح مشابه دیگری طراحی و اجرا شده است . چونکه از طریق سپاه قدس و گروه الصا ئب الحق شیعی و همکاری اعضای القاعده با رهنمود پاسدار تروریست حسن د انایی فرد دست به اقدام بازداشت 4 آمریکایی در عراق زده شده است تا بعنوان اهرم فشار  از این گروگان گرفته شدگان در اهداف مشخص استفاده شود که این  اهداف شامل  عدم پیگیری نظر هرگونه روی میز بودن  گزینه ی طرح تهاجم نظامی به تأسیسات هسته ای و کاهش بحران هسته ای وتحریم ها به خصوص تحریم نفتی  می شود . بعلاوه عدم هیچگونه اظهار نظر مقامات آمریکایی یا تبلیغاتی رسانه محور بر گزاری نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم در 12 اسفند  بیان وتبلیغ نشود. همینطور ابزار فشار  برای عدم حمایت ازا ئتلاف العراقیه و طارق الهاشمی نایب رئیس جمهور  بار برده می شود . به خصوص در خواست می شود که آمریکا تذکر به ترکیه دهد که  ازا ینان حمایت نکند .صد البته در خواست و تأکید می شود  که آمریکا به جای حمایت مسالمت جویانه برای حل و فصل مجاهدین اشرف  اجازه دهد که نوری مالکی خائن و دست نشانده با تبانی وتوطئه ی مشترک حاکمان ایران هرگونه توطئه وجنایت ضد بشری  طراحی شده ی علیه ی مجاهدین اشرف را اجرا نمایند ومرتکب تراژدی جنایت علیه ی بشر دیگری شوند.
به گزارش فارس به نقل از الجزیره، صلاح عبدالرزاق استاندار بغداد دیروز اعلام کرد که نگهبانان وی چهار آمریکایی مسلح را بازداشت کرده اند که دو نفر از آنان زن بودند، این افراد متهم به این هستند که بدون هماهنگی با مقامات محلی در منطقه شعبیه در بغداد به گشت زنی پرداخت بودند.عبدالرزاق تاکید کرد که این چهار نفر جلیقه‌های ضد گلوله به تن کرده بودند و لباس‌های غیر نظامی پوشید بودند، آنها سلاح‌های کمری به همراه صداخفه‌کن  با خود حمل می کردند و سلاح های اتوماتیک نیز در اختیار داشتند، به همین علت نگهبانان استانداری آنها را در گشت زنی در منطقه الشالجیه که منازل تجاری و منزل استاندار در آن قرار دارند، بازداشت کردند.وی طرز تردد آنها به این صورت را مشکوک خواند و گفت که آنها هیچ هماهنگی را با مقامات امنیتی و محلی انجام نداده بودند. این چهار نفر مدتی بعد با حضور عناصری از سفارت این کشور آزاد شدند.بعد از خروج نظامیان آمریکایی از عراق، نظامیان باقیمانده در عراق آزادی عمل گذشته را ندارند و برای تردد با تجهیزات در شهرهای عراق باید هماهنگی های لازم را با نیروهای امنیتی نظامی عراق انجام دهند.
این هشدار دادن  مزدور خائن آلت نوری مالکی به ترکیه که به فرمان حاکمان ایران است .چون  به جای هشدار دادن به حاکمان ایران بطور وارونه به ترکیه داده شده است . بهر حال این هشدار  هم پیش در آمد اقدام گروگان گیری 4 آمریکایی در عراق است . هم اینکه مرتبط به سفر غیر مترقبه پاسدار علی لاریجانی رئیس بازار مکاره به ترکیه ودیدار با رئیس جمهور این کشور می باشد . چون موضوع شیوه ی سیاست مداخله گری در امور داخلی عراق از سوی سپاه قدس در سوریه تکرار شده است .به ویژه اینکه توقیف چندین کامیون حامل سلاح  انتقالی از ایران در مرز سوریه در خال ترکیه توقیف شده است .
نوری المالكی نخست وزیر عراق روز جمعه ضمن انتقاد از 'دخالت های ' تركیه در امور عراق هشدار داد كه اگر اقدامات آنكارا به بروز مناقشه در خاورمیانه منجر شود ، خود تركیه نیز لطمه خواهد خورد.ایرنا : به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، اظهارات مالكی در بحبوحه بروز یك اختلاف سیاسی در عراق و متهم شدن طارق هاشمی معاون رئیس جمهوری از سوی مقامات به رهبری یك جوخه مرگ ایراد شده است.رجب طیب اردوغان نخست وزر تركیه طی هفته جاری در یك گفت و گوی تلفنی با مالكی در مورد بن بست سیاسی موجود در عراق ابراز نگرانی كرده است .هاشمی كه فعلا در منطقه كردنشین عراق پناه گرفته احتمال سفر به تركیه را به رغم ممنوعیت خروج وی از كشور را مطرح كرده است.مالكی روز جمعه در مصاحبه با كانال تلویزیونی ماهواره ای الهوره گفت :'انتظار نداشتیم كه آنها ( تركیه ) این طور در امور عراق دخالت كنند.'وی افزود: 'اخیرا ، ما دخالتهای شگفت انگیز آنها را به همراه بیانیه ها مدنظر قرار دادیم انگار كه عراق تحت كنترل آنان قرار دارد و توسط آنان اداره می شود.'مالكی در ادامه گفت :' آخرین بیانیه های آنان دخالت در امور داخلی عراق بود... و ما مطلقا اجازه آن را نمی دهیم . اگر صحبت كردن آنان در مورد مرجع قضایی ما قابل قبول است آنگاه ما نیز به خود حق می دهیم در مورد مرجع قضایی آنان صحبت كنیم و اگر آنان حرف از اختلافات ما می زنند ، ما نیز حق داریم در مورد اختلافات آنان صحبت كنیم .'مالكی هشدار داد 'تركیه در حال ایفای نقشی است كه ممكن است فاجعه و جنگ داخلی برای منطقه به بار آورد و خود تركیه نیز از آن لطمه خواهد دید چرا كه فرقه ها و اقوام مختلفی در این كشور زندگی می كنند. '